НОВО ОТКРИЋЕ: Хокинг је био у праву? Научници успели да докажу да црне рупе емитују зрачење!

06. 03. 2021. у 19:49

ГОДИНЕ 1974. научник, физичар и космолог Стивен Хокинг изнео је теорију да најтамнији гравитациони свемирски гиганти, црне рупе, нису само "гутачи звезда" као што је сматрала астрономска заједница, већ да спонтано емитују светлост.

Фото: ЕПА

Сада је доказано да је био у праву, а њему у част тај феномен назива се Хокингова радијација.

До сада ниједан астроном није успео да уочи Хокингово тајанствено зрачење, а због тога што се предвиђа да је оно врло, врло слабо, можда никада ни неће, те су научници одлучили да ову теорију докажу на сићушним црним рупама у лабораторијама, пише "Лајв сајенс".

То је учинио и тим истраживача са Института за технологију Текнион- Израел. Они су створили модел црне рупе од свега неколико хиљада атома у жељи да потврде два најважнија Хокингова предвиђања - да се његова радијација издиже ни из чега и да током времена не мења свој интензитет, односно да је статична.

Фото: ЕПА

- Црна рупа би требало да зрачи као црно тело, што је у суштини топао објекат који емитује константно инфрацрвено зрачење. Хокинг је сугерисао да су црне рупе баш попут звезда, које непрестано зраче одређену врсту зрачења. То смо желели и успели да потврдимо нашим истраживањем - рекао је Џеф Штајнхауер коаутор студије и професор на Текнион факултету.

Додаје да је Хокингова теорија била револуционарна јер је комбиновао квантну теорију поља са општом теоријом релативности. Професор је објаснио и да је открити Хокингово зрачење на правој црној рупи веома тешко, јер је веома слабо у односу на позадинско зрачење свемира.

Овај проблем инспирисао је Штајнхауера и његове колеге да створе сопствену црну рупу на којој ће доказати теорију. На "импровизованој" црној рупи радили су 124 дана како би пронашли одговарајуће кореалције, што је значило да експеримент морали да понове 97.000 пута, али на крају - стрпљење се исплатило.

- Доказали смо да је Хокингово зрачење статично, што значи да се не мења током времена и идентично је Хокинговим предвиђањима - закључио је тим научника.

(Блиц)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!