"ГРАД БУДУЋНОСТИ" РАСТЕ ПОД ЗЕМЉОМ: Погледајте како изгледа пројекат који ће да представља Србију на Бијеналу архитектуре у Сеулу (ФОТО)

С. Б. М.

22. 04. 2021. у 09:53

ПРОЈЕКАТ архитекте Данила Дангубића на тему "Самоодрживи град", представљаће Србију у септембру на Бијеналу архитектуре у Сеулу (Кореја).

ГРАД БУДУЋНОСТИ РАСТЕ ПОД ЗЕМЉОМ: Погледајте како изгледа пројекат који ће да представља Србију на Бијеналу архитектуре у Сеулу (ФОТО)

Фото: Беоинфо

Биће изложен уз још 39 пројеката из целог света, изабраних међу 1.400 пристиглих радова. Дангубићев пројекат, подржао је и Град Београд, првенствено градски урбаниста Марко Стојчић.

Пошто је подтема била капацитет архитеката и архитектуре да искористе подземни део земље као простор за градњу, Дангубић и његов тим као почетну идеју узели су тунел између Булевара деспота Стефана и Улице Гаврила Принципа, чије пројектовање је у току.

- Овај пројекат се бави потенцијалима града, па смо ми тунел, који је у својој суштини класичан саобраћајни тунел, желели да "отворимо". Тако да из њега уђете у гаражу, а да се изнад њега налази тржница. Или, на месту где је школа "Дринка Павловић", можемо да изградимо подземни улаз у паркинг школе, на којем се налазе фискултурна сале, базен и слично. Овим нудимо граду палету из које ће извлачити потенцијалне идеје за будуће конкурсе. Не кажемо како нешто треба да се гради, него указујемо на додатна решења нечега што ће ускоро постојати - навео је Дангубић.

Главни градски архитекта Марко Стојчић казао је да територија града у будућности не би требало да се шири, јер има много делова који нису урбанизовани.

"ПОДЗЕМНА АТХИТЕКТУРА"

ПОДСЕЋАМО, тунел Савска Дунавска падина ће смањити саобраћај у центру престонице за 17 одсто. - Један аутомобил има 10 квадратних метара у површини, па ако имамо 650.000 аутомобила значи да је 6,5 милиона квадратних метара јавних површина заузето аутомобилима у нашем граду. Чињеница је да бар пола те површине можемо да ослободимо уз помоћ подземне архитектуре - казао је Стојчић.

- Зато Београд наредних деценија чека ремоделација. Тако су и начела којих ћемо се држати при доношењу новог генералног урбанистичког плана да по сваку цену морамо да ослободимо простор за пешаке, смањимо број возила на улицама, како би квалитет ваздуха био бољи. То ослобађање простора доводи нас до тога да је управо овај пројекат "Београд под земљом" нешто што нас очекује у будућности - наводи Стојчић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)