ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Позоришни Ријалити

03. 10. 2022. у 12:43

РЕДИТЕЉКА Нина Рајић Крањац има само тридесет година, а већ се, представом "Соло", за четири уметничке особе(ности), наводно опрашта од позоришта, у ком је режирала много добрих представа и добила готово све важне награде.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Позоришни Ријалити

Биографија, али и сопство младе редитељке дају повода да се, упркос извесном бахаћењу, одживи њен живот у скоро пет сати позоришног ријалитија, код нас приказаног у предалекој, неприступачној Луци Београд. Перформерка без остатка (глуми, игра, пева...), Нина Рајић Крањац је своју особеност, не толико оригиналност (јер су многи аутентични уметници "посебни" и по свом понашању) разделила на још троје колега, који јој нису спаринг партнери у исцрпљујућој френезији (асоцијација је на "И коње убијају..."), већ су равноправни учесници драме, која се налази негде између Нининог несвакидашњег талента, неприлагођености (мало)грађанском културном моделу и реалне ситуације, вазда трагичне, у позоришту. У Словенији, и другде код нас.

Мало Нина саопштава чињенице о себи, мало други (Наташа Кесер, Бењамин Крнетић, Марко Мандић) говоре о њој. А тиме говоре и о себи, као о неодвојивој преплетености и савезништву, које се нуди као излаз из катастрофалне позоришне кризе, нарочито у другом делу представе, који се догађа напољу, уз пиво и много ћевапа на роштиљу, живу музику и неку врсту "Маратонаца", које нам четворка игра, као у "правом" театру.

Бахаћењем се, не без лагане ироније и у шали (у којој увек има и мало шале), овде зове не подастирање сопствене биографије, у сврху постизања универзалне поруке о (узалудној) борби против ветрењача у култури/театру, јер Нинина биографија и разбарушеност дају добар контекст за реконструкцију, па онда и деконструкцију приказа ситуације, која је, и у стварности, и у овом "Армагедону" измакла контроли. Бахаћење је било бескрајно трошење нашег времена, без милости, трајање, које уметници, одлични, али неумерени импровизатори, узимају за себе, не рачунајући са лимитима, које гледалац редовно има - од физиолошких потреба (Лука Бг је у питању, подсећамо), до различитих личних капацитета да се дуго забавља на овај начин.

Ничега у представи "Соло" нема "сос мера", што рече Стерија, али то је и била намера ове фуриозне четворке. У свом "тоталном театру", свако је показао своје склоности, од којих је успешно направио квалитет.

А из перформанса је изашла и племенита порука - заједништво, по сваку цену. Па, докле ко издржи!

РЕЗОЛУЦИЈА ЗАТАЛАСАЛА ЦЕО БАЛКАН: Срамни текст о Сребреници не мири регион, како тврде њени кључни спонзори са Запада

РЕЗОЛУЦИЈА о Сребреници још није дошла ни до гласања у Генералној скупштини Уједињених нација, а регион је додатно и дубоко поделила, иако, како тврде њени главни спонзори, пре свега Немачка и САД, има задатак да "помири" Западни Балкан.

26. 04. 2024. у 08:35

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.