Fejsbuk pooštrava propise o političkim reklamama u EU

Tanjug

28. 01. 2019. u 20:28

Kompanija "Fejsbuk" saopštila je da pooštrava propise o političkim reklamama u Evropskoj uniji uoči izbora za Evropski parlament, zakazanih za maj

Фејсбук пооштрава прописе о политичким рекламама у ЕУ

Foto Tanjug-AP

BRISEL - Kompanija "Fejsbuk" saopštila je da pooštrava propise o političkim reklamama u Evropskoj uniji uoči izbora za Evropski parlament, zakazanih za maj, u najnovijem pokušaju da se izbori sa dezinformisanjem i poveća transparentnost na svojim platformama.

Počev od kraja marta, kupcima političkih reklama moraće da bude potvrđen identitet pre nego što objave reklame na toj popularnoj društvenoj mreži, navodi se u saopštenju, prenosi AP. Propisi su slični onima koje je ova kompanija uspostavila prošle godine u SAD, Britaniji i Brazilu, napominje američka agencija.

Prema novom sistemu, političke reklame EU na Fejsbuku nosiće oznaku "plaćeno", a kada se na takvu reklamu klikne, korisnik će ući u datoteku koja se može pretraživati i gde će moći da saznaju koliko je novca na reklamu potrošeno, koliko puta je ona viđena, kao i informacije o godinama, polu i lokaciji ljudi koji su reklamu gledali.

PROČITAJTE JOŠ - Fejsbuk objavio detaljnija pravila o vrstama objava

Nik Kleg, koji je u kompaniji "Fejsbuk" zadužen za globalnu politiku i komunikacije, rekao je danas u Briselu da će te alatke obuhvatiti ne samo izborne reklame, već i reklame koje ne podržavaju izričito nekog kandidata ili političku partiju, ali su fokusirane na visoko politizovane teme kao što je imigracija.

"Fejsbuk" će pokrenuti isti sistem za političke reklame i uoči predstojećih izbora u Indiji, Ukrajini i Izraelu, a u junu planira da je proširi na globalnom nivou. Uz to, u cilju većeg nadžora, ova kompanija razmatra i mogućnost uspostavljanja nezavisne komisije koja bi se bavila žalbama vezanim za odluke o sadržini na Fejsbuku.

Stotine miliona ljudi u 27 država članica EU glasaće u maju za 705 poslanika Evropskog parlamenta. "Fejsbuk" i druge internetske kompanije našle su se na udaru kritika da nisu dovoljno učinile kako bi sprečile zloupotrebu svojih platformi od strane grupa koje pokušavaju da utiču na ishod izbora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije