СПЕКТАКЛИ ОМАРА РАЖИХА У "БАЛКАНУ": Светски позоришни феномен као увод у 22. Београдски фестивал игре

Марина Мирковић

03. 09. 2024. у 16:52

КАО својеврсни увод у 22. Београдски фестивал игре, замишљено је гостовање двеју представа Омара Ражиха и његове трупа "Maqamat" која делује на две адресе, у Бејруту и Лиону.

СПЕКТАКЛИ ОМАРА РАЖИХА У БАЛКАНУ: Светски позоришни феномен као увод у 22. Београдски фестивал игре

Paul Bourdrel / Beogradski festival igre

У београдском Биоскопу Балкан, 7. и 8. марта 2025. године, биће изведен комад "Бејтна", позоришно остварење које спаја традицију, гастрономију и игру и прерасло је у истински феномен савременог театра. На сцени се, поред изобиља хране која се припрема, састају четири кореографа и четири музичара из Либана, Кореје, Палестине, Белгије и Тогоа. Долазећи са различитих континената, из различитих земаља и култура, они носе различита уметничка искуства, прошлост и идеје. Једино што их повезује је њихова професија, а они се на сцени смеју, разговарају, пију и једу заједно и - играју. Једноставност овог сусрета је полазна тачка за сложену кореографску и концептуалну структуру извођења.

Већ 9. марта, Омар Ражих ће се представити као извођач и аутор соло комада "Игра није за нас", на истој сцени. Својеврсна аутобиографија уметника, чита се у једном даху.

- Знам да је било чудно што сам изабрао да се бавим игром у земљи која је излазила из грађанског рата, разарања, смрти и губитака. Међутим, игра је у то време била најреволуционарнији и најпровокативнији језик. Са њом сам успевао да надјачам табуе прошлости и будућности; унутар и ван града у коме сам одрастао. Временом сам открио да ти табуи нису само у друштвеном, већ и у културном животу. Игра је за нас, уметнике, али игра припада свакодневном животу, улици, обичним људима у публици - рекао је приликом недавне посете Београду Ражих, кореограф и играч, водећа фигура савремене игре у Либану и арапском свету, који је основао трупу "Макамат" у Бејруту 2002, а у Лион се заједно са својим играчима преселио 2018. године.

Аутор је више од двадесет представа које доводе у питање перцепцију јединства и сингуларности тела, тражећи изванредно физичко присуство кроз енергичне покрете и снажан коментар на друштвене и политичке теме.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.

07. 12. 2025. у 13:36

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

ДР НОВОСТИ: Зашто је трансплантација обрва толико популарна међу женском популацијом?