Elena Arljapova: Ishod krize u Ukrajini imaće značajan uticaj na Srbiju!

Ljiljana Begenišić

15. 03. 2014. u 21:30

Елена Арљапова: Исход кризе у Украјини имаће значајан утицај на Србију!
Stručnjak sa moskovskog Državnog univerziteta: Ishod referenduma na Krimu se neće dopasti zapadnim kolegama. Što se tiče novog globalnog rata, mislim da učesnici nisu iscrpeli zalihe zdravog razuma

DOGAĐAJI koji se odigravaju u Ukrajini daleko prevazilaze njene granice. Reč je o globalnim geopolitičkim procesima koji su od suštinskog značaja za celokupnu sferu međunarodnih odnosa. I, ono što je paradoksalno, u „ukrajinskoj krizi“ Ukrajina nema ključnu ulogu, nego čak sporednu. Ima samo ulogu pomagača faktorima koji rade protiv Rusije.

Ovo smatra Elena Arljapova, stručnjak sa moskovskog Državnog univerziteta. Arljapova je nedavno boravila u Beogradu, gde je na Akademiji za bezbednost i diplomatiju održala predavanje na temu „Srbija između Istoka i Zapada“. Tom prilikom govorila je o geopolitičkom značaju naše zemlje i šireg prostora Balkana. Ipak, pažnju najviše privlači najaktuelniji svetski događaj - ukrajinska kriza. A, naša sagovornica nema dilemu šta se tamo dogodilo:

- Izvršen je antiustavni prevrat, sa svim posledicama koje iz toga proizlaze: formirana je nelegitimna vlada, donose se nelegitimna rešenja koja se tiču osnovnog pravca razvoja zemlje, primenjuju se nasilne metode...

* Ko je odgovoran za događaje u Ukrajini?

- Puč koji je izveden je neustavan, a izveden je uz pomoć stranih faktora. Dovoljno je podsetiti na nedavne aktivnosti zvaničnika u jednom broju zapadnih zemalja i na njihovo podsticanje ukrajinske opozicije, pa sve do njihovog fizičkog prisustva i otvorene kampanje na Majdanu. Kada je situacija u Kijevu dostigla vrhunac, agitatori su napustili zemlju, ostavljajući Ukrajince da ubijaju jedni druge.

* Jedna od posledica je i situacija na Krimu, gde je skupština

izglasala deklaraciju o nezavisnosti. A, u nedelju se održava i referendum o otcepljenju od Ukrajine u čije rezultate, izgleda, niko ne sumnja.

- Čini se da različite snage imaju različita očekivanja od referenduma. Postoji dobar razlog da verujemo da rezultati neće biti prijatni za zapadne kolege. Toga su i oni svesni, što pokazuje i njihova žurba da glasanje stanovnika na Krimu proglase nelegitimnim. To, isto, govori i takozvana „nova vlada“ iz Kijeva. Ali, oni nemaju značajan uticaj na javno mnjenje Krima. Rusija se ovde ponaša oprezno, mirno čekajući rezultate glasanja, što će joj, verujem, poslužiti da definiše svoj stav i poziciju.

* Preti li opasnost od oružanog sukoba Rusije i Ukrajine i dokle bi to moglo da dovede. U početku krize se pominjao i treći svetski rat...

- U ovom trenutku postoji neoružani sukob između Rusije i zajednice zapadnih zemalja. Sva retorika se odvija u tom pravcu. Što se tiče odnosa Rusije i Ukrajine sukob je malo verovatan ako se u njegovo podstrekavanje ne uključe strani faktori. Što se tiče novog globalnog rata, mislim da učesnici nisu iscrpeli zalihe zdravog razuma, sposobnost za dijalog i mirno rešenje.

* Kako će se ovi događaji odraziti na geopolitičke odnose u svetu - da li je zamrla ideja unipolarnog sveta?

- Geopolitička karta sveta nesumnjivo će se promeniti. Ako Rusija uspe da odbrani pravo na nezavisnost unutrašnje politike od spoljnog mešanja i diktata, to će učiniti položaj zemalja u svetu manje ranjivim i podložnim moći velikih sila, i, naravno, dovešće u pitanje ideju unipolarnog sveta. Ako se to ne desi, pogoršaće se stanje mnogih država čija politika na neki način nije po volji Zapada.

* Srbija i događaji u Ukrajini povezani su na neki način od

početka krize. Predsednik Putin uporedio je Krim i Kosovo, a potom se krimska skupština u deklaraciji o nezavisnoti pozvala na odluku suda u Hagu o Kosovu...

