За вожњу аутобуса неће бити потребна пракса у камиону
07. 12. 2019. у 08:15
Измене улазе у скупштинску процедуру. Током 2020. радиће се на новом закону
Фото Дарко Дозет
ДВОГОДИШЊЕ искуство вожње камиона више неће бити услов да се дође до дозволе за управљање аутобусом. Ово је једна од новина које предвиђа Предлог закона о безбедности саобраћаја, који је у скупштинској процедури. Будући возачи аутобуса и даље не смеју за волан пре 24. године, а возачи камиона без пре навршене 21. године. Током 2020. радиће се на новом закону, тако да се превозници надају да ће он донети више новина уз које ће се некако превазићи проблем са мањком кадра.
Прочитајте још: Да ли нас возе странци који не знају српски? Очајнички нам фале шофери, али не сме свако за волан аутобуса
Аутобуским превозницима у Србији у овом тренутку недостаје, како процењују, најмање 2.000 возача. Камионџија фали три пута више.
- У привредним друштвима која запошљавају професионалне возаче последњих година бележи се константан недостатак квалификованих кадрова - стоји у образложењу предлога закона. - Старосна структура запослених возача у друмском саобраћају је веома неповољна, са просечном старошћу близу 55 година. Велики број младих возача опредељује се за рад у другим земљама, где такође постоји потреба за овим кадром, а услови су знатно повољнији. Услед дефицита ових возача, непосредно је угрожена и безбедност у саобраћају, јер, како селекција није могућа, ангажују се сви расположиви људски ресурси.
Превозници сматрају да брисање услова да од добијања Ц категорије возе најмање две године до прилике да добију дозволу за Д категорију овај проблем неће решити.
- Ова мера неће угасити пожар - каже Мирко Вучинић, председник Удружења "Панон транспорт". - Границе остају исте. Наредне године ће се радити на новом закону и ми се надамо да ће се неке наше сугестије усвојти. Сада није било времена за то. Наша идеје је да се мења систем образовања, да се у средњим саобраћајним школама ствара возач аутобуса. Сада се школују возачи камиона. Уз обавезну праксу и пробну дозволу, могли би раније да почну да возе аутобус.
РЕГИСТРАЦИЈА И ЗА ОЛДТАЈМЕРЕ
ПОЈЕДИНЕ измене иду наруку купцима половних аутомобила из иностранства. На техничким прегледима, по начелу саобразности, признаваће се и промене и преправке које су већ регистроване у земљи одакле је возило увезено. Неће бити потребна додатна документација за већ урађене преправке.
Занимљиво је и да се предвиђа да ће Агенција за безбедност саобраћаја издавати потврде о возилима која испуњавају услов да буду увезена као олдтајмери, као и да ће се издавати посебне регистрационе таблице за ова возила.
ДВОБОЈНИ УЗ ПРУГУ
УБУДУЋЕ би требало и да на пружним прелазима буду постављени двобојни семафори у намери да се додатно спрече несреће на овим, често веома ризичним укрштањима саобраћајница.
Goran
07.12.2019. 08:37
Uvek će da fali jer niko neće da vrti volan za te pare...
autobus nije kamion!U autobusu se nalaze ljudi ,putnici!U kamionu drva i ugalj!
@Mirjana - Ali je sistem upravljanja isti, točkovi su iza tebe, puštaš da ''zaidje'' pa se skreće, vazdušne kočnice, retarder, širina i dužina vozila. Na kamionu treba da se stekne osećaj za to. Tehnologija je napredovala pa se sve to olakšano za početnika, posebno osećaj širine treba da se stekne.
@Mirjana - Draga Mirjana da li ima razlike u nacinu spremanja rucka u vecoj ili manjoj serpi,osim kolicinski?
A sta ovi sto su do sada polagali sa praksom na kamionima za D kategoriju ispadaju budale u tom slucaju???Ma najbolje da nemaju ni B kategoriju,odma da im se da za autobuse....
Коментари (9)