IZGRADNjA Moravskog koridora, jedne od najznačajnijih saobraćajnica, zvanično počinje 15. decembra kod Kruševca, između dve buduće petlje Kruševac-Istok i Kruševac-Zapad. Na tom potezu su rešeni imovinsko-pravni odnosi i izdata sva potrebna akta za gradnju, istakla je državna sekretarka u Ministarstvu saobraćaja, građevine i infrastrukture Aleksandra Damnjanović.

- To je prvi srpski koridor čijom će izgradnjom biti postignuta direktna veza između dva evropska - rekla je Damnjanovićeva za RTS. - Svim građanima koji su stanovnici tih naseljenih mesta, gradova i opština bila je data mogućnost da daju svoje sugestije i primedbe. Većina je usvojena, a odnosile su se uglavnom na trasu puta.

Od 112 kilometra budućeg auto-puta, 21 se nalazi na području grada Kruševca, gde je planirano da budu izgrađena dva mosta, dve petlje sa naplatnim rampama i jedan nadvožnjak koji će se nalaziti na mestu starog mosta kod Jasike.

Pročitajte još - Moravski koridor po meri Kineza

Gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović kazala je da je eksproprijacija zemljišta počela u aprilu i da je završena na svih 1.700 parcela, koliko zauzima auto-put kroz opštinu. Ostalo je da se urade, kako kaže, naknadne procene koje se odnose na druge objekte i useve na tim parcelama. Biće podignut i glavni kamp za ljude i tehničku operativu.

- Uradili smo eksproprijaciju za taj kamp koji ima blizu 27 hektara - objašnjava Palurovićeva. - U pitanju su bile 174 parcele, a ostaje da se završi deo koji se odnose na useve.

Ovaj projekat će, kako ističe, uposliti građevinsku i putnu operativu, ugostitelje i druge privredne grane.

SLOŽEN PODUHVAT

DRŽAVNA sekretarka Aleksandra Damnjanović kaže da je u pitanju ravničarski put koji ide dolinama tri Morave i da je veoma zahtevan zbog geografskog položaja. Složenost poduhvata je u izvođenju hidrotehničkih radova, odnosno regulacionih radova na rečnim koritima, ukupne dužine 68 kilometara.