REŠAVA SE PROBLEM KLIZIŠTA DUBOKO: Gradi se brza saobraćajnica, a evo kako će se sanirati problem (MAPA)

Š. Marović

12. 07. 2022. u 13:25

OD petlje "Ostružnica" na Obilaznici oko Beograda do petlje "Obrenovac" u narednom periodu trebalo bi konačno da počne izgradnja brze saobraćajnice dužine 14,8 kilometara, čime bi se saniralo i klizište u Dubokom, najveće u Evropi. Prostorni plan ovog područja posebne namene biće na ranom javnom uvidu do 25. jula, a cela trasa podeljena je u tri deonice.

РЕШАВА СЕ ПРОБЛЕМ КЛИЗИШТА ДУБОКО: Гради се брза саобраћајница, а ево како ће се санирати проблем (МАПА)

Foto: N. Skenderija

Buduća saobraćajnica povezivaće auto-put Miloš Veliki sa južnom Obilaznicom oko prestonice, koja je deo Koridora 10, a projektovana maksimalna brzina biće 100 kilometara na sat. Obrađivač plana je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa izrađivačem idejnog projekta Institutom za puteve Beograd. Njime je obuhvaćen koridor planirane brze saobraćajnice na pravcu od Ostružnice do veze sa državnim putem prvog A reda E-763, ukupne dužine nešto manje od 15 kilometara i širine od 50 do 300 metara. Obuhvata trasu sa zaštitnim pojasevima, zatim prostor u kojem se planira regulacija reke Save i saniranje klizišta, orijentacione dužine 3,5 kilometara i širine do 1.800 metara.

Početkom izgradnje ovog putnog pravca konačno bi trebalo trajno da bude rešeno i pitalje klizišta Duboko na Umki. Kako je u martu prošle godine istakao ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ono će biti urađeno u naredne četiri godine.

Mapa

- Vrednost tog projekta sigurno neće biti manja od 100 miliona evra - naglasio je Momirović. - Moramo posao da završimo u naredne četiri godine i da svake godine Vlada izdvaja za taj projekat najmanje 20 miliona evra, kako bi investirali u Beograd i Obrenovac i da oni budu još bolje povezani. Saniranjem klizišta, na kojem se nalazi trasa saobraćajnice Barič - Duboko - Umka - Ostružnica, biće rešen višedecenijski problem za oko 200.000 stanovnika. Samo projektovanje za sanaciju trajaće sigurno godinu dana.

Opštine kroz koje prolazi koridor su Čukarica (Veliki Makiš, Ostružnica i Umka), Obrenovac (Mala Moštanica i Barič), odnosno surčinsko naselje Boljevci. Planirana trasa državnog puta deli se u tri deonice, a prva počinje od postojeće petlje "Ostružnica" na južnoj obilaznici i pruža se duž trase postojećeg puta uz planirano proširenje sa njegove desne strane, sve do raskrsnice sa starim Ostružničkim putem.

Drugi deo se nastavlja od planiranog denivelisanog ukrštanja i predstavlja novoplaniranu trasu koja se pruža desnom obalom reke Save na području naselja Umka (uz značajne planirane radove na regulaciji reke Save, izgradnji nasipa i stabilizaciji klizišta), do naselja Barič, gde se planirana trasa odvaja od linije obale. Treća deonica počinje od naselja Barič i predstavlja novoplaniranu trasu koja se pruža uz postojeći put kroz industrijsku zonu, sve do planirane denivelisane raskrsnice u zoni petlje "Obrenovac".

Takođe, planom su obuhvaćeni postojeći i planirani koridori drugih magistralnih infrastrukturnih sistema, odnosno železnička pruga, gasovodi, dalekovodi, optički kablovi koji se ukrštaju sa ovim putem.

ŽITELjI STREPE ZA BEZBEDNOST

KAKO su "Novosti" pisale u januaru ove godine, agonija koju decenijama prolaze žitelji Dubokog mogla bi da bude okončana do kraja 2022, pošto bi do tada trebalo da dobiju obeštećenje i započnu život na sigurnom tlu.

Mnogobrojna domaćinstva su raseljena, ali ima i onih koji, nemajući kud, i dalje žive na najvećem klizištu u Evropi. Od 2020. godine, ukoštac sa ovim problemom uhvatili su se zajedno Opština Čukarica, državno pravobranilaštvo i Zavod za veštačenje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna