ПОЗОРИШНА КРИТИКА - КОМИКА ИЛУЗИЈЕ: Пјер Корнеј: "Илузије". Редитељ: Никола Завишић. НП Београд

Драгана Бошковић

29. 03. 2021. у 11:53

ПОСВЕЋУЈУЋИ извесној госпођици свој позоришни комад "Комичне илузије", називајући га "чудовишном наказом", речима да је "први чин тек пролог, наредна три чине несавршену комедију, последњи је трагедија, а све уједно скрпљено чини комедију", Пјер Корнеј се у 17. веку поиграо клишеима љубавне и херојске драмске тематике.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА - КОМИКА ИЛУЗИЈЕ: Пјер Корнеј: Илузије. Редитељ: Никола Завишић. НП Београд

Новости

Несавршеност форме је требало да прошири значење игре на неку сорту травестије, где свако може да се преобрати, што је и принцип позоришне трансформације. Преименујући у "Позоришне илузије" Корнејеву комедију, редитељи је смештају у магички простор театра, који увек има више значења, него што би се рекло на прво гледање.

Никола Завишић је од Корнејеве комедије искористио само могућност да се наивно, колико и метафорично веровање у позоришну истину као у животни приоритет, одигра као театар у театру, игра у игри, илузија у илузији. "Мапа пута" кроз представу, по мотивима Корнејеве комедије, води гледаоце кроз такође клишеизирано завиривање "иза сцене", где глумац игра и улогу, и самог себе у тој улози. Милош Ђорђевић (глумац/Матамор) је овај жанр, заиста, довео до савршенства. Њему илузија није потребна, да би га публика прихватила, он, као и оригинални Корнејеви ликови, уосталом, гради своју ефектност на самом гледаочевом очекивању магије, која увек и следи! Сена Ђоровић (глумица/Изабела), Анастасија Мандић (глумица/Лиза), Зоран Ћосић (глумац/Придаман/Жеронт), Немања Стаматовић (глумац/Дорант/Адраст/ и Богдан Богдановић (глумац /Алкандар) са великим жаром и веома спретно су од сопствене професије чинили циркус, на радост публике, жељне позоришта и смеха у тешко време...Никола Вујовић (редитељ/Клендор) је уверљиво, колико се може у овом тешком жанру, представио ауторитет као вечну борбу са собом самим, успешно повезујући Корнејеве и Завишићеве, не увек истородне, идеје у радосну игру.

На самом крају, завршна сцена, у којој су занос веселе игре и удвајања позоришне илузије устукли пред меланхоличном пројекцијом о протоку времена и живота, оличеном у метроному, који се на почетку покрене, а на крају заустави, није могла да учини онтолошки значајним оно што је директно из данашњице ушло у Корнејеву костимирану комедију (редитељево заказивање снимања нове тв серије, одушевљење глумаца за то), па се тако завршни ламент показао нетачним. Ништа још није завршено. Метроном куца.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

НОВАК ЂОКОВИЋ ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ! Ево шта је Рафаел Надал управо рекао о Нолету у Мадриду