- Povezanost događaja u Srbiji i Ukrajini može se posmatrati retrospektivno. Scenarijo je izuzetno sličan, postoji mnogo analogija. A ishod krize, kakav god bude, imaće značajan uticaj na Srbiju. Imaće uticaj na celo srpsko društvo, pre svega na dilemu da li su Evropa ili Rusija budućnost Srbije.

Poređenje slučajeva Krima i Kosova nije bilo direktno i ima svoj smisao u kontekstu govora Vladimira Putina. Reč je bila o tumačenju pojma „samoopredeljenje“ i primeni duplih standarda u političke svrhe. U tom smislu, Putin je podsetio Zapad da je napravljen presedan u slučaju Kosova i Metohije.


POLOŽAJ SRBIJE KAO PREDNOST

*KAKO komentarišete trenutne odnose Srbije i Rusije?

- Kulturološki značaj međusobnih odnosa naših zemalja je nesporan. Ali, geopolitički značaj Srbije za Rusiju često je potcenjen i u samoj Srbiji. Stalno se čuje teza da je Srbija mala zemlja i politički slaba, a, zapravo, geopolitički položaj određuje ne samo veličina zemlje nego i lokacija. Položaj Srbije kao „ostrva u Evropi“, što se sada smatra manom koja se mora ispraviti, može biti prednost koja zemlji može da donese dostojanstvo i značajne političke i ekonomske prednosti. Zadatak je političke elite u Srbiji da shvati i realizuje ove mogućnosti.

Rusija i Srbija su bratske zemlje i istorijski saveznici i to bi trebalo da odredi format njihovih odnosa. Ruska strana je preduzela važne korake kada je reč o razvoju srpske privrede.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (98)

Nn

16.03.2014. 02:14

@petko - U Americi ne treba poznanstvo I veze i vezice da dobijem Poso, treba mi znanje I umece za koje cu bit odlicno placen. Rusiju mogu samo turisticki DA posetim a nikako DA Emigriram , inace nemám nista protiv njih.

зокс

16.03.2014. 11:51

@petko - Нн,ко овде прича о унутрашњим уређењима држава?Овде је реч о спољашњој политици и утицајима те политике!Па ето волиш и прасетину па не станујеш са прасићима!Имаш масу људи који не би отишли из своје земље за све западњачке или руске новце!

Srdj

15.03.2014. 22:16

''Puc koji je izveden (u Ukrajini) je neustavan.'' Draga analiticarko, pucevi su po definiciji neustavni postupci. Nema ustavom dozvoljenog puca.

Srdj

16.03.2014. 01:39

@Srdj - Zamolio bih dvojicu koja su kliknuli na ''ne preporucujem'' da mi navedu koji su to pucevi u dosadasnjoj istoriji bili predvidjeni zakonom? Koji to ustav predvidja da se silom promeni nosioci poretka koji isti ustav uokviruje?

Srdj

15.03.2014. 22:19

Ispravio bih gospodju. Buducnost moje zemlje nisu ni EU ni Rusija. Buducnost moje zemlje je da se opameti, ucini efikasnom, oslobodi korupcije, izvrsi duhovnu revitalizaciju da bi dala narodu nadu i elan, a EU, Rusija ili SAD mogu samo da budu sredstvo u postizanju tog cilja. Nikako cilj per se.

Rajko Ivanisevic

15.03.2014. 22:43

Sto se Srbija skamenila pa umesto da izvestava po sat vremena o krizi u Ukrajini oni jedva da spomenu u dnevniku i to manje od minut; Sramota za Srbiju, a hoce da nam Rusi brane Kosovo u UN!!!

Srbijanac

15.03.2014. 22:49

naravno da mi srbi tezimo ka propasti,to dokazujemo svakodnevno.Umesto da idemo ka evropi ,mi bi bili sretni da smo pod rusima,e pa kao svi sto suz bili pod rusima,i imali jednom godisnje banane,i mesecno 1 kg mesa...mislim da bi nam tako nesto i trebalo.Nismo mi narod koji moze da razmislja samostalno

dragan

16.03.2014. 08:32

@Srbijanac - Još kada bi nam zapad uzeo i Vojvodinu i Rašku onda bi trebalo kao furija da nagrnemo u demokratsku EU.Pokaži malo patriotizma i dostojanstva ti što se podpisuješ kao Srbijanac

зокс

16.03.2014. 11:47

@Srbijanac - Србијунац,а ко каже да ми желимо под руску или било чију друго чизму,осим што ти желиш под западну?

jolle

15.03.2014. 23:00

Odlican tekst a u mnogome govori i o desavanjima kod nas 5 oktobra 2000. Kod nas se desio tako reci isti scenario kao u Ukrajni. posle glasanja opozicija nije priznala rezultate tvrdeci da su izbori pokradeni i dosla na vlast tako reci kroz nedefinisani status. Posle nekoliko godina nekoliko politicara iz dosa je javno priznalo da su rezultati bili u korist Milosevica a gradjani rezultate tog glasanja ni do dan danas nisu saznali.

