ТАЈНИ ИЗВЕШТАЈ АМЕРИЧКОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА: Дуго скривани тест А-10 vs Ф-35 коначно угледао светлост дана (ВИДЕО)

П. З. С. /defenseone.com

06. 11. 2023. у 17:30

НЕДАВНО објављен извештај нуди неколико нових детаља о тесту који је упоредио јуришни авион А-10 Thunderbolt 2 и ударни ловац Ф-35, али поставља више питања о способности млазњака 5. генерације да испуни близину А-10. мисија подршке.

ТАЈНИ ИЗВЕШТАЈ АМЕРИЧКОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА: Дуго скривани тест А-10 vs Ф-35 коначно угледао светлост дана (ВИДЕО)

Фото Master Sgt. Blake R. Borsic


Тајни извештај, који је у фебруару 2022. довршила Канцеларија за тестирање и евалуацију Министарства одбране, недавно је објављен уз тешке редакције Пројекта о владином надзору, који је тужио Пентагон федералном суду након што је одбијен његов захтев ФОИА за извештај.

Извештај описује резултате летења блиске ваздушне подршке између Ф-35А и А-10Ц (Warthog), који је наложио Конгрес у Закону о националној одбрани из 2017. и који је спроведен 2019. године.

Тест је спроведен у „окружењима ниске и средње претње“, а не у непријатељском или високоопасном окружењу, јер се „Ф-35А, заједно са Ф-35Б и Ф-35Ц, темељно процењује током Ф-35 IOT&Е у сценаријима високе претње у односу на модерне, густе [ракете земља-ваздух] и борбене авионе, мисије за које А-10Ц није дизајниран“, наводи се у извештају.

Ниједна копнена војска није учествовала у прелету, што не „поништава закључке овог извештаја“, написао је  DOT&E у извештају. „Међутим, може бити потребно динамичније и репрезентативније окружење за оперативно тестирање ових мисија да би се проценила побољшања перформанси у овим или било којим другим системима који се тестирају.

Многи детаљи су затамњени у верзији објављеној за ПОГО. На пример, каже се да је А-10 „омогућио више напада него типично оптерећење Ф-35А“, али не открива колико је циљева сваки авион погодио на тесту.

Фото УСАФ/Војска САД

Због редакција (у избештају)је тешко разазнати контекст неких изјава. Али постоје наговештаји да је било потребно више летова Ф-35 него А-10 да би се оствариле неке мисије. На пример, после ове полуреченице („налети од налета А-10Ц би били неопходни за напад на исти број циљева“) прати овај текст: „Број налета неопходних да би се испунили исти циљеви мисије у спорним окружењима зависиће од планови за сузбијање ПВО“.

То може делимично произаћи из способности А-10 да носи више муниције. Авион за напад је дизајниран око масивног топа ГАУ-8 калибра 30 милиметара који има 1.350 зрна муниције, док 25-милиметарски топ ГАУ-22 Ф-35 може носити само око 181 зрно.

На другом месту, извештај је навео способност А-10 да лети ближе циљевима од Ф-35:

-Тим за тестирање није снимио нагнути домет до циља са генерисаним координатама, тако да се његов ефекат не може директно проценити. Чак и тако, тактика је обично узроковала да пилоти А-10Ц лете ближе мети него пилоти Ф-35А, што би могло објаснити неке од разлика у измереним грешкама локације. Грешка локације циља утиче само на употребу оружја уз помоћ ГПС-а. У сваком случају, грешка локације је довољна да укаже на циљ другог авиона [блиске ваздушне подршке].

У извештају се такође наводи да новији топ није увек успевао да пуца право. DOT&E је рекао Пентагону да „поправи топ на Ф-35А, побољша дигиталну комуникацију, способност видео везе за пренос података и интероперабилност са авионима 4. генерације и развије програме обуке за даље побољшање ефикасности Ф-35А у овим мисијама“.

Russ Goemaere, портпарол Канцеларије заједничког програма Ф-35, рекао је за Дефенце Оне да је програм „побољшао“ интероперабилност пиштоља и млазњака са ловцима 4. генерације и рекао да су „ефикасни“.

У својој сопственој анализи, Дан Гразиер из ПОГО-а написао је: „Упркос тешким редакцијама у објављеном извештају, јасно је да су резултати ових погрешних тестова разочарали надлежне. Да је Ф-35 изашао као победник, нема сумње да би се јасна, декларативно изјашњавање о тој чињеници јасно појавила у уводном параграфу извештаја.

Ваздухопловство није хтело да коментарише извештај, нити каже да ли су вође служби покушали да спрече објављивање извештаја. Портпарол је рекао да је блиска ваздушна подршка мисија, а не одређена платформа.

-Будуће снаге ће инхерентно бити способне за блиску ваздушну подршку, са вишенаменским способностима да осигурају преживљавање у свим сценаријима. Иако је успешан у пермисивним окружењима, А-10 се не може преживети у веома оспораваној будућој борби, рекла је портпарол службе Ен Штефанек.

Америчка војска је последњих деценија интензивно користила А-10, распоређујући га у Ирак за вишеструке сукобе и у Авганистан против талибана. Недавно су САД послале брадавичасте свиње на Блиски исток да одврате агресију и спрече ширење рата између Израела и Хамаса.

Foto: Printskrin, Vikipedija

Званичници ваздухопловства су дуго покушавали да повуку А-10, који је представљен 1977. као совјетски разбијач тенкова. Али њихови аргументи - да би новац било боље уложити у модерније авионе, да су бомбе са сателитским и ласерским навођењем биле довољне за мисије блиске ваздушне подршке — наишао на жесток отпор законодаваца у чијим су окрузима живели А-10 или копнене трупе које су штитили. Ипак, чини се да последње године приводе крају услугу авиона.

На питање о извештају, један од истакнутих чланова Комитета за оружане снаге Представничког дома рекао је да је спреман да се опрости од А-10 - али не и његових способности. Заступник Роб Витман, председник ХАСЦ-овог подкомитета за тактичке ваздушне и копнене снаге, каже да је уверен да ваздухопловство може пронаћи начин да задржи ЦАС способности док прелази на Ф-35.

БОНУС ВИДЕО - УЗНЕМИРУЈУЋИ СНИМЦИ ИЗ ПОЈАСА ГАЗЕ: Припадници Хамаса хватају таоце на граници са Израелом

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (2)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!