ОВИ ЉУДИ СУ ОТПОРНИЈИ НА КОВИД: Научници открили која крвна група штити од вируса корона!

Новости онлајн

16. 09. 2020. у 22:40

НАУЧНИЦИ су открили како и крвна група може да игра одређену улогу у томе колико ће тежак облик болеси развити особа која се зарази Ковидом-19.

Фото: П. Милошевић

Такође, утврђено је да су људи са дијабетесом и апнејом (кратки периодични престанак дисања током спавања) група са повећаним ризиком од хоспитализације.

Ове податке на светло дана изнела је нова студија Универзитета Варвик, а до открића је дошло након систематских извештаја других студија које су пријавиле исходе Ковида-19 код пацијената којима је исто тако дијагностикована и опструктивна апнеја у сну. Резултати су објављени у научном часопису "Sleep Medicine Reviews".

Једна од истраживања показало је и да је код пацијената који имају дијабетес и који су хоспитализовани због корона вируса, те који примају терапију за опструктивну апнеју у сну, ризик од смрти повећан чак 2,8 пута.

Оно што је проблем јесте што је чак 85 одсто случајева опструктивне апнеје у сну заправо неоткривено, односно без дијагнозе, а без јасних података о томе тешко је тачно одредити колико је људи с тим поремећајем можда искусило тежи облик Ковида-19.

Једна крва група пружа одређену заштиту од хоспитализације?

Друга група истраживача открила је да крвна група има утицај на ризик добијања корона вируса. Генетичка компанија "23андМе" тврди да је крвна група повезана с ризиком од корона вируса, иако није јасно колико и постоје ли начини на које лекари могу да делују на то.

Научници из поменуте компаније посматрали су Днк више од милион људи. Више од 15.000 њих имало је позитиван тест на корона вирус, а 1131 пацијент био је хоспитализован. Сви прикупљени подаци јачају доказе о улози крвних група А, Б и 0 у генетици домаћина корона вируса.

-Наши подаци подржавају улогу у осетљивости на инфекције, сугеришући да је крвна група О заштитна за разлику од осталих - наглашено је у њиховом извештају.

Поред крвне групе, далеко већи ризик је и гојазност, који више него дуплира шансу за хоспитализацију.

(Блиц жена)

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30