Samo Tako

15.03.2014. 23:02

Amerika I EU I njihova stenad Poljaci, Estonci, Lituanci, Albanci itd treba da se malo paze od danas. Probudio se Ruski medved posle hladnog rata. NATO moze samo male zemlje da silom osvoji. Ne vise. Srbija I Republika Srpska treba da budu jos neko vreme strpljivi. Kad pocne odvajanje, Skotske, Katalonije, Baskije, Venecije itd onda ce biti nas momenat da se ujedinimo. Posle toga mozemo da se malo sretnemo sa Albancima I da pricamo o Kosovu.

Bata Dosen

16.03.2014. 05:25

@Samo Tako - Ufff kolko je ljudi procitalo ovaj komentar ??? Al to nije ni bitno , bitno je da ta stenad kad tad ce platiti racun konobaru . A ja se nadam da cu to doziviti i praviti veselje po celoj srBskoj zemlji .

dragan

16.03.2014. 08:36

@Samo Tako - Nije mi jasno zašto ovoliki minusi za komentar Samo Tako.Ko može da nas cijeni ovakve u šta smo se pretvorili.Nije nam po kome da smo ovakvi.

Petar

16.03.2014. 08:53

@Samo Tako - I Vojvodina ce da se ujedini samo tako a vi idite pod rusku cizmu jer vas tamo ceka blagostanje. Znaju sve ove zemlje koje si nabrojao sta znaci ziveti pod ruskim terorom.

зокс

16.03.2014. 11:46

@Samo Tako - Петар,1943.године у Техерану је дошло до поделе утицаја сфера између тадашње Русије,Америке и Енглеске(В.Британије),тако да је на пример Грчка потпала под амерички утицај,а под руски оне које су сачињавале СССР!И са тиме су се сложиле и тадашња Америка и В.Британија!Значи уз благослов Америке и В.Британије!А шта то очекујеш како да те неко третира ако са неким нападаш на некога па добијеш по носу од тога кога сте напали?Очекујеш ли медаљу ѕа ѕахвалност од нападнутога?Изгледа очекујеш!

Вук З.

16.03.2014. 12:22

@Samo Tako - Погледај минусе које добија Косовка. Као и овде, појавиле су се стотине минуса за мање од пола сата! Некоме одговара да се изједначе сецесија КиМ и враћање Крима Матици, али не одговара поређење Републике Крим и Републике Српске (или Републике СрпскеКрајине).

jolle

15.03.2014. 23:04

Posle toga smo naglo poceli da stremimo u EU i NATO a da nas niko ni jednom reciju nije pitao zelimo li to. Kosovo je izgubljeno kroz razne pritiske NATO zemalja i EU (EULEX) koje na Kosovu vrse pravi progon Srba pokusavajuci da ih nateraju da napuste to podrucije. Sve vlade do 2000 pa do sada su bile bolesno prozapadno nastrojene da su cak i za WC trazile dozvolu iz inostranstva. Privreda nam je unistena i svakim dano smo sve slabiji faktor na Balkanu, predstoji nam tragedija.

Zoran

16.03.2014. 11:15

@jolle - Privreda je unistena kad su tvoji bili na vlast 90 tih godina.To si zaboravio?

Meda prespavao,velike podele!!

15.03.2014. 23:06

A zasto je nas veliki brat do sada,cekao i gledao kako nas onaj drugi veliki bata,tuce i razdvaja.Iz ovog teksta mogu da zakljucim,da ce veliki brat i veliki bata,zbog nas i naseg toliko vaznog geostrateskog polozaja,opet preko nas malih sa velikim srcem,biju i pozicioniraju.A pitam gospodju,pa zar nisu se vec resile te geopoliticke podele 90-tih,nama na Balkanu.Sada bi veliki brat u njegovu korist da resi,pa nema vise,proso voz dok se Rusija(veliki brat),oporavljala od nokauta,raspada UDSSR-a!?

Pravoslavni mislilac...!!!

15.03.2014. 23:34

" Što se tiče novog globalnog rata, mislim da učesnici nisu iscrpeli zalihe zdravog razuma" Кад би људи знали колико мало памети управља светом, умрли би од страха.

