ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Плесом до звезде

Драганa Бошковић

29. 11. 2021. у 15:46

"ФЛЕШДЕНС" редитеља Владана Ћурковића у Позоришту на Теразијама.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Плесом  до звезде

Новости

ПОЗНАТИ филмски мјузикл, из осамдесетих прошлог века, о младој радници из челичане, која успева да се упише на престижну денс академију, па и да, упркос препрекама, стекне праву љубав сина власника предузећа, Позориште на Теразијама је поверило младим снагама, од којих су понеки још студенти драмских школа.

Позоришну верзију приче, запамћене најпре по музичким хитовима, редитељ, Владан Ђурковић је (у верзији када Алекс Овен игра Мина Ненадовић) усмерио ка врхунском денсу, у веома ефектној, холивудској кореографији Милице Церовић. Александар Седлар је, модернијим, јачим тоном у својим аранжманима, обезбедио да мелодрама, знана и на моменте банална, задобије утисак целине, у којој су брзина и виртуозност игре примарни, френетични, а све остало секундарно. Текст Тома Хедлија и Роберта Керија, као и стихове за сонгове Керија и Роберта Рота (који је писао и оригиналну музику), Слободан Обрадовић је превео и препевао уобичајено успешно, ипак, без много освртања на граматику нашег језика, у којој је правилно рећи "у вези СА"...Сценографија Марије Калабић, на више нивоа, одлично је користила огромне могућности сцене нашег јединог музичког театра, а многобројни (преко сто), прелепи костими Јелене Стокуће маштовито су давали "холивудски сан" чак и радницима у челичани, а лепоту женског дела ансамбла доводили до савршенства (понека рупа на мрежастиј чарапи је била чак и симпатична)...

Дивна Мина Ненадовић, школована балетска играчица, али и (готово) школована глумица, својом крхком, али енергичном појавом, ураганским, врхунским плесом, како у соло, тако и у групним нумерама изврсне кореографије, просто је сијала кроз читав мјузикл, остављајући повремено публику без даха аутентичним вратоломијама, осмехом, спонтаношћу, добрим певањем, лепотом и радошћу, главним елементима успешног мјузикла. Бенд, уместо оркестра, којим је диириговала Весна Шоуц, савременим звуком и изведбом је пратио певаче, а играчима давао урагански ритам. Ник Харли, у тумачењу Арсенија Тубића, имао је жар и психолошку слојевитост, неопходне за мелодраму. Митра Младеновић је била Глорија, "девојка из комшилука", са добрим покрићем за своју позитивност, што није лако одиграти на сцени, спретна и другачија од Алекс, што је и заслуга редитеља Ђурковића, који је "Флешденс" паметно водио, логично и скрупулозно, сасвим успешно. Мирољуб Турајлија је, као увек, неодољиви шармер и мајстор сценског покрета, а Тања Бошковић, дива овог и других жанрова, остала је сама собом догађај на сцени, који се не заборавља. Бојана Рачић, Теодора Томашев, Данијел Корша, Валентина Павличић, Александар Дунић, Милан Антонић, Ана Симић, Јелена Арсић показали су умеће, због ког се у Позориште на Теразијама иде по добро расположење и уживање у музичко-сценским хитовима и кореографији, али и због уживања у глуми, која не заостаје за поменутим вештинама. Посебно препознатљив по тим квалитетима, у улози проблематичног бизнисмена, био је Слободан Стефановић, још један "заштитни знак" нашег увек радо посећиваног мјузикхола. Узбудљиво вече у театру.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)