НАМЕРНИЦИ ЗАМЕНИЛИ ПРЕВОЗНИКЕ: До појединих градова путници махом избегавју аутобусе и возаче налазе на апликацији

С. Б.

03. 05. 2023. у 12:00

КРЕЋЕМ за Врање данас у 13 часова. Долазак је у 16.50, а цена 1.800 динара. Није оглас ни за комби, нити аутобуски превоз, већ апликација преко које већ неколико година грађани нуде аутомобилски превоз до места у које путују неким својим послом. Цене су повољније од аутобуске карте, па је и све више путника који бирају овај мало интимнији, додуше не сасвим легални превоз. Превозници с друге стране, упозоравају да су модерне технологије, уз корону и комерцијалне услове пословања довеле у питање опстанак појединих међумесних линија. Надлежнима предлажу да, попут већине земаља у окружењу, размисле о подршци линија и у овом виду саобраћаја.

НАМЕРНИЦИ ЗАМЕНИЛИ ПРЕВОЗНИКЕ: До појединих градова путници махом избегавју аутобусе и возаче налазе на апликацији

Фото Н. Фифић

Студенти и млади на појединим трасама увелико бирају случајног путника. Главни мотив им је цена.

- Већ неко време не идем уопште аутобусом - каже нам Марија Л. која макар једном месечно из Београда иде за родно Врање. - Више нико од мог друштва не користи аутобуски превоз. Овако плаћам најчешће 1.500 динара, некад и 1.800, али аутобуска карта у једном правцу ми је виша од 2.000 динара. Не желе сви овако да путују.

Превозници одговарају да је легално пословање увек скупље од нелегалног, а "грађански превоз" им некад узме и читав аутобус путника. С друге стране, паду промета и профитабилности, допринела је и корона. Сличну муку муче њихове колеге и у другим државама.

- Не само у Србији, већ и у осталим деловима Европе, пада број путника у аутобуском саобраћају - каже Мирко Вучинић из Удржења "Панона". - Изузетак је градски и приградски превоз. Линијски превоз у Србији се одвија по комерцијалним условима. Због нових технологија, апликација, короне, профитабилност је на минимуму. Превозници сада из линијског беже у компанијски превоз, возе раднике. Тако је и Словенији и Хрватској. У Словенији су решили проблем тако што су земљу прогласили за једну комуналну јединицу, прописали су потребан број линија и дотирају их. Да се не би десило да неко из Мурске Соботе дође у Љубљану да живи, јер не може да путује на посао. У Хрватској то раде на нивоу жупанија. Ми то предлажамо за Србију. Реално у 100 километара улазе дневни мигранти. Они који путују на посао, у школу и код лекара. Морају да имају превоз да не би напустли та места и иселили се. У Тителу, који је 40 километара од Новог Сада јефтиније су некретнине него у Бачкој Паланци, јер је лоше повезан. Комерцијалне цене превоза не могу сви да издрже. Може да се деси да је породици повољније да се пресели у неки град, него сви да путују.

Недостајаће и возила

ПРЕВОЗНИЦИ упозоравају да би ускоро могли да се суочимо са недостатком аутобуса.

Дуго ми знамо и упозоравамо на недостатак возача - каже Мирко Вучинић. - Сада се дешава, међутим, да неће бити ни аутобуса. Лиценцирано их је око 9.000 у Србији. Половина се користи за градски, приградски и компанијски превоз. Значи да за линијски остаје свега око 4.000 до 4.500 аутобуса.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26

Коментари (0)

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)