ОТКАЗНИ РОК ОД МЕСЕЦ ДАНА СЕ НАПЛАЋУЈЕ: Када потрошачи могу да раскину уговор са кабловским и мобилним оператерима без плаћања трошкова

Е. Б. Т.

03. 02. 2022. у 16:22

ПОТРОШАЧИ се често изненаде када схвате да не могу једноставно да раскину уговор са кабловским и мобилним оператером, без плаћања било каквих додатних трошкова. До оваквих ситуација долази углавном због непознавања компликованих прописа. Нашој редакцији се обратила читатељка "Новости" Јелена Марковић и пожалила се да је морала раскид уговора да најави 30 дана раније, иако је од његовог потписивања прошло више од две године.

ОТКАЗНИ РОК ОД МЕСЕЦ ДАНА СЕ НАПЛАЋУЈЕ: Када потрошачи могу да раскину уговор са кабловским и мобилним оператерима без плаћања трошкова

Фото Shutterstock

- Одлучила сам да променим оператера - објашњава нам ова Београђанка. - Мислила сам да је уговорна обавеза престала, јер је прошло две и по године. Када сам отишла да раскинем уговор, рекли су ми да је отказни рок месец дана, што значи да још толико морам да плаћам њихову услугу.

Међутим, у овој ситуацији оператер је био у праву. Како објашњава Марко Драгић из Националне организације потрошача Србије (НОПС), две године је минимални период важења услуге.

- Корисник који је наставио да користи њихове услуге и даље има уговорну обавезу - каже Драгић. - Уколико хоће да раскине уговор, потребно је да то најави 30 дана раније. У суштини, потрошач ће тај месец морати да плати, а на њему је да одлучи да ли ће и за то време користити услугу истог оператера или хоће одмах да престане.

У ситуацији када жели својевољно да раскине уговор, а није истекао период од две године, онда потрошач мора да плати пуну цену услуге за то време колико је био корисник тог оператера.

Фото Shutterstock

- Ако је, на пример, неко користио услугу шест месеци, он за тај период мора да доплати разлику између попуста и пуне цене - наводи Драгић. - У уговору са минималним периодом важења од две године, урачунат је одређени попуст. Ако пре тог рока корисник хоће раскид, мора да надокнади ту разлику. Ако је узео и мобилни телефон, мора да плати и пуну цену уређаја по тржишној вредности, онако како оператер процени.

Често, потрошачи желе да раскину уговор, јер су незадовољни услугом. Углавном се дешава да имају лош сигнал или мању брзину интернета од предвиђене.

- У том случају, оператер има рок од 48 до 72 сата да пријављени квар поправи - каже Драгић. - Уколико то не учини у том периоду, онда потрошач има право да раскине уговор због непоштовања општих услова, и то без било каквих додатних трошкова.

Ако оператер одбије приговор потрошача, са тврдњом да је све у реду, онда корисник мора да се обрати РАТЕЛ-у, уколико хоће да реши свој проблем. Ова агенција контролише квалитет услуге кроз свој систем и обавештава потрошача да ли је у праву. Када РАТЕЛ установи да је дошло до кршења обавезе, оператер је дужан да поступи у складу са налогом овог регулаторног тела.

РАСКИД БЕЗ ПЕНАЛА

КОРИСНИЦИ имају право да раскину уговор са кабловским оператером, уколико је он укинуо одређену услугу или променио нешто из општих услова потписаног уговора, а да о томе није обавестио потрошача. У тој ситуацији, грађани имају рок од 30 дана за раскид без икаквих додатних трошкова.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

НА ПЕШЧАНОЈ ПЛАЖИ И У ОБИЉУ ЗЕЛЕНИЛА: Чувени хотел из ланца надалеко познатог по квалитету и доброј услузи