ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Јуначко с(трпљење)

Драгана Бошковић

22. 11. 2024. у 06:30

ЧЕТВОРО бивших студената извесног америчког католичког универзитета се састају на партију код чувара кампуса, да роштиљају, пију и да разговарају.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Јуначко с(трпљење)

фото приватна архива

Стрпљиво, пристојно (демократски?) и досадно. Амерички писац млађе генерације, Вил Арбери, и сам члан дебати накоњене конзервативне, интелектуалне породице, овим терапеутским диспутом (без драмске форме) покушава да "испегла" револт због (првог) избора Доналда Трампа за председника Америке.

Овде би било место за нашироко (сумњиво је да би читалац имао стрпљења) објашњавање о природи америчког конзерватизма, као и о разликама међу партијама, које бирани редседници представљају. Излишно је, јер редитељка, Андреа Пјевић, има другу намеру - да на овој теми искуша стрпљење публике да слуша(и чује) бескрајне тираде, које волшебно подсећају на Јонесков театар подсмеха празнословљу. Гледалац нема никакву копчу са темом која се (бескрајно) варира на сцени. Тежину глумачке професије успешно доказују Џастин (Иван Михаиловић), Кевин (Славен Дошло), Тереза (Алиса Радаковић) и Емили (Луна Пилић), уз деканку и њихову бившу професорку Ђину (Исидора Минић), која, испоставиће се, као "деус екс махина" у пресуди њихових ставова, долази да вози кући своју болесну кћер Емили.

У редитељском поступку Андрее Пјевић је присутна претенциозност, истог типа као што је захтев за с(трпљење) публике да научи како треба да се мирно разговара о различитим ставовима. Ликови имају извесну биографију, која је скрајнута (Емили је инвалид, али одбија да говори о својој болести...), но њихова физичка и карактерна статичност је, док пажљиво слушају оног ко "доцира", исте врсте. Периоди америчке историје имају своје карактеристике, па смо, у овом времену, сви сврстани у "хероје доба кризе", што смо, свакако, и били. Чудан репертоарски потез Атељеа 22, прослављеног својим атрактивним избором драмских текстова и њиховом бравурозном изведбом чуди и због тога, што су се "Јунаци доба кризе" премијерно одиграли у част Дану позоришта, на Великој сцени овог театра, мада, по свему, припадају Малој.

Позоришна критичарка новости, драматург по професији, све време се није могла отети утиску да редитељка, као и учесници у представи, тајно ликују због шока, који ће, извесно, ова представа да изазове код оних, који је буду гледали. Својом вербалном гломазношћу, неатрактивном темом, смиреним мизансценом, уз ефекте земљотреса и прекида струје, који ништа не "унапређују", представа "Јунаци доба кризе" је, можда, драгоцено упозорење на убрзање земљине кугле, које нас неуротизује, као и лепа приватна забава за неки интелектуални, дијалогу склони свет, али за репертоарско позориште, она је диверзија на стрпљење гледаоца, који има право да га се тиче оно што се на сцени догађа.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне

ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне

СРЕЋКО Стефановић (22), Саша Станковић (22) и Далибор Петровић (24) оглашени су данас кривим у Вишем суду у Београду за тешко убиство Станимира Брајковића (74) на безобзиран и насилнички начин у затвору Падинска Скела почетком фебруара 2024. године. Овом првостепеном пресудом Стефановић је осуђен на 19 година затвора, а Станковић и Петровић на по 18 година.

11. 12. 2025. у 16:22

ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од 45 и плаћаћемо је још

ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од '45 и плаћаћемо је још

ГЛУМАЦ Никола Пејаковић одушевљава публику широм региона улогом Момчила у серији "Тврђава", која се бави ратним деведесетим и распадом некадашње државе Југославије.

13. 12. 2025. у 15:33

Коментари (0)

ДР НОВОСТИ: Зашто је трансплантација обрва толико популарна међу женском популацијом?