BROJ OČITAVANJA SKOČIO 130 ODSTO: Kontrolori patroliraju duž "Zrenjaninca" i kod Malog Požarevca

S. B. M.

16. 06. 2021. u 09:53

PRITUŽBE građana na račun rada kontrolora "Bus plusa" ovih dana stižu na adresu naše redakcije. Grupe od pet i više kontrolora danima čekaju na Zrenjaninskom putu kod skretanja za Kotež i tu pregledaju karte. Isto se dešava i kod Malog Požarevca, gde se kontrolišu linije 465 iz Sopota i 493 iz Mladenovca.

БРОЈ ОЧИТАВАЊА СКОЧИО 130 ОДСТО: Контролори патролирају дуж Зрењанинца и код Малог Пожаревца

Arhiva

Iz Sekretarijata za javni prevoz kažu da su kontrole neophodne, da ne remete redove vožnje, kao i da se očitavanje nepersonalizovanim karticama na linijama koje ovuda prolaze povećalo i 130 odsto.

S obzirom na skok broja očitanih karata, kontrola je ovde više nego potrebna, ali putnici ipak negoduju i to navodno zbog zadržavanja.

- Danima već kontrola ulazi u Malom Požarevcu pre naplatne rampe. NJih pet, šest čak uđe u vozilo. Ne razumem zašto ne mogu da uđu i voze se jednu stanicu dok pregledaju karte? Problem nastane kada neko nema voznu ispravu, pa onda počne svađa. U tom slučaju svi čekamo i po 10 minuta da se situacija smiri - navodi Aleksa M.

Zašto kontrolori ne uđu stanicu ranije, pre skretanja za Kotež, pitaju se i žitelji leve obale Dunava.

U Sekretarijatu za javni prevoz, u čijoj je nadležnosti rad kontrolora, navode da se njihov rad organizuje na više načina u vidu kružnih, zonskih, linijskih, terminusnih ili stajališnih kontrola, a zavisno od linije i tarifne zone.

- Kontrola se obavlja nekoliko sati tokom dana u vreme kad ima više putnika, uz veći broj kontrolora i prisustvo koordinatora koji usmerava i koriguje njihov rad. Rad kontrolora se svakodnevno prati i kroz Sistem za naplatu karata koji registruje i podatak zadržavanja vozila na samom stajalištu. Uvidom u Sistem utvrđeno je, na primer, da je 2. juna, u vreme kontrole, prosečno zadržavanje vozila na stanici "Pirotsko naselje" u Krnjači iznosilo 1,18 minuta, a najduže 2,41 minuta. Vreme kontrole zavisi od saradnje putnika, a svako duže zadržavanje vozila je zbog neophodnosti intervencije komunalne milicije - navode u Sekretarijatu.

Prema njihovim podacima, broj očitavanja nepersonalizovanih kartica na linijama koje prolaze kroz ovo stajalište povećalo se u proseku za 65 odsto, dok je na linijama 101 i 104 zabeleženo povećanje od 88 odsto. Na linijama 105 i 106 (iz Ovče i Jabučkog Rita), ovo povećanje iznosilo je čak 130 odsto. Navode i da je samo na ovoj stanici za tri sata kontrole napisano u proseku 30 kazni svakog dana.

UMESTO 200, SADA 300

PO sklapanju novog ugovora za naplatu karata i kontrolu sa Apeksom, odnosno Kentkart Southeast Europe d.o.o. Beograd, ugovoreno je da se broj kontrolora poveća na terenu sa 200 na 300. Ujedno, Grad ima mogućnost da zaposli još onih koji bi kontrolisali karte, onda kada želi da sprovede jače kontrole prevoza.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)