Na banke se žalilo 2.000 klijenata: Korisnici imaju najviše zamerki na rad finansijskih institucija zbog kredita

subota, 22. 02. 2020. u 19:37

На банке се жалило 2.000 клијената: Корисници имају највише замерки на рад финансијских институција због кредита

Foto Tajug/S.Radovanović

U godišnjem izveštaju NBS je navedeno da se 53,8 odsto primedaba odnosi na postupanje društava za osiguranje

GOTOVO dve hiljade korisnika žalilo se prošle godine Narodnoj banci Srbije na rad davalaca finansijskih usluga i banaka. Od 1.976 pritužbi korisnika, NBS je procenila da ih je 280 osnovano, dok se 399 primedaba još razmatra.

U godišnjem izveštaju NBS je navedeno da se 53,8 odsto primedaba odnosi na postupanje društava za osiguranje, dok je 46 procenata u vezi s postupanjem banaka. Ostatak pritužbi bio je na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

Pritužbe na rad banaka najviše su se odnosile na kredite, a klijenti su imali zamerki i na platne račune i usluge, kao i na platne kartice. Kod osiguranja je 970 pritužbi bilo na neživotno osiguranje, a 84 na životno osiguranje.


PROČITAJTE JOŠ: Obične kese prodaju kao biorazgradive: Neki proizvođači udaraju LAŽNE PEČATE na plastičnu ambalažu


Za neživotno osiguranje najviše primedaba je bilo u oblasti auto-odgovornosti, a potom slede osiguranja od nesrećnog slučaja.

Tokom 2019. godine pred NBS je bio i 271 predlog za posredovanje, a od toga su strane u postupku prihvatile predloge u 77 slučajeva. NBS navodi da je dve trećine postupaka posredovanja bilo za osiguranja, a ostalo za banke.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije