ТАКСЕ за рекламе истакнуте на зградама, монтажним објектима, оградама, од 1. јануара ће бити јефтиније, па ће за екстразону уместо досадашњих 35 динара по квадрату дневно, власници предузетничких радњи или други оглашивачи плаћати десет динара мање. То значи да ће за рекламу од, на пример, два квадрата, коју су до сада плаћали око 25.000 динара годишње, убудуће издвајати око 18.000 динара.

Прочитајте још: Уводи се ред међу достављаче: Две казне за 15 минута због непрописног паркирања

По угледу на Ниш, где су удруженим снагама привредници изборили 95 одсто ниже цене, па плаћају свега пет динара по квадрату, и Београђани ће осетити умањење, али незнатније у односу на њих. Тако ће, рецимо, за другу зону уместо 33 динара, постављање рекламних паноа коштати 22 динара, па ће за рекламу која заузима површину од два квадрата у другој зони, где спада Чукарица, морати да се издвоји око 1.300 динара месечно, односно 15.000 годишње, што је за око 7.000 динара мање у односу на цене пре појефтињења.

Панои који се каче у трећој зони коштаће 20,76 динара дневно по квадрату, док је пре измене рачун био 31,04 динара.

Фото: П. Митић


Прочитајте још: Када се аутобуси враћају на Зелени венац?

Умањење се односи и на постављање плаката, за које су биле дефинисане највише цене. Досад је такса износила 50 динара у екстразони, а од Нове године ће се плаћати 30 динара. За најјефтинију зону специфичне намене од 38 динара по квадрату дневно, такса је снижена на 20 динара.

Ове цене односиће се само на рекламе које заузимају површину од 12 квадрата. За оне од 12 до 100 метара квадратних умањење ће бити 40 одсто, док ће за објекте за оглашавање веће од 100 квадрата то умањење бити 50 одсто.

С друге стране, у складу са изменом одлуке о коришћењу јавних површина незнатно, за око два одсто, поскупеће накнаде за постављање киоска за продају, као и башта угоститељских објеката.

ПОЈАЧАНА КОНТРОЛА

ИАКО је плаћање ових такса било неопходно и раније, недавно су инспектори са Оштине Чукарица, о чему су "Новости" писале, започели појачане контроле, како би у потпуности онемогућили рекламирање на црно. Како су установили, велики број предузетничких радњи постављао је рекламе - паное испред локала и на тротоарима без сагласности и икакве надокнаде.