„РЕКАО САМ МУ ДА СКОЧИ, АЛИ ОН НИЈЕ СМЕО“ Потресна исповест младића који од јуче трага за другом након несреће на реци

З. ГЛИГОРИЈЕВИЋ

12. 03. 2021. у 16:58

ДАВИД Ђорђевић (21) из Свилајнца, који је прекјуче успео да се избави из чамца који се преврнуо на Великој Морави, јуче је са пријатељима из Свилјнца, чамцима, кренуо да тражи свог друга Горана С.(23), који није успео да исплива из брзака ове опасне реке.

Фото: З. Г.

Јуче су га тражили и припадници Жандармерије и рониоци, јер је прекјучерашња потрага припадника полиције, ватрогасаца и спасилаца из Јагодинебила безуспешна.

- Са Гораном Сташићем сам чамцем кренуо узводно од моста на Великој Морави да бисмо се усидрили и пецали. Пустио сам пенту (мотор) да држи правац и да не може да се окреће лево-десно и отишао сам да на штап закачим варалицу. Другар ми је рекао да ће мало да вози, јер претходне вечери није могао пошто је био мрак и ништа није видео – каже Давид за „Новости“, који је по занимању месар и пољопривредник.

Он додаје да су лепо кренули неколико метара. Онда се изненада мотор угасио. Покушао да поново стартује мотор, али он није хтео да упали. Потом су почели да веслају. Давид каже да није знао да весла, већ је веслао све контра, па је река почела да их носи према брзаку.

- Држи се! Сада само Бог може да нам помогне, рекао сам му када смо стигли до брзака. Први талас ме је избацио из чамца. Летео сам метар-два изнад воде. Пао сам на груди. На дну сам осетио неку арматуру. Једва сам скинуо јакну да бих се спасао. Вода ме је сва пута потапала. Трећи пут сам једва успео да испливам – сећа се Давид.

ЛЕКАРСКА ПОМОЋ

В. Д. директора Дома здравља у Свилајнцу др Валентина Ђорђевић каже да је Давид долазио у ову здравствену установу два сата после немилог догађаја, јер је имао гушење. Срећом, био је у добром стању, рендген плућа је био добар, а младић је био под стресом, јер није лако да неко види како се дави његов пријатељ.

Он још каже да је хтео да спаси и друга, који је био на чамцу, јер су му у води биле само ноге. Рекао му је да скочи, јер је плитко. Он није смео. Од једног риболовца сам затражио конопац, али он није могао да му добаци, јер је вода била пребрза. Давид је потом видео како његовог друга носи вода.

- Иза кривине га више нисам видео. Изашао сам из воде и кренуо на ниже. Видео сам чамац, али њега није било. Тешко ми је. Радили смо заједно пољопривредне послове, дружили смо се још из школе. Само ми је жао што сам му дозволио да управља чамцем. Ја сам риболовац од своје седме године и готово да нема реке на којој нисам пецао. Чак сам код тог брзака код ресторана „Моравска ноћ“ често пливао, упадао сам у Ресаву по зими, али никада ми се овако нешто није десило – каже Давид.

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.