ИСТРАЖИВАЊЕ: Свемирски отпад се може видети и дању

Бета

04. 08. 2020. у 23:59 >> 23:43

НАУЧНИЦИ су открили начин откривања при дневном светлу свемирског отпада који је опасност за активне сателите, што би могло олакшати надзор, показало је истраживање објављено у уторак у часопису "Nature Communications".

ИСТРАЖИВАЊЕ: Свемирски отпад се може видети и дању

Фото: Танјуг/АП

Скоро 9.000 сателита постављено је у орбиту око Земље од 1957. године, а око 23.000 предмета већих од 10 сантиметара, по америчким војним подацима, кружи око Земље брзином већом од 20.000 километара на сат. При тој брзини, сваки судар с њима, иако су мали, може уништити сателит и створити још више отпада.

Те крхотине потичу посебно од комада ракета које носе сателите у орбиту, а потичи и из два посебна догађаја: 2007. када је Кина пројектилом намерно уништила један свој сателит, и од судара руског војног и комуникационог сателита 2009. године.

Проблем се погоршава јер је у последње време све више лансирања читавих "ројева" од по неколико десетина сасвим малих сателита за телекомуникације.

Са оптичких посматрачких станица на Земљи могуће је отпад у свемиру открити ласерском телеметријом. Али, та техника ради само неколико сати у сумрак, када је станица за откривање на Земљи у тами, а отпад и даље осветљен Сунцем.

Тим истраживача у Аустрији саопштио је да је успео да продужи то време комбинацијом телескопа, детектора и филтера како би повећали контраст између објеката и неба.

По њиховој студији, захваљујући тој новој техници која је још у експерименталној фази, било би могуће пратити свемирске остатке 22 сата дневно, а сада је то могуће само током шест сати.

То би знатно допринело "будућим мисијама уклањања свемирског отпада и побољшању предвиђања судара у орбити", изјавио је за АФП коаутор студије, Михаел Штајндорфер из Института за свемирска истраживања Аустријске академије наука.

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30