ПОТРЕБНА НАБАВКА ЗГЛОБНИХ АУТОБУСА: Објављени резултати студије Саобраћајног факултета о транспорту путника у престоници

Г. НОВАКОВИЋ

11. 10. 2020. у 11:20

ПОТРЕБНА НАБАВКА ЗГЛОБНИХ АУТОБУСА: Објављени резултати студије Саобраћајног факултета о транспорту путника у престоници

Фото В. Данилов

ЈАВНИ превоз у Београду обавља се на више од 500 линија, са више од 1.600 возила која свакодневно саобраћају и прелазе укупно 436.000 километара током 24 сата, уз 2,5 милиона путника.

Постоје 133 градскe аутобускe и 320 приградских и локалних аутобуских линија, 20 минибус-линија, седам трамвајских, шест тролејбуских, пет мини-експрес и 24 ноћне линије.

Ове резултате показала је студија коју су израдили стручњаци Саобраћајног факултета, под називом "Техничко-технолошка анализа аутобуског подсистема јавног транспорта путника у Београду".

Стање возног парка Јавног комуналног предузећа "ГСП Београд" је боље него у претходном периоду, али и даље није на жељеном нивоу.

ПОТРЕБА Стање у возном парку није на жељеном нивоу, Фото П. Митић

- Подаци су указали на потребу хитне набавке између 150 и 200 возила како би се извршиле стабилизација и консолидација возног парка Јавног комуналног предузећа "ГСП Београд", али да је у периоду од три године неопходно набавити најмање 300-400 нових возила - рекао је овим поводом секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић.

Према речима секретара, Град је у претходном периоду набавио 244 нова соло-аутобуса за ГСП, чиме је унапређено стање возног парка, али је остала потреба замене већег броја старијих зглобних аутобуса.

ПРОШЛОГОДИШЊА ОДЛУКА

НАДЛЕЖНИ органи Града Београда донели су још 2019. године одлуку да се хитно приступи повећању поузданости и атрактивности рада аутобуског подсистема. Такође, захтевано је да се приступи неодложној обнови возног парка током 2019. године, али и у наредних неколико година.

Просечна старост зглобних аутобуса износи више од осам година, при чему у возном парку ГСП "Београд" и даље има 128 аутобуса старијих од 12 година, од чега је 37 старијих од 15 година.

Студија Саобраћајног факултета је показала да је 150 возила из постојећег возног парка оцењено јединицом и чека расход, а 277 возила оценом два. Постоје стални захтеви грађана за увођење нових и продужење постојећих линија, које није могуће реализовати због недостатка возила, а на појединим постојећим линијама потребно је повећање броја возила.

- Недостају возила за покривање режимских измена због планираних радова у граду, што утиче на смањење квалитета превозне услуге на постојећим линијама, с обзиром на то да се возила обезбеђују редукцијом. Недостају возила за обезбеђивање додатног нивоа безбедности путника у условима ковида 19, чиме би се обезбедила још повољнија попуњеност возила у смислу мањег броја путника у једном аутобусу - додао је Васиљевић.

ВОЖЊА Свакодневно саобраћа више од 1.600 возила, Фото И. Маринковић

Аутобуски саобраћај покрива 83 одсто укупног броја превезених путника, што указује на значај овог вида превоза и потребу његовог унапређења. Планском обновом возног парка ЈКП ГСП "Београд" биће повећана атрактивност, ефикасност и одрживост аутобуског подсистема.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)