КЛАСИК 20. ВЕКА И НА АЈПОДУ: Шест деценија постојања МСУБ прославља изложбом светске мега звезде Дејвида Хокнија

Миљана Краљ

12. 06. 2025. у 17:09

КАО гром из ведра неба, без велике помпе и најаве, пред београдску публику је стигла изложба једног од најзначајнијих живих уметника, чија дела обарају рекорде на светским аукцијама - јединственог и ексцентричног сликара - Дејвида Хокнија (1937)!

КЛАСИК 20. ВЕКА И НА АЈПОДУ: Шест деценија постојања МСУБ прославља изложбом светске мега звезде Дејвида Хокнија

Фото И. Маринковић

На другом нивоу Музеја савремене уметности на Ушћу, отворена је поставка под називом "Од папира до екрана", чији је кустос историчарка уметности и директорка ове институције Маја Коларић.

Овом изложбом једног од глобално најутицајнијих ликовних аутора, музеј на Ушћу прославља 60 година постојања, а избор Хокнија као аутора чијим ће делима обележити јубилеј, има и посебну симболику, односно лежи у чињеници да је пре 55 година, овај тада млади британски уметник, одржао самосталну изложбу у МСУБ, на чијем челу је био његов оснивач, легендарни Миодраг Б. Протић.

- Ова изложба је веома значајна за Београд и Србију уопште. Реч је о повратку једног од најуспешнијих светских сликара у наш град. Сада сви који желе да погледају његова дела имају прилике да виде његове радове од цртежа до дигиталних слика, а тиме и његову уметничку еволуцију- рекла је отварајући изложбу Маја Коларић.

Фото И. Маринковић

Отварање поставке у Музеју савремене уметности

Присутнима су се обратили и амбасадор Велике Британије Едвард Фергусон и Клер Сирс, директорка британског савета за западни Балкан. 

Да је Хокни и даље кључна фигура британске савремене уметности и неуморан иноватор, који непрестано помера границе сликарства, цртежа, фотографије и дигиталних медија, на другом нивоу МСУБ уверава и ова изложба која његов опус представља као спој класичне уметничке традиције са смелим експериментима у перспективи, боји и технологији. Његово прихватање ајпеда, ајфона и дигиталног цртежа као професионалних уметничких алата проширује језик савремене уметности, инспиришући генерације уметника да преиспитају начине на које стварају и преносе визуелна искуства. Овако конципирана поставка сигурно ће бити изазовна и млађој публици.

Дијалог између прошлог и садашњег

ОД раних графика до имерзивних дигиталних амбијената, Хокни позива посматрача у свет боје, јасноће и сталне реинвенције - подсећају из МСУБ. - Изложба "Од папира до екрана" пружа јединствен увид у Хокнијев рад кроз деценије, од раних цртежа и бакрописа из шездесетих година прошлог века до најновијих радова насталих на ајпеду. Спајајући класично цртачко умеће са савременим дигиталним експериментима, изложба успоставља дијалог између прошлог и садашњег, аналогног и дигиталног, материјалног и нематеријалног. 

Рођен у индустријском градићу Бредфорду 1937. године, овај уметник за чије слике су карактеристичне јарке и интензивне боје, растао је и формирао се у сивилу и смогу ратне и поратне Британије. Сликарство је студирао на Краљевском колеџу у Лондону, од 1959. до 1962, а годину дана касније, у галерији Џона Касмина, одржао је прву самосталну изложбу. Од тада до сада, имао их је више од 400, а наступао је и на око 500 колективних поставки!

Фото И. Маринковић

Интересовање публике

О значају и јединствености уметности Дејвида Хокнија говори и то да је излагана у најзначајнијим светским музејима, али и то да је овај визуелни стваралац истовремено и аутор револуционарних теоријских разматрања о појмовима гледања и перцепције. Један је од уметника који су редефинисали савремени портрет и пејзаж.

Перспективе посматрања

БИЛО да приказује интимност међуљудских односа, игру светлости у калифорнијским базенима или смену годишњих доба у енглеском пејзажу, Хокнијева уметност обележена је дубоком посвећеношћу гледања - и настојањем да другима отвори нове начине и перспективе посматрања - истичу у МСУБ.

Средином шездесетих Хокни се сели у САД, где настају дела због којих се сада сматра једним од најскупљих живих уметника на свету. Наиме, аукцијска кућа "Кристи" у Њујорку је 15. новембра 2018. продала један од најпознатијих његових раних радова, управо из средине шездесетих - "Портрет уметника (Базен са две фигуре)" по рекордно високој цени, коју је до тог тренутка постигло неко дело живог уметника - 90 милиона долара!

Изложба у МСУБ је реализована захваљујући самом уметнику, његовом студију, Британском савету у Лондону и Београду, Амбасади Уједињеног Краљевства у Србији, Мартину Гејфорду, који је дао значајан допринос тексту каталога

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТРАМП ОТКРИО КОЛИКО ЉУДИ НЕДЕЉНО ГИНЕ У УКРАЈИНИ: Путин убија много украјинских војника

ТРАМП ОТКРИО КОЛИКО ЉУДИ НЕДЕЉНО ГИНЕ У УКРАЈИНИ: "Путин убија много украјинских војника"

ПРЕДСЕДНИК Сједињених Америчких Држава Доналд Трамп изјавио је данас да је незадовољан понашањем руског председника Владимира Путина и навео да разматра нове санкције против Русије.

08. 07. 2025. у 20:36

СКАНДАЛ! ПЛЕНКОВИЋ О УСТАШКОМ КОНЦЕРТУ ТОМПСОНА: Поносни смо, једино он може да окупи пола милиона

СКАНДАЛ! ПЛЕНКОВИЋ О УСТАШКОМ КОНЦЕРТУ ТОМПСОНА: "Поносни смо, једино он може да окупи пола милиона"

ПРЕМИЈЕР Хрватске Андреј Пленковић одржао је конференцију за медије након седнице Председништва Хрватске демократске заједнице (ХДЗ). Главна тема била је концерт Марка Перковића Томпсона на Хиподрому и усташка иконографија која се тамо могла видети, али и чути.

07. 07. 2025. у 18:33

ПРОНАЦИСТИЧКА ПРОШЛОСТ, УСТАШКИ СИМБОЛИ Французи о Хрватској после Томпсона: Усташе убиле стотине хиљада Срба, Рома, Хрвата

"ПРОНАЦИСТИЧКА ПРОШЛОСТ, УСТАШКИ СИМБОЛИ" Французи о Хрватској после Томпсона: "Усташе убиле стотине хиљада Срба, Рома, Хрвата"

ФРАНЦУСКЕ новине "Le Monde" оштро су критиковале Хрватску после концерта Марка Перковића Томпсона, упозоривши да Хрватска показује све већу толеранцију према пронацистичкој прошлости из времена НДХ.

08. 07. 2025. у 17:43

Коментари (0)

ОДРЖИВОСТ ПОЧИЊЕ ИЗБОРОМ: Међународни дан без пластичних кеса