Polovnjaci pune državnu kasu!

P. Živković

09. 06. 2014. u 22:00

Oko 100.000 polovnih vozila, uglavnom sa tržišta EU, trebalo bi tokom ove godine da se uveze

OVE godine se očekuje uvoz oko 100.000 polovnih vozila u Srbiju, ali iako je ta cifra za dvadesetakak hiljada manja nego ona iz 2013. država će inkasirati neuporedivo više novca zahvaljujući merama koje je preduzela u regulisanju ove oblasti.

Računica je jasna: Ako je prosečna cena uvezenih vozila 3.000 evra, u budžet Srbije će se samo na osnovu PDV (carina na polovna vozila iz EU je ukinuta) sliti 60 miliona evra!

- Srbija je od početka godine uvela niz mera u nastojanju da uredi tržište polovnih vozila i to je veoma dobro - kaže za "Novosti" Jovan Radić, generalni direktor kompanije "V8", koja se dugi niz godina bavi uvozom vozila.

Od 1. januara se vrednost vozila koje se uvozi procenjuje na osnovu kataloga AMSS na svim carinarnicama čime su izbegnute brojne manipulacije, tvrdi Radić.

Ranije su, recimo, mnogi "papirološki" uvozili vozila iz Nemačke preko Italije, pa se onda primenjivao italijanski katalog za procenu koji je dosta povoljniji od nemačkog. Sada toga više nema.

PO DžEPU KUPCA JASNO je da su nove mere države uticale na poskupljenje polovnih vozila u proseku za 300 do 500 evra. Izdaci za Agenciju za bezbednost saobraćaja (3.280 din plus takse), ustanovama za kontrolu (5.900 plus PDV), ležarina na carini, šlepovanje sa carine na kontrolu i nazad, na kraju, zna se, plaća kupac. - Najviše su pogođeni oni koji kupuju najjeftinija vozila. I tu bi država morala da nađe neku meru da ne bude isto opterećen onaj ko je kupio vozilo od dve-tri hiljade evra i onaj ko pazari polovnjaka od 50 hiljada evra - kaže Radić.

Druga mera je izazvala dosta nezadovoljstva, a stupila je na snagu 19. aprila ove godine. Prvih dana je uvoz skoro potpuno stao, da bi se, ipak uskoro vratio " u normalu".

- Država je propisala da prvo dovezete automobil u carinsko skladište. Zatim da na osnovu potvrde koju uzmete od Agencije za bezbednost saobraćaja dobijete pravo da izuzmete vozilo sa carine i da ga odvezete do jedne od šest ovlašćenih institucija koje će obaviti kontrolu. Tek kada dobijete sve potvrde da je automobil regularan i saobrazan papirima, pristupate carinjenju - kaže Radić.

Međutim ta uredba, koja je i dalje na snazi, počela je da se sprovodi nešto drugačije.

- Sada je omogućeno da odmah platite carinu pa da posle obavljate pregled. To je znatno ubrzalo ceo proces, smanjilo gužve na carinskim skladištima, ali je donelo i određene rizike.

Radić kaže da je do sada u praksi zabeleženo dosta slučajeva da ocarinjeno vozilo ne može da prođe kontrolu ni ovlašćenih ustanova, ni Agencije za bezbednost saobraćaja, jer ne ispunjava određene kriterijume.

To je rizik sa kojim svi koji se odluče da izmene "red poteza" moraju da računaju. Zato je preporuka kupcima da kupuju vozila koja su prošla kompletnu proceduru.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Zoran1

09.06.2014. 22:47

Ako zaista "pune drzavnu kasu" zasto je kasa uvek ne samo prazna vec u manjku? Novac u drzavnoj kasi Srbije se moze jedino izraziti u negativnim brojevima.

daniel

10.06.2014. 08:23

@ - Potpuno netacna informacija.broj polovnjaka uvoznih se smanji na trecinu,tako da ne pisete neistine

nino

10.06.2014. 10:04

Navedite drzavu koja ima slican rezim uvoza,u mutnoj vodi se lovi riba,jos vise korumpcije na teret naroda..

AMSS

10.06.2014. 11:56

Tuzno je to da uvozimo polovnjake pa makar i sa zapada.Nasa vlada umesto da je odobrila program staro za novo, potakla narod koji zeli i ima mogucnost da se resi starudije i za prihvatljivu cenu kupi nov punto ili fiat 500 proizveden u Kragujevcu,mi od drzave pravimo otpad automobila i jos se hvalimo kako cemo napuniti kasu dadzbinama koje placa narod?Iskreno receno, ne videh nigde da vlast ovako ponizava narod kao kod nas, a prodjoh lepog sveta.

Naprednjak, Beograd

10.06.2014. 21:28

Trebaju nam Noviji automobili a sad je prikila kada je puna kasa i da se kupe!!

Ljubiša

11.06.2014. 00:43

Evropski auto " treš" kao " rešenje". Trebalo bi za te automobile odmah povisiti ekološku taksu. Ako se kojim slučajem na uzbrdici nađete iz mercedesa, audija, opela i sličnih vozila morate odmah isključiti ventilaciju. Uglavnom, pored atmosferskih oblaka biće i onih iz auspha evropskih limuzina. Pa neka država namiče potrebni novac iz drugih izvora u cilju razvojnih potreba društva, ako tako nešto postoji u glavama kreatora javnih prihoda.

nino

12.06.2014. 21:22

Ima li Agencija za bezbednost statistiku - koji procenat uvezenih auta zbogneispravnosti ucestvovali u saobracajkama ?? pa bi to trebao biti razlog za teh.pregled. Sada imamo tri teh.pregleda-kod uvoza,kod prodaje(kupac vodi majstora),kod registracije i poslije svega zakonska garancija godinu dana....Polovni auto kupljen u Srbiji (nije uvoz) bezbedan ? Uskoro stize upustvo iz Europe !