СЕЛЕНИЋЕВ РОМАН МЕ ЈЕ "РАЗБУЦАО": Глумац Александар Вучковић о улогама у "Очевима и оцима" и "Урнебесној трагедији"

Вукица СТРУГАР

21. 04. 2023. у 13:00

ФУДБАЛЕР који у слободно време пева по кафанама народну музику, за свадбе и рођендане. Какве препоруке за ФДУ! - каже с бескрајно шармантним осмехом Александар Вучковић, који је пријемни (у класи Гордане Марић) положио "из прве" и то после трећег разреда гимназије.

СЕЛЕНИЋЕВ РОМАН МЕ ЈЕ РАЗБУЦАО: Глумац Александар Вучковић о улогама у Очевима и оцима и Урнебесној трагедији

фото:З.Јовановић

Тако је млади Ужичанин одмах разбио све предрасуде, а његов изузетни таленат отварао му је једна по једна врата, крчио пут и стварао нове прилике. Прву су му пружили његови, Ужичани. Добио је улогу Креонта у "Краљу Лиру" с редитељским потписом Ивана Вуковића.

- Прво, па моја омиљена драма. Од почетка студија говорио сам себи ако одиграм "Лира" до краја каријере, значи да је све што си радио имало смисла. А десило се да сам са "Лиром" почео! Нешто ме је ту "одрадило". Моји пријатељи у шали кажу да сам у души - деда. Вероватно то стармало иде из мог златиборског менталитета - каже Вучковић на почетку разговора.

А онда, као каменчићи низ стазу, почеле су да се котрљају улоге: захваљујући Марку Торлаковићу играо је једну сезону у Сомбору, убрзо је дошла улога регента Александра у филму "Краљ Петар Први", Вељко Мићуновић је у њему видео Робина Худа у Позоришту "Бошко Буха", а онда га је потпуно преузело Београдско драмско: премијерни задаци (и понека ускакања) у "Роману о Лондону", "Пластелину", "Црној кутији", "Кишним капима на врелом камењу", "Дивљем месу", "У раљама живота",представама "Ружни, прљави, зли", "Ко се боји Вирџиније Вулф"...

И опет један нетипичан потез. Иако је у БДП био на паушалу, како каже, из уметничких разлога решио је да из ангажмана изађе - на улицу.

- На Крсту сам имао десетак наслова и 25 играња месечно. На "рез" сам отишао из куће, мада у том тренутку нисам имао никакву алтернативу. После седам месеци десио се позив Ирене Поповић за "Децу", потом сам у Атељеу 212 радио "Револт", а онда је стигао позив из Народног и Вељка Мићуновића за "Очеве и оце".

У улози Михајла, најмлађег Медаковића, једноставно је - бриљирао. Изнео је на сцену младог човека, идеалисту, који као гумицом поништава све што је понео из своје куће и грађанског васпитања, искрено верујући у комунизам као нову религију. Мада рођен деценију и по после Титове смрти, Вучковић је био дивно аутентичан у тумачењу лика који на крају страда у својој честитости и младалачком ентузијазму.

- Роман ме је потпуно "разбуцао", доживео сам страшну катарзу, потресла ме је његова судбина на толико нивоа трагична.... У старту ми се лик допао, може да се повуче озбиљна паралела између Селенићевог младог бунтовника и неког данашњег вршњака. Сличност је у тим бесним коњима који се у њему пропињу, у унутрашњој страсти, борби против неделања и причање без акције. Михајло жели да промени ствари из најискренијих мотива и наивне дечачке чистоте... Од мајке је наследио енглеске манире и урођену суздржаност, због чега константно трпи увреде својих другара. А он жели да им припада, баш као и сви младићи у његовим годинама. И из те кризе идентитета поприма идеологију у коју почиње истински да верује, без икакве скривене намере.

Да је одлично обавио поверени задатак, показао је и следећи ангажман: Јагош Марковић (с којим је сарађивао у представи "Дивље месо") понудио му је улогу Косте у "Урнебесној трагедији", чија је премијера 5. маја у Народном позоришту.

- Преда мном је савршено скројен Ковачевићев комад. У лику мог јунака, алкохоличара, обједињене су све мушке фигуре нашег менталитета. Изразито аутодеструктиван, с друге стране толико страствен да у свему што ради иде "до краја". Иначе, у животу стално имам неки осећај кривице, стално се преиспитујем да ли сам нешто могао да урадим боље... Ретко ми се чини да користим сав свој потенцијал. И тад сам "бонаца": у миру са собом, без икаквих дилема. А Коста тако живи стално, у пуном капацитету. Даје ми могућност да бар у тих сат и по, будем то - до краја.

БЕЗ ПРЕСИЈЕ И ОЧЕКИВАЊА

У СВОМ већ богатом опусу посебно издваја представу "Адреса свемир" у режији Ање Суше, на сцени Битеф театра:

- Ово искуство из корена је променило мој поглед на позоришни процес. Радили смо импровизације, а оно што је најлепше - редитељка нас је ослободила сваке пресије и било каквих очекивања. Данас је успех постао императив, примаран мотив. Спречава нас да се бавимо било чим дубљим, не даје нам простора за трагање кроз поределе сопствене душе. Зато ми је ово искуство било важно не само за каријеру већ и сам живот.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

РУСИЈА ЈЕ ЗГРОЖЕНА: Ово је најновији услов за Русе да би учествовали на Играма Париз 2024