БЕЗОБРАЗЛУК БЕЗ ГРАНИЦА! Исповест пензионерке Наталије из Београда: Хтели су на силу да ми дођу у стан

Е. Б. Т.

20. 01. 2022. у 11:28 >> 13:07

БЕЗОБРАЗЛУК насртљивих трговаца нема граница! То је искусила и пензионерка Наталија Марковић (88) којoј су продавци путем телефона најавили да ће доћи у стан, упркос њеном одлучном противљењу.

БЕЗОБРАЗЛУК БЕЗ ГРАНИЦА! Исповест пензионерке Наталије из Београда: Хтели су на силу да ми дођу у стан

Фото: Профимедиа/Илустрација

У намери да продају своје производе, трговци постају све агресивнији, и проналазе невероватне начине да преваре потрошаче, посебно најстарије грађане, који су њихова главна мета. Овакву праксу развиле су фирме које продају робу ван пословних просторија, на такозваним презентацијама, путем телефона или доласком на кућну адресу. Та појава је све масовнија, а невероватно је да надлежни органи још увек не успевају да их зауставе. Марковићева је била потресена када се јуче обратила нашој редакцији, јер су трговци упорно инсистирали да дођу у њен стан.

- Звали су ме на фиксни телефон и рекли да сам по принципу случајног узорка извучена као срећни добитник и да је награда ћебе чија је цена 4.000 динара - прича нам ова Београђанка. - Рекли су да ће доћи код мене да ми донесу поклон. Читала сам како све варају људе и знала сам да са њима не треба ни разговарати. Рекла сам да нећу ћебе, да ми не треба. Они су инсистирали, иако сам ја више пута поновила да ме уопште не занима. На крају су ми казали да ће они, ипак, доћи. То ме је уплашило јер не знам ни ко су ти људи.

Број са кога је овај трговац позвао Марковићеву, 011 44 29113, који је идентификован на дисплеју њеног телефона, покушали смо да позовемо. Међутим, добили смо поруку да бирамо непостојећи број. У Националној организацији потрошача Србије (НОПС) истичу да је честа пракса продаваца да блокирају број како их грађани не би звали.

- Тај број је регистрован, али онемогућени су позиви са циљем да се спрече потрошачи да остваре своје право да одустану од куповине у року од 14 дана - објашњава Марко Драгић из НОПС-а. - Ретко ко је едукован да зна да треба да напише да одустаје од куповине, шта треба да наведе и да то мора да пошаље на адресу трговца. Када се предомисле, потрошачи обично зову продавца да питају како то могу да ураде. Неко то треба да им објасни, а на овај начин, већина која не зна шта треба да учини пропусти рок и изгуби могућност да оствари то своје право.

Ово је још један, од многих, невероватних начина који су трговци смислили да преваре грађане. Наводна награда, ћебе од 4.000 динара, била је само мамац. Драгић објашњава да се обично дешава да приликом испоруке кажу потрошачу да је производ бесплатан, а да је поштарина невероватних 2.000, 3.000 или 4.000 динара. Тако их, практично, принуде на куповину. Када се зна да не постоји овако висока поштарина за тако лагане производе, јасно је да, заправо, наплаћују откупнину. Осим тога, то је и начин да дођу у стан, како би на лицу места лакше убедили пензионере да пазаре неки од њихових производа. Они веома успешно успевају да их продају и 50 пута скупље од реалне цене, обмањујући старије грађане да ће им помоћи да реше бројне здравствене проблеме. То су, обично, разни масажери и простирке.

Драгић каже да овакве и сличне ситуације увек треба пријављивати тржишној инспекцији, а од њих зависи да ли ће трговац добити казну, и какву.

- Санкција за прекршаје је од 300.000 до два милиона динара - прецизира Драгић. - Међутим, како ће бити кажњен такав продавац, зависи од процене тржишног инспектора и да ли ће и како квалификовати то дело.

ЧЕКАЈУЋИ РЕГИСТАР "НЕ ЗОВИ"

У НАЦИОНАЛНОЈ организацији потрошача Србије истичу да насртљиво поступање са којим се суочила Марковићева представља прекршај и да грађани то треба да пријављују тржишној инспекцији.

- Потрошачи могу и код свог телеоператора да затраже да се блокира број са кога их је продавац звао због узнемиравања - наводи Марко Драгић из НОПС-а. - Решавање овог проблема очекује се од регистра "Не зови" који је дефинисан новим Законом о заштити потрошача, а како је најављено, треба да буде успостављен до краја ове године.

Када буде почео да функционише, грађани ће имати могућност да се реше трговаца који упорно зову. Они који не желе да примају позиве уписиваће своје телефонске бројеве у регистар "Не зови". У тој ситуацији, продавац ће прекршајно одговарати уколико путем телефона буде контактирао са потрошачем.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

У БЕЛЕКУ, У ХЛАДУ БОРОВЕ ШУМЕ: Величанствени хотел из ланца познатог по одличној услузи, квалитету и богатим садржајима