ВОЖЊА МЕТРООМ ОД 2028.: После пола века чекања, почели први радови на изградњи београдске подземне железнице (МАПА)

М. Станојковић

22. 11. 2021. у 19:45

ИЗГРАДЊА деценијама чеканог београдског метроа почела је напокон у понедељак на Макишком пољу и то пола века откако се сања овај пројекат. Грађевинске машине које су стигле на Макиш означиле су старт радова, као и насипање терена које се спроводи у оквиру радова на изградњи депоа будуће подземне железнице, што је први корак ка испуњењу обећања датог 1970. План је да прва линија буде завршена 2028, а друга 2030. године.

ВОЖЊА МЕТРООМ ОД 2028.: После пола века чекања, почели први радови на изградњи београдске подземне железнице (МАПА)

Фото З. Јовановић

На простору, између Обреновачког пута, улице Боре Станковића и постојеће ранжирне станице у дужини од 2.242 метра и ширине од 150 до 400 метара, на површини од 72 хектара започети су припремни радови на изградњи инфраструктуре депоа будућег метроа, чији је рок за завршетак 36 месеци. За све грађане Србије, како је истакао министар финансија Синиша Мали, ово је велики и важан дан, јер се овим пројектом, који није само развојни, мења перспектива главног града. Мали је истакао да је ово доказ за све оне који су оспоравали пројекат и говорили да је пусти сан, лаж и превара.

- Овом пројекту приступамо озбиљно - рекао је Мали. - Раније су грађани добијали разна обећања, али ми свако своје обећање остварујемо. Обећање да ћемо градити метро, ми смо испунили, обезбедили смо новац и данас су почели радови. На том, једном од највећих развојних пројеката у земљи, биће запослено 40, 50 великих компанија и око 500 малих и средњих предузећа, што значи да ће десетине хиљада радника свој хлеб зарађивати од изградње метроа.

Депо метроа имаће отворени и затворени део објекта, а ту ће бити и прва метро станица. Очекује се да копање тунела, односно да "кртица" почне да улази под земљу почетком 2023. године и да не излази све док не прође до Миријева.

Након првих корака који су начињени на Макишу, следеће године очекује се потписивање уговора за изградњу депоа, а затим следи изградња приступних саобраћајница, па изградња станица и тунела.

- Тунеле ће копати ТБМ машина кртица, за чије је прављење потребно 13 месеци и још три до склапања - рекао је Мали. - Метро који градимо биће најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође. Изградњом метроа отварамо нову еру Београда. Држава овим пројектом показује колико је снажна, као и да је политика која се води пре свега усмерена ка побољшању квалитета живота грађана.

Још пре пола века најављио се почетак радова

 

Први део - депо - намењен је за смештај и одржавање целокупне возне флоте прве линије метроа. Циљ је да се тренутна висина терена локације за депо од 70 до 72 метра надморске висине, наспе на висину од 74 метра. На површини од 72 хектара биће саграђене управна зграда, инспекцијска хала где возови долазе на преглед, хале за прање возова, за одржавање и смештај, нове саобраћајнице, колосеци.

- Првим радовима започето је уклањање ниског растиња на том подручју и слоја хумуса, како би потом било насуто 480.000 кубних метара камена - рекао је директор "Мостоградње" дипломирани инжењер грађевине Горан Петровић. - Након тога, биће насуто 1,7 милиона кубних метара рефулисаног песка у висини од 1,5 до четири метра. На терену ће бити ангажовано стотинак радника. Насипањем терена до поменуте коте обезбеђује се цело подручје и депо од поплава.

Према речима градоначелника Београда Зорана Радојичића, од првог дана се спроводе студије и истраживања.

- Рађена је студија оправданости са генералним пројектом хидротехничког решења Макишког поља у фебруару 2020, затим План детаљне регулације дела Макиша у децембру 2020, Елаборат о инжењерским, геолошким и геотехничким условима израде прве фазе линије метроа од Макиша до Миријева, као и анализе тла, стена, вода и друге. Све су то веома детаљно обављали домаћи и страни стручњаци и закључак је да ту немамо никакав проблем.

Новости

Како је истакао заменик градоначелника Београда Горан Весић, ово је најважнији пројекат Београда у 21. веку и подухват достојан Бранка Пешића о коме ће се генерацијама причати.

- Хвала председнику Вучићу, који је разумео наше молбе да држава стане иза овог историјског подухвата. Две линије метроа коштаће око 4,6 милијадри евра, проширење БГ воза и нови трамваји око 1,5 милијарди евра, а то износи око пет годишњих буџета, па је јасно да ми сами не бисмо могли да финансирамо овакав пројекат - рекао је Весић.

ШИРОМ СВЕТА

ПРЕДСТАВНИК кинеске компаније Power China Јанг Бо, која је извођач радова на изградњи депоа у Макишу, истакао је задовољство због почетка радова и најавио да верује да ће овај пројекат бити једнако успешан као остали.

- Изградили смо више од 20 метроа, а ван Кине у Тајланду, Бангладешу, Пакистану, Сингапуру и Малезији - рекао је Јанг Бо.

У НОВЕМБРУ 2023. БУШЕЊЕ ТУНЕЛА "КРТИЦОМ"

ПЛАНОМ детаљне регулације шинског система са елементима разраде прве линије метроа, који је усвојен на последњој седници Скупштине града Београда 8. новембра, усвојен је и последњи документ неопходан за градњу метроа. Прва линија биће на потезу Макиш - Миријево, у дужини од 21,1 километар, са укупно 21 станицом. Друга линија је на потезу Депо Бежанија - Миријево, у дужини од око 19,2 километра, са 22 станице и делом трасе од око 0,8 километара ка железничкој метро станици Земун. Трећа траса ићи ће потезом Бањица - Блок 61 - Бежанија, у дужини од око 22,7 километара са укупно 23 станице.

У јулу следеће године очекује се потписивање уговора за изградњу прве линије београдског метроа, "кртица" ће се правити годину дана у Кини. У мају 2023. план је да почну да се граде саобраћајнице, док ће у новембру 2023. почети бушење тунела "кртицом".

- Замислите шта то значи за грађане Београда и Србије, посебно за становнике Миријева, који ће имати и прву и другу линију - рекао је Синиша Мали. - То је важно и за грађане Карабурме, Звездаре, Палилуле, Београда на води, а ту је и Чукарица, Баново брдо и Макишко поље. То је само прва линија, а која ће имати 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанијску косу, Нови Београд, Земун, преко Славије до Миријева такође. Трећа линија, повезиваће Вождовац са Новим Београдом, до Бежанијске косе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РЕЗОЛУЦИЈА ЗАТАЛАСАЛА ЦЕО БАЛКАН: Срамни текст о Сребреници не мири регион, како тврде њени кључни спонзори са Запада

РЕЗОЛУЦИЈА ЗАТАЛАСАЛА ЦЕО БАЛКАН: Срамни текст о Сребреници не мири регион, како тврде њени кључни спонзори са Запада

РЕЗОЛУЦИЈА о Сребреници још није дошла ни до гласања у Генералној скупштини Уједињених нација, а регион је додатно и дубоко поделила, иако, како тврде њени главни спонзори, пре свега Немачка и САД, има задатак да "помири" Западни Балкан.

26. 04. 2024. у 08:35

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.

26. 04. 2024. у 09:04

Коментари (0)

И МИ КРЕЋЕМО ПУТ ГРЧКЕ Прво оглашавање Николине жене: Деца знају све, морамо бити храбри