ПОЛОВИНИ ЋАТА ЧИСТА ПЕТИЦА: Оцењивање државних службеника показало да већина превазилази очекивања, само 0,1 одсто није испунило циљеве

Ј. Ж. С.

25. 01. 2022. у 10:31

ГОТОВО 55 одсто државних службеника је превазишло, док је око 45 процената "само" испунило очекивања својих шефова на радном месту, показује последњи извештај о вредновању радне успешности у државној управи и службама Владе. Свега 0,6 процената ћата мораће да побољшају своје ангажовање, док само 0,1 одсто није испунило очекивања.

ПОЛОВИНИ ЋАТА ЧИСТА ПЕТИЦА: Оцењивање државних службеника показало да већина превазилази очекивања, само 0,1 одсто није испунило циљеве

Фото Танјуг

Познато је инсистирање српских чиновника на папиру који, по правилу, недостаје, али, питање је каква би њихова коначна оцена била да су рад вредновали грађани. Чини се да су високо мишљење о себи, које свакодневно демонстритрају кроз отвор шалтера, сада само и документовали. У њиховим рукама је сада и тај - "још један папир" - којим вероватно потврђују своју посвећеност и ангажовање на државном радном месту.

Како наводе у Министарству државне управе и локалне самоуправе, овај извештај, ипак, показује да су њихови претпостављени били строжи у оцењивању, пошто је претходних година проценат најуспешнијих прелазио 85.

- Сада је време да корекцијама уредбе покушамо да укажемо државним органима на који начин да побољшају вредновање својих службеника - кажу у Министарству.

Према подацима Националне академије за јавну управу, током 2019. обуке о вредновању радне успешности похађала су 382 полазника, док је наредне две године било 416 полазника, од којих је 257 руководилаца.

- Број запослених који су током 2020. и 2021. похађали обуке за вредновање радне успешности и постављање организационих циљева је 42, од којих је 34 успешно прошло наведене обуке, што износи мање од 10 одсто укупног броја. И у овој области смо интервенисали изменама Уредбе како би се стање обука и едукација запослених унапредило - истичу надлежни.

Основни циљ вредновања успешности државних службеника је да се, кроз стално праћење рада и разговор између службеника и његовог шефа, стекне утисак како он ради, да ли су му потребне обуке и које, може ли рад да се унапреди...

На основу више од 50 параметара процењује се на ком нивоу је службеник министарства или суда, секретарица, запослени у Скупштини и остало "чиновништво" показивало пожељно понашање. Успостављено је и оцењивање на више нивоа, са пратећим последицама.

- Реално је очекивати да ће 15 до 25 одсто запослених најчешће бити на вишем нивоу рада и компетенција од оних који се очекују за његове послове, док најмање 60 процената треба да ради стандардно и да испуњава очекивања - кажу у Министарству.

ШЕФОВИ ДАЈУ ИСТЕ ОЦЕНЕ

ИЗВЕШТАЈИ Службе за управљање кадровима указују да треба побољшати одређивање циљева организационих јединица, начин и ниво на којем се они постављају и прате, а касније вреднују. Такође, уочено је да шефови често преписују исте исходе вредновања за све запослене и не попуњавају део извештаја који се односи на развој компетенција.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

ВРЕМЕНСКА ПРОГНОЗА ЗА 20. МАЈ: Сунлано и топло, до летњих 30 степени, ево када стиже промена