И "ПОРОДИ" СЕ "МАЈКА": Тања Мандић Ригонат уочи вечерашње премијере по делу Ведране Рудан

В.Стругар

11. 09. 2020. у 11:50

ГОТОВО заверенички, окупили су се пријатељи, колеге и новинари у Атељеу 212 да одгледају последњу генералну пробу представе "Дабогда те мајка родила" 11. марта, знајући да премијере неће бити - већ сутрадан ступила је на снагу забрана окупљања због пандемије короне, а глумци и гледаоци остали да чекају нека боља времена за театар.

И ПОРОДИ СЕ МАЈКА: Тања Мандић Ригонат уочи вечерашње премијере по делу Ведране Рудан

Новости

И, коначно, тај дан је дошао: вечерас ће наслов Ведране Рудан први пут "званично" бити изведен, у драматизацији и режији Тање Мандић Ригонат.

- "Дабогда те мајка родила" има тему насиља у у породици, однос мајке и ћерке. У питању је преиспитивање тог суштинског односа, кад је мајка-мајка (а кад немајка), одгонетајући зашто жене ћуте кад се догађа насиље у породици - каже на почетку разговора за наш лист Тања Ригонат. - Иначе, никад оволико нисам чекала да се представа догоди, односно "породи" на сцени. Осећам се као Георгина! "Дабогда те мајка родила" - дабогда. После шест месеци "пренете" трудноће. Два дана пре премијере отказана је због короне. Осећај је био чудан, нешто се прекинуло због више силе. Била је то потпуно нова животна и уметничка ситуација.

Али, како каже, њен растанак с позориштем није трајао шест месеци, зато што је у међувремену у Ријеци режирала Нушићеву "Госпођу министарку":

- Тај рад ми је дао огромну снагу и веру да је позориште могуће и у условима ковида, уколико се предузму све мере и људи понашају одговорно. Схватила сам да партнерство није само кључ добре представе и онога шта се дешава на позорници, већ та прича важи и у ширем смислу - ми на сцени морамо једни другима да верујемо, да будем одговорни према себи и онима око себе.

"Министарка" је доживела сјајне критике, а редитељка се вратила у родни град да настави тамо где је стала. Требало је само неколико дана да обнови урађено, јер је цео процес већ био завршен:

- Имам утисак да се за ових пола године представа дубоко сместила у душе уметника. Сви ти садржаји, емоције, наша хтења. Могла сам са дистанце да сагледам у целини све што смо урадили. Више нисам била у ватри стварања, гледала сам је као да је урадио неко други а не ја.

Новости

Са Ведраном Рудан наша саговорница се премијерно срела на истом месту, у Атељеу 212, пре седамнаест година. Режирала је "Ухо, грло, нож". Био је то први Ведранин роман и прво постављање једног савременог хрватског писца после рата на нашу сцену.

- Тада смо се упознале, а онда сам у Ријеци радила драматизацију "Дабогда те мајка родила" и режирала представу. На Фестивалу малих сцена у овом граду, представа је освојила три награде... Тако да сарадња са Ведраном није проистекла из личног познанства, већ је наше пријатељство настало после прве представе. Привлаче ме теме и начин на који се њима бави. Има свој уметнички свет и језик, а по дубини увида у одређене проблеме заиста је посебна.

ПОЗИВ ЗА ФЕСТИВАЛ

У ВЕЧЕРАШЊОЈ представи публика ће (поново) на окупу видети Светлану Бојковић, Марту Береш, Јовану Стојиљковић, Дару Џокић, Исидору Минић, Драгану Ђукић, Софију Јуричан, Љиљану Стјепановић, Бранку Шелић и Феђу Стојановића.

А пре премијере, неуобичајена, лепа вест: на основу снимка из марта месеца, ансамбл представе позван је да у новембру отвори међународни Фестивал малих сцена у Ријеци и такмичи се за неко од признања у званичној конкуренцији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

РУСИ У ШОКУ: Евакуисали 1.500 такмичара из Крокуса, ниједан није страдао од терориста, а сад се буне: Што нас нисте спасили раније? (ВИДЕО)