Косовка

15.03.2014. 23:51

Невероватно да се нико из Србије није огласио у вези са поређењем насилног отцепљења српске ПОКРАЈИНЕ Косово и Метохија и референдума украјинске РЕПУБЛИКЕ Крим! На КиМ је терористичким актима (како их је и Запад тада окарактерисао) вршено застрашивање неалбанаца, њихов прогон и сурова убиства. На Криму тога нема. Против Србије је извршена агресија снага НАТО-а и Албаније, Украјина није војно нападнута. КиМ нису никад били албански, Крим је био руски. Референдум о сецесији ЦГ из СЦГ је одговарај

Zoran Krstic

16.03.2014. 01:22

@Косовка - Kosovo i Metohija i Krim su isto .KiM je srpska sveta zemlja po svim zakonima ,a i Krim je Ruski po svim pravilima .

Miro Markovic

16.03.2014. 02:00

@Косовка - @Kosovka. U potpunosti se slazem sa Vama. Krim i Kosovo su dva razlicita slucaja. Rusija ce, nadajmo se, da dobije nazad ono sto joj je crveni Kruscev nezakonito oduzeo. Na drugoj strani, Siptari su avionskim bombama siledzijskog NATO pakta nezakonito oteli srpsku zemlju KiM i proglasili je svojom da bi tu NATO napravio svoju najvecu vojnu bazu Bondsteel. Tvrditi da su Krim i KiM jedno te isto je pogresno i za Srbe veoma uvredljivo. Nas narod za to kaze: "Ne moze niko da poredi babe i zabe".

Brat

16.03.2014. 10:16

@Косовка - Sto se tice teritorije potpuno ispravno, ali sto se tice dogadjaja potpuno suprotno. Krim je Ruski i sa njom se spaja, a KiM je Srpska i od nje se odvaja. Mnogo tacnije poredjenje bi bilo kad bi se Srbi iz Hrvatske ili BiH spajali sa Srbijom. EU to nikad nebi Srbima dozvolila, mislim da je i Hrvatskoj bio uslov da ih prime u EU da proteraju Srbe.

Alfa

16.03.2014. 11:47

@Косовка - Razlika je velika.Rusi, pripajaju svoju teritoriju,za razliku od Srbije ,gde je otcepljena, naša teritorija Kosmet.

Паланчанка

16.03.2014. 18:11

@Косовка - Али, Миро, наше комшије се не слажу. Погледај колико су минуса налупали Косовки!

Zika

15.03.2014. 23:52

Putin gresi. Bogati Zapad je Ruse izvuko iz krize, Rusi su poceli da bolje zive I sad Putin vraca Nemcima I Amerikancima ovom merom. "Pomozi sirotu na svoju sramotu", nasi stari Srbi oduvek su govorili.

Nick.cdn

16.03.2014. 01:24

@Zika - Zika, da tehnicki mogu dao bih ti milion minusa, kako te samo nije sramota da pises ovakve gluposti! Nazad u skolu Zika, za to nikad nije kasno.

Pera Postar

16.03.2014. 04:07

@Zika - E moj Ziko samo da ti objasnim par stvarcica koje ti ocigledno ne razumes.Nije bogati zapad omogucio siromasnim Rusima da zive bolje!!Zapadu treba nafta i gas a toga Rusi imaju najvise na svetu,Hvala bogu sto je Putin na celu Rusije i ne dozvoljava da zapad mesetari u Rusiji kao kad je Jeljcin bio na vlasti.To je problem zapada sto nemoze da dodje do tih silnih resursa koji su im neophodni da bi zadrzali standard, koji polako ide nadole.

djile

16.03.2014. 06:38

@Zika - Naprotiv truli zapad nikako nije izvukao Rusiju iz krize, nego im je nametnuo preko pijanog jeljcina, zapadnog covjeka. Otidji u Rusiju i vidjeces da prosjecan gradjanin zivi puno bolje od onog u eurupi. Uvjek su i zivjeli. Ali sta pricati nekome ko svijet gleda samo preko interneta.

Mila

16.03.2014. 09:15

@Zika - ...pa,zar ste zaboravili da je zapad tolike godine odzavao Jeljcina u zivotu...operisao ga Debejki...trudili se ljudi...a sve za dobrobit Rusije...i onda dodje "zli" Volodja i upropasti im sav trud...Eto to je ta njihova "pomoc"...ja je bar tako vidim.

зокс

16.03.2014. 11:40

@Zika - бре бре,алооооо....не мешај бабе и жабе јадниче!Не ради се овде о унутрашњим уређењима било које државе,него о спољашној и пљчкашкој политици коју евро-амери сеју свуда по свету,где могу наравно!У Русији имаш гастарбајтера неколико милиона!

