ГСП НАБАВЉА ДОДАТНЕ ЕКО-АУТОБУСЕ: Градско предузеће најавило куповину нових електричних возила, јавни тендер расписују од 1. јула

Ш. М.

16. 01. 2023. у 13:23

ГРАДСКО саобраћајно предузеће најавило је за 2023. годину набавку нових електричних аутобуса, а тендер за њихову куповину требало би да буде расписан 1. јула.

ГСП НАБАВЉА ДОДАТНЕ ЕКО-АУТОБУСЕ: Градско предузеће најавило куповину нових електричних возила,  јавни тендер расписују од 1. јула

Аутобуси на електропогон, Фото М. Амђела

Иако број возила није прецизиран, ово ће бити трећа набавка те врсте, пошто ЕКО-аутобуси тренутно саобраћају на две линије у престоници. Како се истиче у обавештењу, предмет набавке је куповина возила на електрични погон са опремом за њихово пуњење. Тако ће се нови ЕКО-аутобуси наћи на престоничким улицама, првенствено како би се заштитила животна средина, а план Града је да до 2030. године не буде аутобуса који би користили фосилна горива.

Иако је ГСП у тешком финансијском положају, обнова возног парка је једини пут за излазак из кризе. Тако је крајем новембра прошле године на престоничке улице изашло 100 аутобуса на гас, који су набављени од турске фирме БМЦ. Изградња гасне станице на Карабурми биће ускоро завршена, а до тада се они пуне на неколико пумпи у граду.

Првих пет ЕКО-аутобуса кинеске компаније "Хигер" почело је да саобраћа главним градом крајем јула 2016. године. Град је за њихову куповину издвојио 2,6 милиона евра. Сада превозе на линији ЕКО-1 и саобраћају од насеља Белвил на Новом Београду до Вуковог споменика. Тиме је престоница Србије постала први град у овом делу Европе који је прешао на "зелену", еколошку линију јавног превоза.

На исти потез градски челници су се одлучили 2021. године, а крајем јануара 2022. још десет еколошких аутобуса почело је да саобраћа. Линија ЕКО-2 иде од окретнице у насељу Београд на води до СРЦ "Милан Гале Мушкатировић" на Дорћолу. План је да се до 2030. године сваког лета купује по десет ЕКО-аутобуса и 100 возила на гас. Ипак, остаје питање колико је та опција реална, с обзиром на то да сваке године град готово четвртину свог буџета издваја за помоћ ГСП. Још није спроведен ни тендер за куповину 80 нових тролејбуса, чиме би се замениле све троле које тренутно возе главним градом.

ГАС ПРЕ 40 ГОДИНА

ПРЕ пет деценија аутобуси су завладали улицама главног града, јер су се показали бољим од тадашњих тролејбуса и трамваја, а гориво је било јефтино. Ипак, осамдесетих година почело се са ширењем трамвајске мреже због све већег загађења које су производила возила. Такође, 1978. године у Београду је почело да се размишља о возилима на гас, па је тако из Скопља стигао први "санос" аутобус, који се стационирао у погону "Карабурма". Он је могао да користи и гас и дизел, што га чини претечом данашњих хибрида.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

КАДА ЈЕ РАК ПЛУЋА ИЗЛЕЧИВ? Докторка Ђурђевић дала одгоор на питање о страшној болести (ВИДЕО)