НИЈЕ СВЕ КАКО ИЗГЛЕДА: На сликама плажа, еври и коктели, а заправо...

А. Миката

01. 05. 2019. у 23:07

Зашто многи лажирају и улепшавају летовања на друштвеним мрежама. Фама у друштву да "морате" да имате незабораван одмор, хотел

НИЈЕ СВЕ КАКО ИЗГЛЕДА: На сликама плажа, еври и коктели, а заправо...

Фото Depositphotos

ТУРИСТИ не говоре истину о свом одмору и спремни су да лажирају профиле на друштвеним мрежама како би им други завидели. Ово су резултати обимног истраживања америчке агенције "Џет кост", која је испитивала 4.000 туриста у жељи да открије навике путника. Наиме, око половина туриста се после летовања хвали да је одмор био савршен и када није, а не говоре истину ни о смештају, ни о местима које су посетили, плажама на којима су се купали, а нису искрени ни када говоре о временској прогнози! Амерички психолози кажу да већина то ради у жељи да се докаже у друштву.

- Свако жели да прикаже одмор лепшим него што јесте, јер путовања и јесу илузија, улепшани део живота, која се најчешће дешава једном годишње - каже Душан Атанасов из агенције "Биг блу". - Мислим да се у друштву ствара фама да "ако ниси објавио добре слике на друштвеним мрежама, ниси ни био на путовању". Због тога многи морају да улепшавају свој одмор и од њега праве причу, драму.

Конкретно истраживање је показало да туристи, пре свега, не говоре истину о одредишту на којем су били. У ствари, прикривају истину, кажу да су били у Венецији, а тамо су отишли само на излет, док су заиста боравили у Лидо ди Језолу. Овакву искривљену слику дају и о смештају, па често кажу да су спавали у хотелу са пет звездица (а заправо у трошном апартману 700 метара од обале), а доказ приложе на друштвеним мрежама. Конкретно, оду у лоби скупог хотела или испред хотелског базена, сликају се и "закаче" локацију на њиховим фотографијама, па сви остали претпоставе да су летовали управо тамо. Свака седма особа је урадила тако нешто, а као оправдање наводе да су хтели да импресионирају пријатеље. Четвртина туриста каже да је била у музеју, ишла на излет, посетила позориште, а само су се сликали испред.

"ФЕЈК" ПУТОВАЊЕ НЕ можете на одмор или немате пара - пустите професионалце да одраде посао! Сајт "Фејк а векејшн" (Лажирајте одмор) нуди монтажу којом туриста може да се похвали да је био на незаборавном одмору. На лажној позадини се убацује њихова права слика која може одмах да се "окачи" на друштвене мреже, а кошта 19 долара. Ова платформа нуди и савете "поплави" блогера и инфлуенсера којима помажу како да "лажирају" живот у којем непрестано путују.

Прочитајте још - Како је селфи променио туризам

- Често се дешава да ми туристи кажу ми смо све видели, а када их питам, да ли су били на конкретном месту, кажу "баш тамо нисмо" - објашњава Атанасов. - У даљем разговору се испостави да нигде нису били, осим на плажи.

Занимљиво је да 70 одсто туриста тврди да су на одмору пили више него што јесу, а то раде са жељом да би показали да су се супер провели и потрошили "брдо" пара. Половина туриста тврди да су се провели боље него што јесу и искрени су да никада ником не би открили да им је одмор био промашај.

Трећина испитаника је лажирала чак и временске прилике, па су слике без сунца провлачили кроз филтере како би изгледале лепше. Још више су преувеличавали лоше временске услове, желећи да изазову сажаљење.

- ЈУТА је радила истраживање и испоставило се да су наши туристи исти као и свуда у свету - каже Александар Сеничић, директор ЈУТА. - Анализа је показала да се српски туристи жале на хотел када иду преко агенције, а када га плате путем интернет резервационих система неће да напишу ни лошу рецензију. Истражиавњем смо дошли до закључка да крију када се лоше проведу и објављују прелепе слике, јер не желе да пријатељи мисле да су неспособни да сами организују одмор. Други разлог зашто лажирају одмор је незнање језика и немају коме да се жале, па када дођу кући истину испричају само најближима, а осталима кажу да је било супер!




Пратите нас и путем иОС и андроид апликације