ЗДРАВА ХРАНА У СРБИЈИ НАЈБРЖЕ РАСТУЋИ БИЗНИС: Тридесет пута више произвођачи домаће органске хране су стартап српске пољопривреде

В. Н.

18. 02. 2023. у 10:45

ВРЕДНОСТ извоза органске хране из Србије скочила је чак 30 пута, са два милиона евра у 2012. години на 60 милиона евра у пандемијској 2021.

ЗДРАВА ХРАНА У СРБИЈИ НАЈБРЖЕ РАСТУЋИ БИЗНИС: Тридесет пута више произвођачи домаће органске хране су стартап српске пољопривреде

У Србији има око 7.000 произвођача органске хране, Фото shutterstock

Када би се цео сектор органске производње Србије упоредио са функционисањем предузећа, без претеривања би се могло рећи да је домаћа органска производња успешна стартап компанија српског аграра и да по брзини раста може да се упореди са ИТ сектором, истиче Димитрије Ивановић, руководилац Службе за органску производњу Привредне коморе Србије.

Производња лиофилизоване малине у компанији „Дреновац“, Фото ПКС

„Органска производања у Србији расте невероватном брзином. Од 2012. године када је било два милиона евра извоза, следи експоненцијални раст на 60 милиона у 2021. години, а ускоро очекујемо и најновије резултате за прошлу годину“, каже Ивановић.

Димитрије Ивановић, Фото ПКС

Интересовање за српске органске производе у свету расте. О томе сведочи и око 400 унапред заказаних пословних састанака домаћих произвођача са потенцијалним ино-партнерима на предстојећем Међународном специјализованом сајму органске хране BIOFACH 2023, који ће се одржати у немачком граду Нирнбергу од 14. до 17. фебруара. На њему ће учествовати 12 српских компанија у организацији ПКС и Развојне агенције Србије, а у сарадњи са Швајцарским програмом за промоцију извоза (SIPPO) и Националном асоцијацијом за органску производњу „Serbia organica“.

Александар Обрадовић, Фото ПКС

Успех и препознатљивост српских произвођача органске хране долази из чињенице да пре сваког наступа ПКС организује стручне семинаре како би их упознала са најновијим тенденцијама у свету маркетинга, продаје и развоја пословања.

Брзина којом се данас дешавају промене у свету не оставља ни у сектору органске производње и продаје много времена за губљење па се састанци и презентације производа дешавају унутар свега неколико минута.

Петер Брунер, Фото ПКС

Научите  да „пичујете“

„Компаније које продају своје производе на тржишту протеклих 20-30 година, почели су у време када је тржиште било у повоју и није било много конкуренције. Али, три деценије касније, конкуренција долази из ‘сваке гараже’ и сваког града“, каже Петер Брунер, стручњак за маркетинг и продају SIPPO-а.

Напомиње да нема више старих техника продаје, попут дугачких писама и и-мејлова, позива или продаје „од врата до врата“ јер нико више нема времена за дуге састанке и анализе и зато је важно научити привреднике како креирати кратке поруке за потенцијалне клијенте.

„Пичинг (pitch - представљање) мора бити кратак, од две секунде до најдуже пет минута. Чак и видео од једног минута је већ предуг“, објашњава Брунер.

Нужно је, указује, адаптирати се савременим трендовима и подсећа на пропаст великих компанија, попут Кодака, који нису пратили и прихватили модерна достигнућа тог времена.

„Светска, а домаћа“ малина из Дреновца

Штанд Србије на сајму Biofach, Фото ПКС

Предузеће „Дреновац“ из Ариља је пре 13 година покренуло производњу лиофилизованог воћа, знатно пре бројних фирми из Европе и света које се сада баве тим послом. Данас је ариљска фирма успешна породична компанија која производи око 100 тона лиофилизованог воћа годишње, од малина до кајсија, као и друго дубоко смрзнуто воће. На сајму органске хране у Дизелдорфу наступиће пети пут, каже Александар Обрадовић, менаџер маркетинга и продаје у „Дреновцу“. Наводи да су уз подршку ПКС, предузећа учеснице овог сајма у Немачкој дошле од 500.000 евра договорених послова пре пет година, до пет милиона евра уговорених извозних послова колико је било на прошлогодишњој манифестацији у Нирнбергу. 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (0)

ЗАШТО РОКФЕЛЕРОВИ ФИНАНСИРАЈУ САВУ МАНОЈЛОВИЋА: Фондација која промовише интересе Америке плаћа Крени-промени (ВИДЕО)