ОДУЗИМАЈУ 23 ЛИЦЕНЦЕ? Путници поднели 203 пријаве против туристичких агенција

Е. Б. Т.

28. 07. 2022. у 15:00

НАДЛЕЖНА инспекција је ове године поднела 23 предлога за одузимање лиценце за организовање туристичких путовања, а од грађана су им стигле 203 пријаве које се односе на агенције.

ОДУЗИМАЈУ 23 ЛИЦЕНЦЕ? Путници поднели 203 пријаве против туристичких агенција

Фото: Приватна архива

Грађани су се највише жалили зато што им није обезбеђен одговарајући смештај у складу са уговором, а конкретно због лоших услова, промењене локације и сличних ситуација. Затим, због понуде заменског путовања за оно које је отказано или није реализовано услед ковида, као и на доплату, односно повећање цене превоза.

Овај последњи разлог је постао актуелан овог лета, јер је гориво поскупело у односу на период када је склопљен уговор о путовању. У туристичкој инспекцији истичу да агенција може да подигне цену, а путник има право на умањење, само ако је то право уговорено. Осим тога, мора да образложи разлоге за корекцију и да достави обрачун, као и да путника обавести најамање 20 дана раније.

- Агенција може да  повећа цену, односно путник има право да је умањи, у случају да је дошло до промене цене горива или других извора енергије, промене постојећих такса или увођења нових, укључујући боравишне, авио-таксе или таксе за укрцавање или искрцавање у лукама и на аеродромима и због девизног курса који се односи на туристичко путовање - објашњавају у инспекцији. - О том повећању организатор мора да обавести путника на разумљив и необмањујући начин и пружи документовано образложење за то и обрачун. То обавештење се путнику уручује на папиру или електронским путем, са потврдом пријема, најмање 20 дана пре пута.

Како наглашавају, уколико је то поскупљење веће од осам одсто од цене аранжмана, агенција нема право на једнострану корекцију. Уколико путник није сагласан са тим, има право да једнострано раскине уговор без плаћања накнаде. У том случају, агенција ће рефундирати све уплате примљене од путника одмах, а најкасније у року од 14 дана од тренутка раскида. Поднето је, како наводе, 13 пријава путника против туристичких агенција које су се односиле на повећања цена аранжмана због доплате за гориво, а контроле по тим жалбама су у току.

ВЕЋИНА ЖАЛБИ ОПРАВДАНА

ОД 203 пријаве грађана, које су у току ове године поднете против туристичких агенција, инспекција је утврдила да је 156 основано.

- У 47 случајева постигнут је договор и путницима је враћен новац у износу од 1.545.370 динара - наводе у инспекцији. - У осталим случајевима оправданих пријава, где путницима није враћен новац, инспектори су против агенција предузимали законом прописане мере.

Смештај у којем је завршила девојка која је са друштвом отишла на одмор у Кушадаси, преко познате туристичке агенције за младе GO2, шокирао је све који су на друштвеним мрежама погледали објављене фотографије. Просторије не задовољавају ни основне услове, и делује да није ни здравствено безбедно боравити у њима. Она је уплатила 280 евра и доплату од 15 евра због поскупљења горива. Како је рекао њен брат, испоставило се да до последњег тренутка није знала где ће бити смештена, али је накнадно сазнала да је друга група по истој цени добила пристојан хотел са базеном.

- То ми је млађа сестра, која је први пут сама отишла на море - навео је брат. - Девојка није знала како да се снађе, а на сваку жалбу само су рекли да је једино могуће да им мало очисте собу.

Ово је само један у низу примера незадовољних путника који је доспео у медије и илуструје са каквим проблемима могу да се суоче грађани када крену на летовање, па се уместо на жељно чеканом одмору, нађу у ноћној мори. С друге стране, Александар Сеничић, директор ЈУТА, поводом овог догађаја каже да није баш тако:

- Собе нису сјајне, одмах да кажем, каква је цена такав је и хотел. После прве ноћи део групе се жалио и понуђен им је премештај у други хотел. Што се тиче ове девојке, били су у контакту са њеним родитељима и она је одлучила да остане због целог друштва. Дакле, није хтела да се премешта у други објекат.

Он је истакао да путник увек има право на жалбу или да раскине уговор и оценио да у овој ситуацији постоји основан разлог да девојка поднесе рекламацију по повратку с пута и да тражи делимичну накнаду за неиспуњење уговора:

- Ако агенција не реши путникову жалбу, они могу да се обрате нашој арбитражи. Ако се не реши ни ту, путник може да тражи судски процес.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона

КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона

ЏЕРАЛД Кнаус, шеф ЕСИ института и главни протагониста и менаџер кампање Аљбина Куртија, рекао је да постоји неколико држава чланица Савета Европе које се спремају да блокирају гласање за пријем тзв. Косова у Комитет министара, где помиње и две савезничке државе лажне државе - Француску и Немачку.

04. 05. 2024. у 12:59

Коментари (2)

КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона