MUKE PENZIONERKE: Visoki računi za struju idu na sud

D. RISTIĆ

12. 06. 2017. u 18:15

Muke Radice Stamenković, invalidskog tehničara u penziji iz Vranja, zbog propusta Elektrodistribucije. Zatezne kamate i nerazumevanje dodatno uništavaju život teške bolesnice

МУКЕ ПЕНЗИОНЕРКЕ: Високи рачуни за струју иду на суд

Radica Stamenković sa računima

RADICA Stamenković (55), ekonomski tehničar u invalidskoj penziji, muku muči s računima za struju, opomenama za dugovanja i nerazumevanjem nadležnih u vranjskoj elektrodistribuciji, zbog čijih propusta, kako tvrdi, plaća zateznu kamatu i sudske troškove.

Radica je teško pokretna, sa ozbiljnim zdravstvenim problemima. Pored dugogodišnjeg dijabetesa, ova Vranjanka ima problema i sa hipertenzijom i gihtom. Četiri puta je operisala stopalo i već sedam godina svakodnevno odlazi na previjanje, taksijem. Kaže da se problemi koji su je snašli i sav stres oko dugovanja za struju loše odražavaju na njeno već narušeno zdravlje. Njen suprug je takođe penzioner, imaju dva sina, a od penzija izdržavaju mlađeg, koji je student agronomije u Čačku.

Problem je, prema njenim rečima, nastao kada je dobila opomenu za neplaćen dug, nakon čega je potpisan sporazum o reprogramu u visini od oko 9.000 dinara sa obračunatom zateznom kamatom za 2014. Iz finansijskih razloga i zbog toga što je otac, na čije se ime vodilo brojilo za struju, bio na samrti, Radica nije bila u stanju da izmiri ratu od 4.200 dinara.

- Dobila sam opomenu, a ukupan iznos sa kamatom bio je 6.805 dinara. Zadužili smo se i uplatili. Moj suprug je, osim tog osnovnog duga, platio i račun za tekuću potrošnju u iznosu od 3.000 dinara. Nismo znali da u tom trenutku u Elektrodistribuciji vrše presek stanja zbog reorganizacije preduzeća, jer su iz "Jugoistoka" prešli u ogranak EPS-a Beograd. Međutim, ubrzo nam je stiglo sudsko izvršno rešenje za dug, koji je sa sudskim troškovima narastao na 14.193 dinara.

NEĆU ODUSTATI OVA Vranjanka se obratila advokatu, koji joj je rekao da u njenom slučaju ima osnova za tužbu.
- Neću odustati od suda sve dok stvari ne isteram načistac. Sve ovo je veliki stres za mene, zbog čega mi pritisak skače preko 200, a šećer ide "dođavola". U celoj priči najteže mi je što je moj sin super student, a živi sa svega 12.000 dinara mesečno. Bio je đak generacije u Poljoprivrednoj školi, prvi na rang-listi nakon prijemnog ispita, a sada je odličan student. Njegov uspeh mi je i jedina satisfakcija u životu - priča Radica kroz suze.


Kada je Radica reagovala, jedna od zaposlenih u Elektrodistribuciji Vranje joj je rekla da je trebalo da reaguje u roku od osam dana nakon što je stiglo rešenje, uz obećanje da će se sve već nekako srediti. Radica kaže da rok za reklamaciju nije mogla da iskoristi jer je zbog narušenog zdravlja ubrzo morala u bolnicu.

- Pretila je opasnost da mi odseku nogu do kolena. Mi smo se uzajmili i suprug je platio bojeći se da će popisivati stvari zbog sudskog rešenja - priča Radica kroz suze.

Kako smatra da je ovaj novac morala neopravdano da plati, Radica sada želi da dođe do prebijanja duga i da ono što je zbog tuđe greške platila bude iskorišćeno za izmirenje tekuće potrošnje.

Sa druge strane, Goran Nikolić, direktor Elektrodistribucije Vranje, kaže da je Radica imala sporazum o reprogramu duga koji nije ispoštovala.

- Platila je pet od 12 rata, reprogram je raskinut, utuženo je, predato izvršitelju, koji je to naplatio i slučaj je zatvoren. Ona je uplatila na "EPS Snabdevanje", ali nije uplatila za osnovni dug i nije uložila prigovor. Uz to, ima i tekuće dugovanje - objašnjava Nikolić, i dodaje da je u ovom trenutku oko 5.000 upozorenja i tužbi potrošačima za obaveze koje nisu ispoštovane po ugovoru o reprogramu duga.

Zgrada Elektrodistribucija u Vrnjačkoj Banji

I RANIJE BILO PROBLEMA

RADICA napominje da ovo nije prvi put da ima problem sa propustima zaposlenih u Elektrodistribuciji.

- Menjali su strujomer i trebalo je da stanje dostave knjigovodstvu. Međutim, oni su greškom sva tri primerka ostavili u arhivi. Šest meseci smo samo dobijali račun za održavanje strujomera, i to sa kamatom. Iako smo sami prijavili ovu situaciju, nadležni su sumnjali da krademo struju. Kada su pronašli grešku, tadašnji direktor mi se lično izvinjavao - priseća se Radica i tog iskustva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Slobodan Gligorijevic

12.06.2017. 18:53

Strasno,Elektrotristribucija ocekije od penzinera da vode pravni postupak sa njima a da nikada se nisu bavili pravom.Sramota za drzavu .

Анти Антифа

12.06.2017. 19:08

Које будале доносе законе који ово омогућавају

Lili

12.06.2017. 19:49

Elektrodistribucija nas konstantno potkrada na razne nacine,najvise kroz visu i nizu tarifu. Koliko god da pazim nema sanse da smanjim visu tarifu...tu nesto debelo zaudara.Ko moze da nas zastiti ako su sve poluge u rukama istih ljudi..Jadni gradjani Srbije,drzava nas je ocerupala.

ČIKA PERA

12.06.2017. 20:05

I ja sam imao ugovor za reprogram ito za dva merna mesta. Kad sam isplatio sve 12 rate Kad sam se javio u Elektrodistribuciji Vranje na šalteru za reklamacije da provere da li sam otplatio dugovanje, rečeno mi je da dugujem jos neki stni iznos koji nije ušao u ugovor za reprogram, jer je greška bila kod njih u racunaru. Zapretili su mi da ćemi poništiti ugovor o reprogramu. Platio sam i to da se ne dokazujemo jer imam povišen pritisak. INSPEKCIJA MOŽE PROVERITI MOJE NAVODE SA UGOVORIMA.