За вожњу аутобуса неће бити потребна пракса у камиону

П. Ж. - С. Б.

07. 12. 2019. у 08:15

Измене улазе у скупштинску процедуру. Током 2020. радиће се на новом закону

За вожњу аутобуса неће бити потребна пракса у камиону

Фото Дарко Дозет

ДВОГОДИШЊЕ искуство вожње камиона више неће бити услов да се дође до дозволе за управљање аутобусом. Ово је једна од новина које предвиђа Предлог закона о безбедности саобраћаја, који је у скупштинској процедури. Будући возачи аутобуса и даље не смеју за волан пре 24. године, а возачи камиона без пре навршене 21. године. Током 2020. радиће се на новом закону, тако да се превозници надају да ће он донети више новина уз које ће се некако превазићи проблем са мањком кадра.

Аутобуским превозницима у Србији у овом тренутку недостаје, како процењују, најмање 2.000 возача. Камионџија фали три пута више.

- У привредним друштвима која запошљавају професионалне возаче последњих година бележи се константан недостатак квалификованих кадрова - стоји у образложењу предлога закона. - Старосна структура запослених возача у друмском саобраћају је веома неповољна, са просечном старошћу близу 55 година. Велики број младих возача опредељује се за рад у другим земљама, где такође постоји потреба за овим кадром, а услови су знатно повољнији. Услед дефицита ових возача, непосредно је угрожена и безбедност у саобраћају, јер, како селекција није могућа, ангажују се сви расположиви људски ресурси.

Превозници сматрају да брисање услова да од добијања Ц категорије возе најмање две године до прилике да добију дозволу за Д категорију овај проблем неће решити.

- Ова мера неће угасити пожар - каже Мирко Вучинић, председник Удружења "Панон транспорт". - Границе остају исте. Наредне године ће се радити на новом закону и ми се надамо да ће се неке наше сугестије усвојти. Сада није било времена за то. Наша идеје је да се мења систем образовања, да се у средњим саобраћајним школама ствара возач аутобуса. Сада се школују возачи камиона. Уз обавезну праксу и пробну дозволу, могли би раније да почну да возе аутобус.

РЕГИСТРАЦИЈА И ЗА ОЛДТАЈМЕРЕ

ПОЈЕДИНЕ измене иду наруку купцима половних аутомобила из иностранства. На техничким прегледима, по начелу саобразности, признаваће се и промене и преправке које су већ регистроване у земљи одакле је возило увезено. Неће бити потребна додатна документација за већ урађене преправке.

Занимљиво је и да се предвиђа да ће Агенција за безбедност саобраћаја издавати потврде о возилима која испуњавају услов да буду увезена као олдтајмери, као и да ће се издавати посебне регистрационе таблице за ова возила.

ДВОБОЈНИ УЗ ПРУГУ

УБУДУЋЕ би требало и да на пружним прелазима буду постављени двобојни семафори у намери да се додатно спрече несреће на овим, често веома ризичним укрштањима саобраћајница.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

cegi

07.12.2019. 18:16

@Mirjana - Ali je sistem upravljanja isti, točkovi su iza tebe, puštaš da ''zaidje'' pa se skreće, vazdušne kočnice, retarder, širina i dužina vozila. Na kamionu treba da se stekne osećaj za to. Tehnologija je napredovala pa se sve to olakšano za početnika, posebno osećaj širine treba da se stekne.

ivan

08.12.2019. 00:50

@Mirjana - Draga Mirjana da li ima razlike u nacinu spremanja rucka u vecoj ili manjoj serpi,osim kolicinski?

Darko

07.12.2019. 09:07

A sta ovi sto su do sada polagali sa praksom na kamionima za D kategoriju ispadaju budale u tom slucaju???Ma najbolje da nemaju ni B kategoriju,odma da im se da za autobuse....

Aleksandar

07.12.2019. 18:46

I to sto radite mislite da je pametno? Kao profesionalni vozac kamiona sa dugogodisnjim iskustvom nikako nisam za ovo! Ljudi dozovite se pameti niko od nas ne bi isao u inostranstvo jer mu je dosadno u Srbiji,idemo jer nam je veca plata i bolji uslovi! Zasto niste poradili na tome da vozacima kamiona i autobusa podignete platu i necete imati problem sa manjkom vozaca! Sve ce drzava da uradi samo ne ono sto treba sramota lepe Srbije !!!

ivan

08.12.2019. 00:46

Ljudi vi stvarno niste normalni!Sa 24 godine,bez iskustva u nedostatku iskusnih vozaca neko ce da sedne i da vozi decu na ekskurziju.Imate li vi ista u tim vasim glavama ili je samo bitno da vozi za sto manje para.Da poslodavci mogu da kupuju nova auta,letuju i zimiju dva puta godisnje.Ako mozga nemate,imate li makar malo savesti?!

ABADZIJA

08.12.2019. 16:42

Mesec je isti i ovde i u inostranstvu ali kad dodje isplata? Dzabe vi mene tapsete po ramenu, na kasi mi traze pare a ne gledaju u ramena.

ине штете

09.12.2019. 17:46

А ви и даље гурајте ученике неспособне за школу чак и кроз гимназије, па ће сви имати дипломе мегасегатренда и нико неће да вози. Када би постало оепт нормално дати јединицу или укор ученику који их заслужи, било би више возача, варилаца и других занатлија. Није свако за академско образовање, а у Србији се управо тако ради већ деценијама.