ОКО ПОЛОВИНЕ ВОЗАЧА ПОШТУЈЕ ОГРАНИЧЕЊЕ БРЗИНЕ У НАСЕЉУ: Занимљиво истраживање Агенције за безбедност саобраћаја у свим општинама у Србији

В.Ц.С.

26. 02. 2024. у 16:35

Један од најзначајних научно-истраживачких пројеката у области безбедности саобраћаја у Србији и свету јесте пројекат Истраживање индикатора перформанси безбедности саобраћаја у Републици Србији, који је реализован и 2023. године.

ОКО ПОЛОВИНЕ ВОЗАЧА ПОШТУЈЕ ОГРАНИЧЕЊЕ БРЗИНЕ У НАСЕЉУ: Занимљиво истраживање Агенције за безбедност саобраћаја у свим општинама у Србији

Фото: Наки камере

Истраживачи су обишли сваку од 161 локалне самоуправе и забележили понашање више од 245.000 возача моторних возила и више од 145.000 пешака, после чега је уследила обрада података и припрема извештаја за све локалне самоуправе и републички ниво.

Неки од резултата до којих се дошло јесу: 86,9 одсто возача путничких аутомобила је користило сигурносни појас, 70,2 одсто млађе деце се превозе у дечјим ауто-седиштима, 96,3 одсто возача путничких аутомобила није користило мобилни телефон за време вожње у току мерења, 54,9 одсто возача путничких аутомобила је поштовало ограничење брзине у насељу, при чему је просечна брзина 50,5 km/h, 83,6 одсто пешака је поштовало зелено светло на семафору, 76,6 одсто деце основношколског узраста је прописно прелазило коловоз на обележеном пешачком прелазу и 0,55% возача у саобраћајном току је управљало возилом под дејством алкохола.

Сваки становник Србије може да провери колико се возача и пешака у локалној самоуправи у којој живи понаша безбедно у саобраћају и упореди вредност са другим локалним самоуправама, док је задатак доносиоца одлука да примењују успешне праксе и унапређују безбедност саобраћаја. Поређење је могуће и у односу на републички просек. Агенција за безбедност саобраћаја је, у циљу подстицања оних који су најодговорнији, спровела вид такмичења градова и општина у безбедном понашању и најбезбедније промовисала на својим друштвеним мрежама.

Подаци о вредностима индикатора указују на кључне проблеме у безбедности саобраћаја. Они имају и важну улогу у стратешком управљању безбедношћу саобраћаја, а посебно након усвајања Стратегије безбедности саобраћаја, у којој су дефинисане циљне вредности за 2025, 2027. и 2030. годину. Најважнији циљеви јесу смањење броја смртно страдалих за половину у односу на 2019. годину и саобраћај без смртно страдале деце од 2030. Следеће, 2025. године, очекује се да проценат употребе сигурносног појаса на задњем седишту буде 35 одсто, а сада је 17,1 одсто.

Вредности индикатора су приказане у "позитивистичком" смислу, осим кад је у питању вожња под дејством алкохола, објашњавају у Агенцији. Дакле, не представљају се подаци о учесницима у саобраћају који се понашају небезбедно (нпр. користе мобилни телефон), већ о учесницима који се понашају безбедно (не користе мобилни телефон).

Анализирани су индикатори по саобраћајницама у насељу, ван насеља, на аутопуту (уколико се на територији конкретне општине налази аутопут) и укупно (објeдињена вредност).

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!