Putin menja mercedes za ruski kortež
06. 05. 2018. u 08:01
Predsednik Ruske Federacije, uoči inauguracije, odlučio da se vozi automobilom proizvedenim u domaćoj fabrici
"Kortež" / Foto RIA
MOSKVA
OD STALNOG DOPISNIKA
Predsednik Rusije Vladimir Putin će u novom mandatu, koji počinje u nedelju, presesti iz blindiranog "mercedes pulmana" u automobil ruske proizvodnje.
Svi sovjetski rukovodioci posle Staljina vozili su se u velikim domaćim limuzinama, a onda su najbliži saradnici nagovorili Jeljcina da se vozi u komfornijem i ekonomičnijem nemačkom "mercedesi". Poslednji automobil za najviše rukovodioce napravljen je u Rusiji devedesetih godina prošlog veka.
Minulih dana se nagađalo da li će Putin doći u Kremlj novim automobilom "kortež". Da li će se prva službena vožnja u novom predsedničkom automobilu desiti u nedelju ili nekoliko dana kasnije, nije ni bitno. Državna agencija RIA novosti je javila da je navodno režiser svečane inauguracije predložio da se Putin doveze u Kremlj starim "mercedesom". Mnogo je važnije to da su u Kremlju odlučili da i na taj način pokažu patriotizam i veru da domaća industrija može da pravi prvoklasna vozila.
PROČITAJTE JOŠ: Putin početkom 2018. prelazi u „Kortež“ (VIDEO)
PROIZVOĐAČI "korteža" su prve modele automobila predali Federalnoj službi za obezbeđenje rukovodioca, koja ih je isprobala. Limuzina je prošla sva ispitivanja na probnom poligonu i rezultati su odlični. Služba koja se brine za Putinovu bezbednost je napravila i takozvani kreš test.
Ministar industrije Manturov je zadovoljan kvalitetom automobila i najavio je da će ga javnost uskoro videti. Članovi vlade će takođe presesti iz zapadnih automobila u "korteže" do kraja ove ili početkom 2019. godine. Ljubitelji automobila tvrde da ih nova predsednička limuzina podseća na "rols-rojs" i "bentli".
Limuzina "kortež" će se proizvoditi u više modela. Partner u pravljenju tog elitnog automobila je bila kompanija "Solers", čiji je vlasnik Vadim Ševcov. "Solers" ima zajedničke kompanije sa "Tojotom", "Mazdom" i još nekoliko poznatih proizvođača automobila.
PROJEKAT "kortež" je razradio Centralni naučnoistraživački auto-motorni institut NAMI, osnovan daleke 1920. godine. Međutim, na pravljenju automobila su bili angažovani i stručnjaci "Poršea", koji su se bavili moćnim motorom sa 12 cilindara i 860 konjskih snaga, kao i austrijska kompanija "Magma", koja je isporučila razne delove.

Unutrašnjost "korteža"

Cena jednog vozila kretaće se od šest miliona do sedam miliona rubalja (oko 90.000 evra).
PROČITAJTE JOŠ: SPEKTAKULARNA PODRŠKA: Putinov portret od 300 automobila (VIDEO)
Planira se da se godišnje za visoke državne činovnike proizvede od 150 do 200 automobila, a do 2020. sa trake bi trebalo da izlazi više hiljada raznih modela tog automobila. Da li će taj novi automobilski brend uspeti da na tržištu stekne poverenje i veliki broj kupaca, tek će se videti. Ali ako stigne direktiva iz Moskve, kupovaće ga ne samo visoki federalni činovnici, nego i prvi ljudi republika i gubernija koji se sada voze "mercedesima" ili "audijima".

"STARI" VOZI NA AUKCIJU
Više internet portala objavilo je informaciju da će dosadašnji predsednički automobil, blindirani "mercedes pulman", proizveden 2003. godine, biti prodat na aukciji. Navodno je objavljen i oglas u kome se kaže da je prešao samo 88.000 kilometara.
ODUSTALI OD "ZILA"
Kad je u Rusiji počelo da se govori o potrebi pravljena domaće limuzine za rukovodioce, bilo je predloga da se obnovi proizvodnja modernizovanog "zila 41047". Kasnije se odustalo od te ideje, jer su eksperti ocenili da bi to bilo neracionalno, jer je, naime, "zilovu" tehnologiju pregazilo vreme.
KINEZI U "CRVENOJ ZASTAVI"
U većini razvijenih država predsednik države se vozi u domaćem automobilu. To su uglavnom blindirani automobili, koji se prave u većim serijama.
Specijalne limuzine za predsednika sada prave tri zemlje - SAD, Japan i Kina.
Predsednik SAD se vozi u "kadilaku", koji, kažu, treba da simbolizuje moć Amerike.
Japanski imperator se vozi u specijalnoj "tojoti", napravljenoj 2006. prema najsavremenijim japanskim tehnologijama. Japanski premijer kao službeni automobil koristi znatno skromniji "leksus".
Kineski rukovodioci su devedesetih godina, kao i ruski, prešli na zapadne (još preciznije, nemačke) automobile, ali su kasnije odlučili da se vrate domaćim. Tako se 2009. godine na vojnoj paradi prvi put pojavio u javnosti automobil "crvena zastava". Osim modela za najviše rukovodioce, kineska "crvena zastava" se proizvodi i u komercijalnoj verziji, ali nju mogu sebi da priušte samo veoma bogati ljudi ili kompanije.
Sretko
06.05.2018. 08:25
A naši u punta i teraj.
zalosno da rusi niti nakon 100 godina nisu u stanju proizvesti nornalan obican automobil,zalost od zemlje
@miro - Prvo sto oni jesu u stanju. Tehnoloski ne moze neko da zna da proizvodi sve za kosmos i za vosku vrhunsku tehnologiju a da ne moze auto, kao sto ne moze da zavrsi fakultet ako nije osnovnu skolu. Druga je stvar sto oni smatraju da je to malo bitno, pa proizvode za drzavu ovaj koji je puno slozeniji, a obicnom narodu skromne, a ko ima para znaju da mogu sami kupiti kakve zele. Znaci uopste se ne radi da en moze nego ne smatraju da je to jako vazno i svoje kadrove usmeravaju za kosmos i odbranu.
@miro - Sto se tice zalosti od zemlje, to pises jer nisi u njoj bio, a ja koji u njoj zivi 27 godina ni za sta ne bih otisao. Na ostalo sam ti odgovorio ako samo moderator objavi kao i ovo. A kod nas nije zalost od zemlje, kada predsedniku komanduje americki ambasador da provede parade pedera u prestonici i on ih provodi i ako zna da je narod protiv?
Управо је у току генерална проба за параду у част Дана победе 9. Маја на Црвеном тргу у Москви.Шетња више хиљада грађана ,углавном пореклом Руса,Бесмртни пук'',обављена је јуче у Њу Јорку.
Komentari (33)