ПОЛОВЊАЦИ СКУПЉИ И ДО 5.000 ЕВРА: Велика потражња повећала цене коришћених возила

Е. Б. Талијан

02. 09. 2021. у 18:45

ПОЛОВЊАЦИ у Србији су од почетка године поскупели од 300 до 5.000 евра у зависности од модела и године производње.

ПОЛОВЊАЦИ СКУПЉИ И ДО 5.000 ЕВРА: Велика потражња повећала цене коришћених возила

Понуда је све мања

Они који одлуче да издвоје новац и пазаре коришћени ауто, требало би обавезно да ураде контролни технички преглед пре куповине, који кошта 6.000 динара. У супротном су пазарили "мачку у џаку". На нашем тржишту је, као и на европском, повећана потражња и за коришћеним и за новим путничким аутомобилима.

- Цена најјефтинијих половних возила је повећана од 300 до 500 евра, скупљих од 1.500 до 3.000, а новији, луксузнији модели су поскупели и до 5.000 евра - објашњава Петар Живковић из Асоцијације аутомобилских новинара Србије.

- На повећање цена је највише утицала већа потражња.

Синиша Тодоровић, контролор на једној београдској техничкој линији истиче да возачи треба обавезно да ураде контролни преглед половног возила које желе да купе.

- То није велика цифра у односу на ону коју ће издвојити за ауто, цена је 6.000 динара - наводи Тодоровић. - Ради се комплетан преглед, проверавају се катализатор, ДПФ филтер, бројеве шасије и мотора, кочиони систем, буквално све. Затим контролишу се идентификација и легалност возила. Свака преправка која је рађена на ауту мора да буде евидентирана у Агенцији за безбедност саобраћаја, а технички прегледи имају приступ њиховој бази података. Уколико је нешто рађено на возилу, а није пријављено, онда је то нерегуларно. Ми све то можемо да видимо.

Како Тодоровић наводи, возачи немају навику да иду на контролни технички и то је велика грешка, јер онда не знају шта купују. Уколико ураде преглед пре куповине, могу да буду сигурни да ће такав ауто годинима пролазити технички уз правилно одржавање.

- Они мисле да је довољно да поведу мајстора, а аутомеханихачар не може да приступи бази Агенције за безбедност саобраћаја и да обави све неопходне провере - истиче Тодоровић.

- Такође, аутомеханичар није упућен у комплетан ток техничких прегледа, односно које услове возило мора да задовољи да би се сматрало исправним и да би учестовало у саобраћају.

На друштвеним мрежама је ових дана пажњу привукла објава у којој је продавац аута ухваћен у намештању километраже. У огласу је наведено да је возило прешло 122.500 километара, а на слици унутрашњости аутомобила коју је приложио као илустрацију, на контролној табли се види да је пређено 217.434 километара. Очигледно је фотографија направљена пре него што је намештена километража. Међутим, како Тодоровић истиче, у пракси је тешко утврдити да је неко на томе варао.

Поједини специјализовани сајтови саветују да се пре куповине половног аута провери у регистру залога Агенције за привредне регистре да ли је под хипотеком, као и да се преконтролише целокупна документација возила.

И ЧЕКАЊЕ ПОГУРАЛО ПРОДАЈУ

ПЕТАР Живковић из Асоцијације аутомобилских новинара Србије објашњава да је на повећање потражње за половњацима утицала и чињеница да се на возило из салона чека дуго. Као што су "Новости" већ писале, застој у производњи изазвала је глобална несташица чипова, који су неопходнан елемент у модерним аутомобилима.

- Велика је потражња за половним возилима, а нема их довољно - наводи Живковић. - Разлог је и што се власници аутомобила у Западној Европи тешко одлучују да продају возило због ситуације са пандемијом и неизвесности, јер не знају шта ће бити. И то је пореметило тржиште.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (6)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!