Стефан Зоран

16.03.2014. 00:09

Албански терористи су прогласили независност јужне српске покрајине после прогона Срба и агресије НАТО алијансе у садејству са војском Албаније и паравојним снагама са КиМ. Дешавања на Криму немају никаквих сличности са отимањем Косова и Метохије. Адекватније је поређење са најављеним референдумима у Шкотској, Венецији, Каталонији... Зато Путину и Скупштини Републике Крим треба упутити протестну ноту. Корисно за Србију, а није штетно за Русију. Али, ко мисли на Србију кад су избори!

Паланчанка

16.03.2014. 12:24

@Стефан Зоран - Откуд ти Стефане, и кад пре, оволики минуси?

Marija

16.03.2014. 12:53

@Стефан Зоран - @Palančanka Iznenadila bi se kad bi znala koliko šiptara čita Novosti ;)

Mimi2014

16.03.2014. 00:51

Mozda bi situaciju u Ukrajini trebalo zapravo posmatrati iz potpuno drugog ugla. Naime, Krim je, kao i Srbija ostao na starom kursu, dok je ostatak Ukrajine zauzeo nov kurs izvrsivsi prevrat, kao sto se dogodilo na Kosovu. Krim je, dakle bio primoran da proglasi nezavisnost, jer nije zeleo novu samoproglasenu vlast, a u stvari je jedini sledbenik Ukrajine, Novu i staru Ukrajinu povezuje samo ime i prostor na kome se nalazi. Kontinuiteta sustinski nema.

ik

16.03.2014. 07:59

Pa nece valjda se poremetiti globalna situacija na terenu radi bezvezarija. Ne moze se sve podrediti EU kada oni po malo zaostaju, a to je i premalo ljudi u odnosu na Kinu i Indiju i ne mogu svi plesati kako oni sviraju valcer i sl.

jovandeka

16.03.2014. 08:15

Posle današnjeg referenduma stvarno više neće biti svejedno u svijetu.Od sutra će početi pripreme za odvajanje brojne pokrajine počev od Katalonije ,pa do republika u sastavu države,kao što je Republika Srpska.Za Srbiju je takodje ovo veliko iskušenje,jer po Ustavu SFRJ samostalnost još nije ostavrila Vojvodina,pa bi ovi iz Brisela mogli zaigrati na tu kartu.

Snouden

16.03.2014. 11:10

@jovandeka - Jedino jos vojvodina nije postala nezavisna po planu koji je usvojen na kongresu SKJ u Drezdenu iz 1928. Bukvalno sve sto su oni tada zacrtali je ostvareno uz pomoc zapada 90-ih godina. Zar nije zanimljivo da NATO sprovodi ideje SKJ stare 60 i kusur godina? ))) Ja samo cekam da krenu na tu kartu ali sa probudjenom Rusijom, ici ce im znatno teze.

gogo

16.03.2014. 12:46

@jovandeka - E da je to dokument SKJ, bilo bi dobro ! To je dokument velike sile, a male države, napisan pre sto godina!

Vojvodina

16.03.2014. 08:49

Znaci opravdavaju srbijanski rusofili otimanje teritorije jedne medjunarodno priznate drzave ali kada je u Kosovo u pitanju ne. Dvostruki standardi. Oni koji bi hteli da budu ruska kolonije vise vole Rusiju od sopstvene drzave u kojoj je jos uvek i Vojvodina . Hoce li i ovde biti referenduma ? Pa ko je za Evropu a ko za Rusiju.

laza

16.03.2014. 09:33

@Vojvodina - Isto to vazi i za republiku srpsku a i za istru!!ako nisi znao italijani su bacili pik na tvoju istru,stvaranje nove mletacke republike je pocelo,pazite da vam neode i split.milom ili silom naravno.

Šofer

16.03.2014. 10:02

@Vojvodina - Svi katolici su naravno na strani Zapada, jer ih tako uči njihova crkva. Normalni ljudi znaju da zapadne sile žele uništenje slobodoljubivih zemalja i pravoslavnih naroda, iz prostog razloga što misle svojom glavom.

pp

16.03.2014. 10:24

@Vojvodina - Sta se ti sekiras. Naici malo geografiju . Znas li ti uopce gdje je Vladivostok.

ssss

16.03.2014. 10:43

@Vojvodina - "Vojvodino"samo bi te upozorio na dve stvari a to je što reče g.Merklova da Kosovo i Krim nemogu imati ništa slično!I baš je u pravo 100% i to zato što je Krim do 1954. bio ruski a Kosovo nikad nije bila samostalna država već deo Srbije kao i Šumadija ili Vojvodina!I isti takvi koji najgrublje krše međunarodno pravo na svakom koraku,gde im paše,pričaju gluposti i demantiraju sami sebe?Da li će ih neko upitati za njihove različite stavove o istim problemima?

