ТЕЛО У ПОКРЕТУ И РАВНОТЕЖИ: Изложба "Баланс" Виталија Сафронова у Галерији УЛУС-а
ЉУДСКА фигура у центру је интересовања Виталија Сафронова, руског уметника са тренутном адресом у Штутгарту. Његови радови ће још сутра бити на поставци у Галерији УЛУС-а у Кнез Михаиловој улици, уприличеној поводом Тријенала цртежа и младе пластике.
Архива
Термин за излагање у галерији Удружења ликовних уметника Србије, током актуелног Тријенала, припао му је као победнику претходне смотре, у категорији мале пластике.
На изложби названој "Баланс", аутор је људску фигуру представио како балансира на једној руци, на оклагији, на глави, са зецом, са књигама... У фокусу ових дела су покрет и равнотежа, који су као формални облици у фокусу уметниковог интересовања. Изведена су у бронзи, техником уметничког ливења, а завршна обрада је патина и пигмент.
- У Сафроновом свету фигура, све карактерише филигрански израз који се проживљава виталношћу, како у малим тако и у великим форматима - пише у каталогу ове изложбе. - Као самосталне јединице, његове фигуре - било људске, било животињске - суптилно се одвајају у својој стилизацији од природног модела и приближавају се префигуративној, готово украсно-апстрактној целокупној форми. Напетост и изражавање леже у самим фигурама и у њиховом претеривању, увек наговештавају суптилан смисао за хумор.
Рођен у Омску 1966. године, Сафронов је студирао дизајн на Техничком универзитету у свом родном граду, а потом скулптуру на Државној академији лепих уметности у Штутгарту. Каријеру је градио углавном у Немачкој, а поред вајарства бави се и педагошким радом. Последње две деценије је у различитим образовним инстутуцијама у Штутгарту предавао цртање.
- За мене је важно доћи до апстрактног погледа кроз необичне положаје тела и супротстављене везе, тако да ниједно тело и ниједна мера не остају, већ само покрет - истиче Виталиј Сафронов.
ФИЛИГРАНСКИ ИЗРАЗ
ФИГУРЕ Виталија Сафронова, како пише у каталогу, карактерише посебан филигрански израз, а њихова енергија је све, само не уситњена.
- Њихова специфична грациозност заснива се нарочито на пропорцијама, издуженим због екстремних положаја, као екстровертнe мотиве покрета у густој структури - пише уз дела уметника који је излагао у Штутгарту, Минхену, Манхајму, Инзбруку, Паризу...
Препоручујемо
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)