ПЛАШЕ СЕ ДА НЕ ОСТАНУ БЕЗ БРОЈА: Због најаве поскупљења услуга "Теленора", клијенти се распитују о могућностима раскида уговора

Б. Царановић

17. 11. 2021. у 09:44

ЗА мање од месец дана за кориснике "Теленорове" телефоније стиже нови ценовик услуга. У просеку ће, како је овај оператер прошле недеље званично саопштио, од 9. децембра поскупљење бити 6,9 одсто. Та информација је на друштвеним мрежама отворила низ полемика да ли ће приликом раскида клијент остати без уређаја или без броја телефона. Из "Теленора", за "Новости", кажу да ће права корисника бити загарантована.

ПЛАШЕ СЕ ДА НЕ ОСТАНУ БЕЗ БРОЈА: Због најаве поскупљења услуга Теленора, клијенти се распитују о могућностима раскида уговора

Фото Архива/промо

Кориснички сервис овог оператера је последњих дана усијан због питања претплатника у вези са новим ценама. Како је оператер објаснио разлог поскупљења је раст трошкова пословања као последица промена на светском тржишту енергената. Пре свега то су пораст цена горива, електричне енергије, поштанских услуге, штампе, увоза и други оперативни трошкови. С друге стране многи грађани немају разумевања за ову корекцију цена и размишљају о раскиду уговора, нарочито јер се МТС и А1 засада не придружују повећавању цена. Брину их, међутим, последице раскида уговора, а сумњу је нарочито распламсала Национална организација потрошача Србије - НОПС.

Из тог удружења су позвали кориснике "Теленора" да заштите своја права, уколико им је после захтева за раскид уговора, због најављеног поскупљења, онемогућено да задрже свој број телефона. Наводе да "Теленор" незадовољне кориснике, поред појашњења о поскупљењу од 6,9 одсто од 9. децембра, упозорава да раскид уговора за собом повлачи губитак броја телефона.

У "Теленору" тврде да уколико није сагласан са променом цена, корисник има могућност да раскине претплатнички уговор без обавезе плаћања трошкова у вези са раскидом, у складу са Законом о електронским комуникацијама.

- То може да уради 30 дана од датума када је званична информација постављена на "Теленоровој" интернет страници, односно закључно са 9. децембром 2021. године - кажу из "Теленора". - Притом, има право да задржи број, пренесе га у припејд или у другу мрежу, као и да откупи телефон, уз претходно испуњење обавеза према нама. Како желимо да сваком кориснику посветимо пажњу, упућујемо их у наше продавнице пошто су различита права за различите ситуације. Наглашавамо да раскидом уговорне обавезе корисник неће бити оштећен. Права корисника су апсолутно загарантована у овом процесу.

ОДБИЈАЊЕ НИЈЕ ПО ЗАКОНУ

У НОПС додају да по важећим законима, под условом да су измирена сва дуговања, ниједан мобилни оператер нема право да одбије пренос броја у другу мобилну мрежу - објашњавају у НОПС. - У правилнику о преносивости броја Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге - РАТЕЛ стоји да оператер може да одбије пренос броја, под условом да је захтев за пренос непотпун, код нерегистрованог припејд корисника или ако постоје нерегулисана дуговања.

ПРЕЛЕТАЧИ

ПРЕМА извештају Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге - РАТЕЛ, током трећег квартала забележено је 52.288 прелазака из мреже у мрежу. Када је реч о фиксној телефонији највише бројева и то 2.090 пренето је у СББ, затим у "Телеком 1.074", одакле је и "отишло" највише бројева 2.893, док су из мреже СББ у друге пренета 963 броја.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

ШТА СЕ ТО ЗБИВА У ЛИСИЧАНСКУ? Наређено повлачење комплетне војске или се покушаји опсаде настављају?