ТРАГОВИ ЧОВЕКА У СВИМ БОЈАМА: Уметница Весна Милуновић, са сталном адресом у Паризу, представила изложбу слика у Београду
ИЗЛОЖБУ слика "Обојене деценије", отворену у Удружењу сликара и љубитеља сликарства "Корњача", наша уметница са сталном адресом у Паризу, Весна Милуновић, посветила је свом уласку у осму деценију.
Весна Милуновић, Фото Приватна архива
Али, како каже, на њен 70. рођендан, прошле године, у постковид атмосфери, није било могуће организовати такву свечарску поставку, па је зато представља сада.
- Изложила сам десетак слика, насталих у последњих десет година, јер сам желела да овом рођенданском изложбом мало себи дам подстрек да наставим да трајем као уметник - објашњава за "Вечерње новости" Милуновићева, која ће до краја месеца остати у Београду, а онда се враћа у Париз.
У француској престоници чека је током пролећа једна колективна поставка, а у јуну ће излагати у Стокхолму.
- Хоћу још мало да пропутујем по Европи, док се Европа не распадне - каже кроз шалу. - Иако сам ушла у осму деценију, ипак нисам изгубила жељу за сликарским трагањем.
"Ледене тајне", Фото Приватна архива
Већ сама имена дела која се налазе на овој својеврсној ретроспективи у "Корњачи" - "Снови у небеса", "Заиграти са сребрном лутком", "Ледене тајне", "Својина вечности", "Ја сам свему на свету успаванка", указују да је основна потка њених слика - поетска.
- Те слике се баве постојањем и нестајањем - открива саговорница.
- Окренула сам се лепшим траговима живота и на тим платнима сам, бојама и лепом тканином, асоцирала на покрет, на то да је у тој одећи некада постојао човек. Слике указују на те наше трагове у крпама.
Живећи и стварајући у две средине, Весна Милуновић тврди да свакој припада на различит начин:
- Париз ми је инспирација, тамо лакше дишем као уметник, мада стално осећам неку носталгију. А овде сам задовољнија и срећнија. Што више трајемо, то нас нешто јаче вуче ка кући, родитеском дому, домовини...
"Снови у небеса", Фото Приватна архива
Рођена у Скопљу 1952, Весна Милуновић је дипломирала, а потом и магистрирала на београдском Факултету примењених уметности. До сада је самостално излагала 47 пута, а учествовала је на више групних поставки о Србији, Југославији,Француској, Грчкој, Немачкој, Португалији, Италији, Израелу... У каталогу који прати ову рођенданску поставку, објављен је и текст нашег угледног ликовног критичара Ђорђа Кадијевића, који примећује да "на први поглед површном посматрачу њена платна изгледају као рекламни панои за промет производа луксузне тканине", али "представљене на високом артистичком нивоу, њене драперје лепршају у простору, чије су наизглед случајне конфигурације уистину прецизно компоноване":
- Тек када се ослободи првог утиска о тим ефектним композицијама, посматрач може да уочи да њихови облици "крију" форме људског тела. Када се уочи та "костимирана празнина", открива се прави смисао садржине слика Милуновићеве. Посматрач препознаје симболично исказану, мисаоно присутну појаву "ишчезавања човека" и губљења људскости у историјски актуелном процесу отуђења, који кулминира у наше време. Сликане драперије Милуновићеве вију се у чудном лепршању у коме се са изненађењем опажају контуре невидљивог човека у покрету. Тада се ослобађа неслућено дејство "костимиране празнине" као права тема ових слика. Та наизглед лака, очаравајућа лепота сликаног призора крије у себи озбиљну, "тешку" тему...- закључује Кадијевић.
ЈЕДИНСТВЕНА ЗАМИСАО "КОРЊАЧЕ"
ОДАБИР Удружења сликара и љубитеља сликарства "Корњача", у Цариградској улици, за домаћина "рођенданске изложбене журке", каже нам Милуновићева, није случајан, јер је дугогодишњи пријатељ са директорком, сликарком Љубицом Радовић. Али, разлога је много више:
- То је изузетно лепа галерија, посебно за камерне изложбе - истиче саговорница. - Имају одличну замисао и концепт да удруже ствараоце и поштоваоце уметности и било би дивно да у томе што дуже истрају.
ЛАК ПОТЕЗ СИГУРНЕ РУКЕ
КАДА је реч о начину сликања Милуновићеве, Ђорђе Кадијевић примећује да пада у очи њена необично сигурна рука, дуг, шорок, а опет лак потез четком на белом платну.
- Милуновићева слика заиста виртуозно, постижући да и компликованим формама сачува јасноћу - образлаже историчар уметности. - Колорит прожет дејством интензивних тонова боје делује као средство заваравања, чији привидно весели блесак прикрива реално суморну и депресивну садржину слике.
Препоручујемо
СУКОБ НАМ ЈЕ ПРЕД ВРАТИМА Руте упозорава: Ми смо следећа мета Русије
РУСИЈА би могла да буде спремна да употреби војну силу против НАТО-а у наредних пет година, сматра генерални секретар НАТО-а Марк Руте.
11. 12. 2025. у 15:46 >> 16:40
ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне
СРЕЋКО Стефановић (22), Саша Станковић (22) и Далибор Петровић (24) оглашени су данас кривим у Вишем суду у Београду за тешко убиство Станимира Брајковића (74) на безобзиран и насилнички начин у затвору Падинска Скела почетком фебруара 2024. године. Овом првостепеном пресудом Стефановић је осуђен на 19 година затвора, а Станковић и Петровић на по 18 година.
11. 12. 2025. у 16:22
ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од '45 и плаћаћемо је још
ГЛУМАЦ Никола Пејаковић одушевљава публику широм региона улогом Момчила у серији "Тврђава", која се бави ратним деведесетим и распадом некадашње државе Југославије.
13. 12. 2025. у 15:33
Коментари (0)