Snouden

16.03.2014. 10:44

@Vojvodina - Dok su tvoje gazde otimale, palile i zarile, uzivao si. E sada, doslo je vreme da se malo promeni ploca. Rusi ako otimaju, otimaju ono sto je u njih prethodno oteto.

Nikola Petrovgrad

16.03.2014. 10:44

@Vojvodina - Može! Druga formulacija je malo bolja: ko je za ukidanje pokrajne, a ko za nezavisnost, pa da više rešimo tu stvar, nametnutu od komunista. To je srpska teritorija i u Ausro-Ugarskoj je imala naziv Vojvodstvo Srbija i Tamiški Banat, a ovo smišljanje vojvođana po crnogorskom scenariju (gle molim te crna planina, pa nastade sad i nacija i jezik od nje) neće više biti aktuelno...

Brat

16.03.2014. 11:00

@Vojvodina - Rusofili nepostoje Ruse na Balkanu zovu Srbima.EU je prva krenula i pomogla sva razdvajanja i cepanja. Srbi nemaju rzloga da se odvajaju od srbije, cim pominjes VOJVODINU to znaci da si pripadnik neke manjine, uopste nesumnjam da bi se odvojio ako postanete vacina, i pod uslovam da do tada ne postanemo kolonija u tom slucaju nema nista od toga.

Stojanic Rade

16.03.2014. 11:00

@Vojvodina - Pitam se pitam, kada ce dalmacija sprovesti referendum za odvajanje od cro? Kada ce RS poci putem Krima?

car

16.03.2014. 11:33

@Vojvodina - Lepo si sve sročio, ali vas na severu Srbije nema ni 5 %. Tako da je smešna takva ideja. A na Krimu će ih biti 80%.

зокс

16.03.2014. 11:33

@Vojvodina - Војводина,двоструким стандардима су нас научили ови којима се додвораваш!Кад су рушили Југославију могло је то да се уради,кад се Немачка уједињавала и то је могло,када су се Факландска острва окупирала и то је могло,када су се Чешка и Словачка раздвајале и то је могло,када су се убили легитимни председници држава Ирака,Либије и то је могло!Када се Црна Гора на лажним изборима издвајала и то је могло!Али по вашим аршинима не може руско да буде руско!

dragan

16.03.2014. 11:46

@Vojvodina - Vojvodina- šta si htio da kažeš, Srbija nije medjunarodna država.Mi koji volimo Rusiju volimo i Srbiju za razliku od tebe i tebe sličnih.

зокс

16.03.2014. 11:53

@Vojvodina - Војводина,интересантно је не и чудновато како вама великим евро-америчким обожаваоцима комунизам није одговарао,али вам мнооооооого одговарају границе које су комуњаре установиле!Ја знам зашто!А и многи други знају!

Marko Stojanovic

16.03.2014. 11:55

@Vojvodina - Mislim da ti i nije baš najpametnija ideja da zagovaraš odvajanje Vojvodine. Ako se kojim slučajem Vojvodina odvoji od Srbije razdeliće vas bratski madjari i hrvati. Rusija ne brani samo sebe u Ukrajini brani ceo normalan svet kome je više dosta amerike i evrope na ovaj način. To je kao kada bi tebe neko naterao da živiš u svom stanu a da na vratima ne piše tvoje prezime neko komšijino i da kupatilo uglavnom koristiš kad ti neko dozvoli. To ti je današnja demokratija, pogotovu američka.

Milostivi gospodar

16.03.2014. 12:07

@Vojvodina - Srbi su rekli svoje 1918godine.Prvo u Srbiju a potom u Nametnutu kraljevinu SHS.Dakako Srbi kojima pripada severoistočno ocilo sa grba RS, su bili u pravu i vidoviti.Na žalost severozapadno ocilo je pod okupacijom nadam se privremeno.

Ђурић

16.03.2014. 12:20

@Vojvodina - Јадранско море је Италија дала Југославији као ратну одштету а не никаквој хрватској.................

bager

16.03.2014. 13:01

@Vojvodina - Pruzit cemo svesrdnu pomoc italijanima da objedine svoje vekovne zemlje,,a po pravdi boga,,sto je njihovo opet ce biti njihovo

Mirko Mirjanovic

16.03.2014. 13:43

@Vojvodina - jok ti ces da ga naucis....!!! bilo bi ti bolje da polako skupljas rap i spremis se da odes u ukrainu pod NATO zastavom posto ste sad deo te " mirotvorne" druzine.... samo se bojim da ces odande doci u vie crnih kesa odjednom......

