CarGo тражи смену Михајловићеве?

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

01. 03. 2019. у 08:02

Удружење грађана данас излази на београдске улице и захтева оставку министарке саобраћаја. Вучић (CarGo): Злоупотребила институције да би штитила такси картел. Изменама закона онемогућена оваква врста превоза

CarGo тражи смену Михајловићеве?

Са једног од покушаја заплена CarGo возила / Фото Н. Фифић

БОРБА за путнике и слободно тржиште, која је почела да се води још почетком прошле године између таксиста и компаније CarGo, не јењава. Рат се сада распламсао између Министарства саобраћаја и Удружења грађана CarGo. Ако грађани подрже протест овог удружења, најављен за данас у 15 часова, свима ће бити јасно да ли би CarGo требало да постоји или не.

Чланови Удружења грађана данас би требало да изађу на улице Београда тражећи смену министарке саобраћаја Зоране Михајловић јер је "злоупотребила институције у заштити такси мафије".

- Ово није битка за CarGo, већ борба за будућност Србије, борба против такси картела и мафије - казао је у четвртак Александар Вучић, председник удружења грађана CarGo. - Већ четири године покушавамо да кроз државне институције обезбедимо решење за несметано функционисање апликације. Међутим, никада нисмо добили одговор министарке Михајловић. И недавно формирана Радна група Владе Србије има за циљ гашење удружења грађана CarGo, јер има надлежност да трајно одузима возила члановима удружења, као што су покушали пре четири дана.

Усвајањем Измена закона о превозу путника у јавном превозу крајем 2018, таксисти су се, остваривши своје циљеве, повукли са улица. Месецима пре тога, протестовали су јер су им, како су говорили, возачи CarGo узимали муштерије, да су нелојална конкуренција јер возе по нижој цени од предвиђене. Тврдили су да они нису регистровани возачи, да вожња са њима није безбедна јер путници не знају ко их вози. Онда је основана Радна група за измену закона о превозу путника у којој су учестововали представници удружења таксиста, али не и CarGo. Још тада, због коришћења иновативне технологије, премијерка Ана Брнабић подржала је јавно компанију CarGo, која је тада пословала у оквиру Закона о туризму, односно као лимо-сервис. Усвајањем Измена закона о превозу путника, лимо-сервис пребачен је у оквиру Закона о превозу путника у друмском саобраћају, а наметнута су додатна ограничења. Наиме, словом закона онемогућено је да комби превозници, као и путничка возила, превозе грађане уколико нису регистровани као таксисти.

Александар Вучић ,фото П.Милошевић

- CarGo је била технолошка компанија која је организовала и наплаћивала превоз путника. Ми нисмо били такси превозник, а сви наши возачи имали су своје регистроване фирме, плаћали порез. По усвајању Измена, прилагодили смо се свим постојећим законима Републике Србије, тако што смо организовали приватно удружење које користи услуге апликације CarGo. Чланови једни другима пружају иновативну помоћ на путу, а наплаћује се време коришћења апликације - обајашњава Вук Губеринић, директор компаније CarGo.

Када је Удружење грађана основано, таксисти Уговорне привредне такси-коморе најављивали су да ће изаћи на улице уколико Министарство не нађе начин да се закон поштује. Удружење таксиста Србије, на челу са Александром Бјелићем, своје чланове позивало је да се стрпе, и пусте државне органе и инспекцијске службе да раде свој посао јер им Измене закона иду у корист.

Министарство саобраћаја је тада јасно казало да је оснивање Удружења CarGo "покушај кршења и изврдавања закона", а став министарке Михајловић је да CarGo послује нелегално. Оформљена је и Радна група Министарства која је усвојила и пет мера за бољу примену прописа у области такси превоза. Једна од тих је и то да Управа Београда у року од седам дана формира оперативне тимове састављене од представника криминалистичке полиције, одељења за привредни или високотехнолошки криминал, саобраћајне инспекције, комуналне полиције.

Један од таквих тимова покушао је пре четири дана да одузме возило члана удружења. Двочасовна драма завршила се тако што је возачу уручен записник да је нелегално обављао превоз, али аутомобил није одузет пошто су га својим возилима окружили чланови Удружења.

Зорана Михајловић, фото Д.Миловановић

Радна група Владе Србије за такси превоз, којој је председавала министарка Михајловић, осудила је у четвртак овај покушај спречавања службеног лица у обављању дужности приликом покушаја одузимања возила нелегалних превозника у Београду.

- Изменама закона о превозу путника у друмском саобраћају обједињена је регулатива у области такси превоза како би се избегао утицај коришћења других прописа за нелегално обављање делатности и генерисање сиве економије у друмском транспорту - кажу у Министарству.

Зашто држава покушава да угаси компанију која, према наводима њених оснивача, има више од 120.000 корисника и највише дигиталних трансакција у Србији, која запошљава хиљаду особа и чија би вредност на слободном тржишту била више милиона евра, никоме није јасно. Понајмање грађанима, који су радо користили овај јефтинији вид превоза. Београђани се годинама жале да је такси у престоници луксуз, јер само старт кошта 170 динара, а пређени километар у зависности од тарифе од 65 до 130 динара. За овај новац Крушевљани своје место могу да обиђу уздуж и попреко, јер код њих старт кошта 70 динара, а километар 55 динара.

Занимљиво је и то да је Комисија за заштиту конкуренције, још када је Измена закона била у процедури, алармирала својим дописом све институције да предложене измене уништавају конкуренцију, крше Устав и људска права.


ВОЖЊА УЛИЦАМА

ПРОТЕСТ Удружења грађана CarGo почеће данас у 12 часова. Возила ће кренути са Новог Београда, а потом ће испред Скупштине града Београда "поздравити градског челника" и продужити ка Влади Србије. Позивају да им се сви грађани тамо придруже у 15 сати.

ПРОВЕРЕНИ ВОЗАЧИ

ИЗ CarGо напомињу и да сви њихови партнери имају регистроване фирме, осигурање аутомобила и путника. А да би уопште пружали услугу иновативне помоћи на путу, морају да им доставе доказ из полиције и суда да никада нису били осуђивани и да се никакви поступци не воде против њих.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)