ПЕТ РАЗЛОГА ДА ПИЈЕТЕ ЗЕЛЕНИ ЧАЈ: Здрав, дијеталан и освежавајућ, али постоји неколико правила (ФОТО)

В. Н.

03. 10. 2022. у 17:50

ИСПИЈАЊЕ зеленог чаја је доказано добро за здравље.

ПЕТ РАЗЛОГА ДА ПИЈЕТЕ ЗЕЛЕНИ ЧАЈ: Здрав, дијеталан и освежавајућ, али постоји неколико правила (ФОТО)

Фото: Shutterstock

То додуше важи само ако се поштују правила: да се не пије више од две три шољице дневно, да се чај не узима одмах након оброка, свакако не уз лекове и да се припрема по препорукама - никако у кључалој води, јер на тај начин он губи сва своја позитивна дејства.

Ова чај садржи полифеноле, снажне антиоксидансе, који чисте организам од штетних материја, али ако га ставите у кључалу воду, односно воду чија температура је изнад 90 степени, његови листови ће испустити превелику количину полифенола. Ово није тако безазлено, јер осим горчине коју производе сви феноли, велика доза овог антиоксиданса може да поремети рад метаболизма и крвних судова, и да изазове различите проблеме од пробавних, до срчаних.

Зелени чај је, такође штетно држати у врућој води дуже од три минута, све дуже од тога доводи до повећана концентрације материја које ова биљка садржи, што потпуно ремети његово дејство. Овај чај садржи и кофеин, који је изузетан регулатор пробаве, али утиче на крвни притисак. Услед неправилне припреме чаја, количина кофеина се повећава и може знатно да нашкоди здрављу. Јер, превелика доза кофеина може да доведе до несанице. Посебно је опасно што може да дође до наглог повећања крвног притиска, а самим тим и до пуцања крвних судова.

Такође, многи људи користе зелени чај у борби против вишка килограма. Он заиста подстиче убрзавање метаболизма и тако доводи до тога да тело почиње да црпи масти, али уколико пијете више од литар зеленог чаја дневно можете да изазовете потпуни контраефекат. Највећа дозвољена доза уноса полифенола у организам на дневном нивоу је 300 до 400 мг, а једна шоља чаја садржи између 50 и 100 мг.

Зелени чај је детаљно проучаван на људима, животињама и у лабораторијским експериментима. Резултати ових студија указују да може помоћи у лечењу следећих здравствених стања.

Фото: Free Images Pixabay

Заштита артерија

Студије засноване на испитивању великог броја људи показују да антиоксидативна својства зеленог чаја, односно листови биљке Camellia sinesis, могу помоћи у спречавању атеросклерозе, нарочито болести коронарних артерија. Ове студије пратиле су велике групе људи током времена, а такође су упоређивале групе људи који живе у различитим културама или се различито хране. Истраживачи сматрају да зелени чај смањује ризик од срчаних болести снижавањем нивоа холестерола и триглицерида.

Превенција рака

Неколико студија указује да зелени чај помаже у заштити од рака. На пример, стопа рака је ниска у земљама као што је Јапан, где људи редовно конзумирају зелени чај. Клиничке студије показују да полифеноли у зеленом чају могу да играју важну улогу у превенцији рака. У једној студији која је упоређивала особе са раком мокраћне бешике или без њега, истраживачи су открили да су жене које су пиле зелени чај биле у мањем ризику да ће развити овај карцином. Студије на животињама и у лабораторијама указују да полифеноли у зеленом чају инхибирају раст ћелија рака дојке.

Фото: Free Images Pixabay

Мождана активност

Према студији са Универзитета у Базелу, конзумација зеленог чаја утиче и на когнитивне способности и рад мозга. Резултати студије повезали су испијање зеленог чаја са побољшаним памћењем због утицаја кофеина и л-теанина, амино-киселине која се налази у листовима чаја која подстиче опуштање.

Свежији дах

Ако желите имати свеж дах требало би да пијете зелени чај. Наиме, у студији коју је спровео Универзитет медицинских наука Ахваз Јундисхапур, испитаници који су користили зелени чај за испирање уста имали су свежији дах.

Фото: Free Images Pixabay

Бржи метаболизам

Клиничке студије указују да екстракт зеленог чаја може појачати метаболизам и помоћи у сагоревању масти. Једно истраживање је открило да комбинација зеленог чаја и кофеина побољшава губитак килограма и одржавање килаже код особа које су били претерано илии умерено гојазне.

БОНУС ВИДЕО - Основне вежбе за истезање врата: Довољна је само једна столица

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

КАКО ПРЕПОЗНАТИ ЛАЖОВА? Пет нервозних навика које их одају