СТРАШИЛА БЕЗ ПОСЛА: Редитељ Филип Кен развија надреалну визију "еколошке револуције"

В. Стугар

18. 09. 2021. у 14:40

У ФОКУСУ овогодишњег БИТЕФ издања еколошка проблематика нашла се и у синоћној и вечерашњој представи: пред публиком Театра на брду изведени су "Климатски плесови" кореографкиње чилеанско-мексичког порекла Аманде Пиње, а сада ће се две вечери заредом пред публиком наћи представа "Фарм фатале" редитеља Филипа Кена (француско-немачка копродукција Виваријум студија из Париза и Минхнер камершпиле из Минхена) у Позоришту на Теразијама.

СТРАШИЛА БЕЗ ПОСЛА: Редитељ Филип Кен развија надреалну визију еколошке револуције

Фото Martin Argyroglo

Наш фестивал угостиће први пут једног од водећих француских и светских редитеља средње генерације, Филипа Кена, с представом која је настала у копродукцији редитељеве компаније из Париза и познатог Камершпилеа из Минхена. Како се најављује, у специфичном, за њега препознатљивом визуелном оквиру и иронијском дискурсу, Кен развија надреалну визију "еколошке револуције" коју покрећу незапослена страшила: она су остала без посла из различитих разлога, између осталог, због уништавања градских башта и удара корпорација на самосталне пољопривреднике. Крај је отворен, јер остаје упитаност да ли је ова представа аутентични позив на "еколошку револуцију", или иронични коментар о њеној илузорности, јаловости.

Претходна представа "Климатски плесови" посвета је планинском крају из ког је мајка кореографкиње Аманда Пиње, а чији су екосистеми угрожени пројектима мултинационалних компанија.

Фото Martin Argyroglo

- У сценском погледу, реч је о визуелно-атмосферској инсталацији која симболички асоцира на планински крајолик, али који је жив, дише, креће се. То се све дочарава постепеним, спорим и стилизованим кретањем, те издвајањем кореографисаних тела из дотичног визуелног окружења, а што има наглашени ритуални карактер. Исти карактер има и завршни плес који као да пружа метакоментар: савременом западном цивилизацијом није угрожена само исконска природа већ и древне културе - речи су селектора Ивана Меденице.

ИЗОСТАО ОСТЕРМАЈЕР

ПРЕДСТАВА "Фарм фатале" неочекивано је добила репризно издање зато што се, због актуелне епидемиолошке ситуације, с Битефа изостао берлински театар Шаубине, с Ибзеновим "Непријатељем народа" у режији Томаса Остермајера.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.

07. 12. 2025. у 13:36

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

ДР НОВОСТИ: Зашто је трансплантација обрва толико популарна међу женском популацијом?