Каталонка

16.03.2014. 15:44

@Vojvodina - То треба гласно да се чује из Србије! Али нема се времена, борба је за фотеље. А и не иде у прилог Бриселу и Вашингтону и користи само Србима, Русима, Венетима...

Hazar

16.03.2014. 10:25

Sada vidimo da je potpisivanje Briselskog sporazuma bilo "odlazak 1944.g. u četnike". Trebalo je samo imati informacije o predstojećim događajima. Sada bi ceo Zapad podržao Srbiju protiv Šiptarskog separatizma. Slavitelji Briselskog sporazuma zajedno sa stručnjacima iz Euleksa sada će biti potrebniji u Škotskoj, Kataloniji, Baskiji, Transilvaniji, Veneciji, Bavarskoj ali i Belgiji, da potpomognu stvaranje tamošnjih Zajednica opština. Krimske Tatare treba pre toga presiliti u Brisel. Zdravstvujte

Zika

16.03.2014. 12:40

@Hazar - Da sam ja savetnik Putinu, Rusi bi me cenili kao Aleksandra Nevskog. Imam ja formulu za nasu Rusku bracu.

GALEB BIJELI

16.03.2014. 11:10

Ima i velikih razlika Kosovo-Krim,koje Putin nije uzeo u obzir-očito namjerno.Kosovo je bilo konstitutivni element bivše SFRJ,a Krim to nije.Na Kosovu su Albanci daleko zastupljeniji nwego na Krimu Rusi. I konačno- o autonomiji Kosopva vodjeni su pregovori na najvišem nivou,ali Milošević nije pristajao na kompromis.

bager

16.03.2014. 12:57

@GALEB BIJELI - Kosovo je od uvek bilo kolevka Srbije i neotudjivi deo Srbije, zahvaljujuci gluposti komunista postao je autonomija,,a albanci i onako imaju svoju maticnu drzavu,,a Krimje Ukrajinac Hruscov pripojio Ukrajini,,,i rusi i srbi imaju zakonsko i istorijsko pravo na povrat svoje teritorije ,,a tvoji rvati nikad nisu ni imali drzavu ,,bili i ostli zapadnjacki slugani,,stekli sve na laz i prevaru

naranca

17.03.2014. 00:59

@GALEB BIJELI - @galebbjeli Izvini malo sam slavio nezavisnost pa kasnim.Prvo.Ne postoje konstitutivne rep ili entiteti postoje konstitutivni Narodi(koje ste vi izbacili iz ustava 91).Ako i jeste Kim je bila deo Srbije a Srbija deo SFRJ,Drugo da bi referendum bio legalan mora da se sprovede na CELOJ teritoriji drzave npr Srbije.Ovako bi svaka Kineska cetvrt na zapadu imala pravo da proglasi nezavisnost.Trece.Koji to pregovori na najvisem nivou sa Stelt avionima iznad glave! I njihov broj je falsifikovan.

Afrika

16.03.2014. 11:33

"Ruska strana je preduzela važne korake kada je reč o razvoju srpske privrede." Koje je to korake ruska strana preduzela, devojko? Kupivsi NIS za 400miliona e, cija je trzisna cena bila milijardu? SVI svetski ekonomisti su govorili da ga dajemo budzasto ali nema ko da slusa. I koja je jos to ruska investicija u sr privredu, da cujem? Neka mi navede neko ako nije problem...Austrija, Nemacka, Italija. To su vam 3 najveca invetitora kod nas.

zika

16.03.2014. 12:42

@Afrika - Ljubav prema maćehi Rusiji je mnogima pomračila vid , pa ne vide stvarno stanje stvari !!

dragan

16.03.2014. 17:29

@Afrika - Slazem se za NIS da su ga dobili maltene za dzabe. Mislim da je vrednost dosta veca od 1 milijarde. Hrvatska rafinerija koja je iste velicine ko nasa vredi 6 milijardi. S druge strane Rusi su dobili samo NIS dok su zapadnjaci dobili sve ostalo za dz + uzimaju ovi nasi silne kredite od njih pa nas drze na kratkom povocu.

vrednost

16.03.2014. 18:31

@Afrika - Svaka stvar je vredna samo onoliko koliko je neko spreman da plati za to. To je jedino merodavno pravilo.Navedi bar jednog koji je bio spreman (mogao) da da milijadu za NIS.

Suzana Korizma

16.03.2014. 19:34

@Afrika - Ако Русију називате маћехом, како називате Америку и ЕУ који су нас бомбардовали?

