КЛАСИК 20. ВЕКА И НА АЈПОДУ: Шест деценија постојања МСУБ прославља изложбом светске мега звезде Дејвида Хокнија
КАО гром из ведра неба, без велике помпе и најаве, пред београдску публику је стигла изложба једног од најзначајнијих живих уметника, чија дела обарају рекорде на светским аукцијама - јединственог и ексцентричног сликара - Дејвида Хокнија (1937)!
Фото И. Маринковић
На другом нивоу Музеја савремене уметности на Ушћу, отворена је поставка под називом "Од папира до екрана", чији је кустос историчарка уметности и директорка ове институције Маја Коларић.
Овом изложбом једног од глобално најутицајнијих ликовних аутора, музеј на Ушћу прославља 60 година постојања, а избор Хокнија као аутора чијим ће делима обележити јубилеј, има и посебну симболику, односно лежи у чињеници да је пре 55 година, овај тада млади британски уметник, одржао самосталну изложбу у МСУБ, на чијем челу је био његов оснивач, легендарни Миодраг Б. Протић.
- Ова изложба је веома значајна за Београд и Србију уопште. Реч је о повратку једног од најуспешнијих светских сликара у наш град. Сада сви који желе да погледају његова дела имају прилике да виде његове радове од цртежа до дигиталних слика, а тиме и његову уметничку еволуцију- рекла је отварајући изложбу Маја Коларић.
Фото И. Маринковић
Присутнима су се обратили и амбасадор Велике Британије Едвард Фергусон и Клер Сирс, директорка британског савета за западни Балкан.
Да је Хокни и даље кључна фигура британске савремене уметности и неуморан иноватор, који непрестано помера границе сликарства, цртежа, фотографије и дигиталних медија, на другом нивоу МСУБ уверава и ова изложба која његов опус представља као спој класичне уметничке традиције са смелим експериментима у перспективи, боји и технологији. Његово прихватање ајпеда, ајфона и дигиталног цртежа као професионалних уметничких алата проширује језик савремене уметности, инспиришући генерације уметника да преиспитају начине на које стварају и преносе визуелна искуства. Овако конципирана поставка сигурно ће бити изазовна и млађој публици.
Дијалог између прошлог и садашњег
ОД раних графика до имерзивних дигиталних амбијената, Хокни позива посматрача у свет боје, јасноће и сталне реинвенције - подсећају из МСУБ. - Изложба "Од папира до екрана" пружа јединствен увид у Хокнијев рад кроз деценије, од раних цртежа и бакрописа из шездесетих година прошлог века до најновијих радова насталих на ајпеду. Спајајући класично цртачко умеће са савременим дигиталним експериментима, изложба успоставља дијалог између прошлог и садашњег, аналогног и дигиталног, материјалног и нематеријалног.
Рођен у индустријском градићу Бредфорду 1937. године, овај уметник за чије слике су карактеристичне јарке и интензивне боје, растао је и формирао се у сивилу и смогу ратне и поратне Британије. Сликарство је студирао на Краљевском колеџу у Лондону, од 1959. до 1962, а годину дана касније, у галерији Џона Касмина, одржао је прву самосталну изложбу. Од тада до сада, имао их је више од 400, а наступао је и на око 500 колективних поставки!
Фото И. Маринковић
О значају и јединствености уметности Дејвида Хокнија говори и то да је излагана у најзначајнијим светским музејима, али и то да је овај визуелни стваралац истовремено и аутор револуционарних теоријских разматрања о појмовима гледања и перцепције. Један је од уметника који су редефинисали савремени портрет и пејзаж.
Перспективе посматрања
БИЛО да приказује интимност међуљудских односа, игру светлости у калифорнијским базенима или смену годишњих доба у енглеском пејзажу, Хокнијева уметност обележена је дубоком посвећеношћу гледања - и настојањем да другима отвори нове начине и перспективе посматрања - истичу у МСУБ.
Средином шездесетих Хокни се сели у САД, где настају дела због којих се сада сматра једним од најскупљих живих уметника на свету. Наиме, аукцијска кућа "Кристи" у Њујорку је 15. новембра 2018. продала један од најпознатијих његових раних радова, управо из средине шездесетих - "Портрет уметника (Базен са две фигуре)" по рекордно високој цени, коју је до тог тренутка постигло неко дело живог уметника - 90 милиона долара!
Изложба у МСУБ је реализована захваљујући самом уметнику, његовом студију, Британском савету у Лондону и Београду, Амбасади Уједињеног Краљевства у Србији, Мартину Гејфорду, који је дао значајан допринос тексту каталога
Препоручујемо
ТРИБИНА „ДНЕВНИК О ЦРЊАНСКОМ“ У НОВОМ САДУ : Културни центар Војводине „Милош Црњански“
11. 12. 2025. у 12:38
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
СУКОБ НАМ ЈЕ ПРЕД ВРАТИМА Руте упозорава: Ми смо следећа мета Русије
РУСИЈА би могла да буде спремна да употреби војну силу против НАТО-а у наредних пет година, сматра генерални секретар НАТО-а Марк Руте.
11. 12. 2025. у 15:46 >> 16:40
ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне
СРЕЋКО Стефановић (22), Саша Станковић (22) и Далибор Петровић (24) оглашени су данас кривим у Вишем суду у Београду за тешко убиство Станимира Брајковића (74) на безобзиран и насилнички начин у затвору Падинска Скела почетком фебруара 2024. године. Овом првостепеном пресудом Стефановић је осуђен на 19 година затвора, а Станковић и Петровић на по 18 година.
11. 12. 2025. у 16:22
ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од '45 и плаћаћемо је још
ГЛУМАЦ Никола Пејаковић одушевљава публику широм региона улогом Момчила у серији "Тврђава", која се бави ратним деведесетим и распадом некадашње државе Југославије.
13. 12. 2025. у 15:33
Коментари (0)