ФЕНИКС НЕМАЧКОГ ДУХА: ТВ критика

18. 08. 2020. у 17:00

ПОСЛЕ дужег времена, поново, једна добра серија на РТС.

ФЕНИКС НЕМАЧКОГ ДУХА: ТВ критика

То је успела рециклажа чувеног хита Das Boot, Волфганга Петерсена из 1981. (прва ТВ серија из ове франшизе настала је још 1985-1987) о немачкој подморници - слободном ловцу у водама Атлантика у Другом светском рату.

Радња ове серије почиње тамо где се Петерсенов филм завршава: као нека врста поморског Феникса, после потапања U 113, васкрсава нови U 612, са новом посадом и другим капетаном, Клаусом Хофманом, у покушају да овај млади лик обнови славу Тирпица и Шарнхорста, коју је оличавао Хофманов отац, легендарни капетан у пиратском подморничком рату 1915-1918. Са поринућем подморнице у окупираном Ла Рошелу, на Ламаншу, почиње нови заплет, који се састоји од две вешто постављене драматуршке енигме. Прва је скривена мисија ове подморнице, о којој ни капетан још не зна све, а друга највећа тајна Другог светског рата, машина за дешифровање "Енигма", помоћу које Енглези све време прислушкују немачку команду. Тако је нова личност у "Подморници", енглески шпијун и радиста на U 612, који покушава да савезницима достави планове радио-инсталација на подморници. Сада се овде укључују, не само енглеска тајна служба, него и француски покрет отпора. Као и немогућа љубав, која је на помолу. Нећемо, наравно, откривати шта се даље догађа у овом ратном епику од осам епизода (већ је снимљена и друга серија), који се прати без даха, у духу најбољих традиција енглеске ТВ режије и немачке филмске баштине - "камершпил" филма - која се огледа у експресионистичком штимунгу и загушеном осветљењу. Било да се ради о клаустрофобичном амбијенту подморнице или затворским ћелијама или о полумраку шпијунског подземља, у питању је прецизна микрорежија, која прожима целу замисао и која би се, без претеривања, могла назвати стилом. Тај стил почива на вешто уједначеним синематичким квалитетима, које одликују мера и укус: они нигде не сметају, већ напротив, подстичу радњу.

Све би се то лакше поднело, да није готово неподношљиве глорификације војничког духа Трећег рајха, која се, као и у Петерсеновом филму, види и осећа на сваком кораку. На делу је права апотеоза традиција, врлина, части и националног поноса немачког војника, при чему има много сличности између овог и било ког ратног филма из Гебелсове епохе. И сам главни лик "Подморнице" врло личи на Гебелса (који се појављује у серији). Зато противтежу, овде чине "добри", англофилични Немци, који су вешто уденути у савезничке обавезе нове Европе.

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00