R. Marković

16.03.2014. 11:46

Neznam zašto ljudi "guraju" Vojvodinu u separatizam. Prema nacionalnom sastavu Vojvodine, realnije je govoriti o ukidanju autonomije i stvaranje unitarne Srbije nego odvajanje Vojvodine. Mada ima nekih ne vladinih organizacija, nekih zaljubljenika u zapad... Ali smatram da su to marginalne grupe.

bager

16.03.2014. 12:52

@R. Marković - To se resava kao u Titovo vreme,,,streljanjem ultra nacionalista i podrivaca sistema i drzave

zika

16.03.2014. 12:13

Sada kada im je , njihov vekovni favorit Bugarska, okrenula leđa ulaskom u EU ,setili se da postoji Srbija . Dobroga za Srbiju iz ove krize nećemo videti . Zaoštravanje zapada i Rusije će dovesti do odustajanja od južnog toka , što bi gradili gasovod kada neće ići dalje od Srbije . Nafta će najverovatnije zbog krize poskupeti verovatno i gas. Tako da u naslovu treba da piše ,kriza će imati itekao negativan uticaj na Srbiju.

Панда

16.03.2014. 13:00

Малој се свиђају наши момци и то је то!Нисмо лоши...

gradjanin```

16.03.2014. 13:00

Draga Gospodo. na Netu sve je Lepo, sve je Bajno... kao kod Branka Kockice-izvinjavam se jednom velikom umetniku sto koristim ime jedne Super serije... Mene personalno interesuje gde seNalaze ovakvi "Strucnjaci" jer smo mi kao narod nepismeni, ne znamo nista , slusamo sta nam se servira.. PA DOKLE BREEEE....

nais

16.03.2014. 13:19

Unazad gledano 25 godina svaka kriza, bilo domaća bilo svetska , udarila nas je kao maljem po glavi . Iz svake krize smo izašli dublje zakopani u blato !

Косовац

16.03.2014. 14:40

@nais - Ниси у праву! После сваког рата заблистали смо као феникс и постали још јачи, али смо у миру себе закопавали у блато, а уздизали поражене непријатеље (и своју браћу и твоје сународнике)!

nais

16.03.2014. 15:15

@nais - Posle kog rata u zadnjih 25 godina ? Misliš li da je ona bežanija sa Kosova 1999g. bila blistava ? I kome smo mi to u navedenom periodu oprostili i prihvatili ga kao brata ?

tajfun

16.03.2014. 13:29

U USA i EU najtrazenija roba je ,,Ruski u 100 lekcija,, a najslusanija pesma je ,,prica se,prica se Rusi dplaze,,.

Bato

16.03.2014. 14:28

Gde nadjoste ovu strucnjakinju. Rusija se oseca ojacanom i misli da je Rusija svuda gde ima rusa. Kod Ukrajine su se malo zeznuli, htelu je celu i sada dobijaju samo Krim i NATO na svojim granicama. Srbija je do sada morala da preskaka preko Rumunije i Bugarske do Rusije a sada ce morati i preko Uktajine.

dragan

16.03.2014. 17:24

@Bato - Rusija jeste ojacala! Nije jaka kao SSSR i verovatno nece ni biti s ozbirom na pjave novih regionalnih sila. Nisu Rusi blesavi pa da uzimaju celu Ukrajinu. Sta ce im? Teritorija im ne treba s obirom da su najveca zemlja na svetu :) Uzimaju samo ono najbolje iz Ukrajine a to su resursi i fabrike.

зокс

16.03.2014. 19:12

@Bato - Бато,а има ли американоса у Ираку,Либији,Авганистану,осим припадника окупаторске дивље хорде коју зову војском?

Bato

16.03.2014. 19:50

@Bato - Ni zapadu ne trebaju teritorije, vazno je da su sa evropske strane dosli na granici Rusije. Mogu inztalirati zastitni raketni stit i drugu opremu u Ukrajini, Poljskoj i bivsim sovjetskim baltickim zemljama.

duh vremena

16.03.2014. 17:43

hoće li se ikada desiti da Srbija izviče korist iz neke krize u svetu kao što to rade svi pametni ljudi u svetu

Vlado

16.03.2014. 18:12

Nas skupo košta savez sa Rusima Zapad nam je razorio državu zbog toga. Da bi se pokazali kao kredibilni saveznik treba da nam pomognu da: 1. osamostalimo Republiku Srpsku, 2. sprečimo ulazak Crne Gore u NATO i vratimo je u državnu zajednicu sa Srbijom 3. izvedemo "Oluju" na KosovuTime će svim ostalim državama kojima se ne sviđa američki unipolarni svet pokazati da brinu o interesima svojih saveznika