МРТАВ ПОСЛЕ КРИТИКЕ "БОИНГА": Тврдио да се уграђују делови испод стандарда
СВЕДОЧИО у судском процесу против "Боинга", па нађен мртав! Бивши радник америчког произвођача авиона, Џон Барнет (62), познат по узбуњивању јавности у вези са стандардима производње у чувеној компанији, још је 2019. за британски Би-Би-Си изјавио да су запослени, под притиском шефова, уграђивали у авионе делове, чији је квалитет био испод прописаних стандарда.
Независни кандидат за председника САД Роберт Кенеди млађи затражио је сада да се спроведе истрага о Барнетовој смрти, на којој је, како је рекао, "Боинг" одавно радио.
- Поносан сам што је моја сестра Рори испричала његову причу у свом награђиваном документарцу "Пропаст: Случај против Боинга". Компанија је, из похлепе, убила 346 људи. Надајмо се да ће постојати истинска истрага о "самоубиству" Џона Барнета - написао је Кенеди на друштвеној мрежи "Икс".
Барнетов адвокат назвао је његову смрт "трагичном", а "Боинг" је у саопштењу изнео "жаљење за бившим радником" и поручио "да су њихове мисли са Барнетовом породицом и пријатељима". Последње дане живота Барнет је провео у Чарлстону, у Јужној Каролини, да би обавио правне интервјуе у вези са тим случајем. Прошле недеље, дао је званичан исказ адвокатима "Боинга", пре него што га је унакрсно испитао његов бранилац. Испитивање је требало да се настави у суботу, али је пронађен мртав у свом камиону на паркингу хотела у ком је одсео. Мртвозорник округа Чарлстон саопштио је да је Барнет преминуо од рана које је сам себи нанео 9. марта.
За "Боинг" је радио 32 године, последњих седам као менаџер квалитета на летелици типа "787 дримлајнер". Пензионисао се 2017, из здравствених разлога. Пошто је отишао у пензију, Барнет је покренуо дугогодишњи судски поступак против компаније. Оптужио је компанију "Боинг" да га је омаловажавала и зауставила његову каријеру зато што је указивао на техничке проблеме, али је руководство "Боинга" одбацило те оптужбе.
Тврдио је да су у авионе уграђивани недопустиво лоши делови и да је открио озбиљне проблеме са системима кисеоника, чија последица је могло да буде да закаже једна од четири маске за дисање. Барнет је указивао на то да су делови испод стандарда квалитета уклањани из канти за отпад и уграђивани у авионе да се спречи кашњење производње. Узалуд је упозоравао надређене.
"Боинг" је то демантовао, али је преглед Федералне управе за авијацију САД 2017. године потврдио основаност Барнетове забринутости. Утврђено је да се изгубио траг најмање 53 дела авиона испод стандарда квалитета. Компанија је признала да је 2017. године "идентификовала боце кисеоника примљене од добављача које нису биле правилно постављене", али је негирала да је било која од њих уграђена у авион.
Технички проблеми довели су до недавног пропадања "Боинговог" авиона 787-9 чилеанске авио-компаније ЛАТАМ, на лету из Сиднеја за Окланд. Повређено је 50 путника, један је животно угрожен, а 13 је на болничком лечењу.
Истрага
СТАНДАРДИ производње "Боинга" и његовог кључног добављача "Спирит аеросистемс", управо су под интензивним испитивањем. Истраживање је уследило после инцидента почетком јануара, кад су врата за излаз у случају нужде експлодирала на новом "боингу 737 макс", убрзо по полетању са међународног аеродрома у Портланду. Прелиминарни извештај америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја сугерисао је да чак четири кључна завртња, чија је улога да безбедно држе врата, уопште нису била постављена.
БОНУС ВИДЕО
Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност
Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.
10. 05. 2024. у 16:45
ВЕЋ ОД 380 ЕВРА: Ево како да посетите ову егзотичну дестинацију за мало пара и то на 8, 11 или 12 дана авионом
МЕСТО где пустињски пејзажи оживљавају авантуристички дух, а Средоземно море позива на потпуно опуштање.
13. 05. 2024. у 11:46
АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!
Спремите се за путовање кроз тамни подземни свет за који до сада нисте знали.
09. 05. 2024. у 11:33
Коментари (0)