Na banke se žalilo 2.000 klijenata: Korisnici imaju najviše zamerki na rad finansijskih institucija zbog kredita

22. 02. 2020. u 19:37

U godišnjem izveštaju NBS je navedeno da se 53,8 odsto primedaba odnosi na postupanje društava za osiguranje

На банке се жалило 2.000 клијената: Корисници имају највише замерки на рад финансијских институција због кредита

Foto Tajug/S.Radovanović

GOTOVO dve hiljade korisnika žalilo se prošle godine Narodnoj banci Srbije na rad davalaca finansijskih usluga i banaka. Od 1.976 pritužbi korisnika, NBS je procenila da ih je 280 osnovano, dok se 399 primedaba još razmatra.

U godišnjem izveštaju NBS je navedeno da se 53,8 odsto primedaba odnosi na postupanje društava za osiguranje, dok je 46 procenata u vezi s postupanjem banaka. Ostatak pritužbi bio je na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

Pritužbe na rad banaka najviše su se odnosile na kredite, a klijenti su imali zamerki i na platne račune i usluge, kao i na platne kartice. Kod osiguranja je 970 pritužbi bilo na neživotno osiguranje, a 84 na životno osiguranje.



Za neživotno osiguranje najviše primedaba je bilo u oblasti auto-odgovornosti, a potom slede osiguranja od nesrećnog slučaja.

Tokom 2019. godine pred NBS je bio i 271 predlog za posredovanje, a od toga su strane u postupku prihvatile predloge u 77 slučajeva. NBS navodi da je dve trećine postupaka posredovanja bilo za osiguranja, a ostalo za banke.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije