Irinej Bulović: Zukorlić u veri samo privremeno

Đ. VUKMIROVIĆ

26. 01. 2011. u 18:34

Episkop bački Irinej, za ”Novosti”, o Zukorlićevoj kampanji. BKZ: Zlostavljanje bošnjačke dece

INTERPRETACIJA islama Muarema Zukorlića najveću štetu nanosi samom islamu. Nehotično, ali ubitačno, ona potvrđuje osnovne teze zastupnika islamofobičnih pokreta i organizacija, po kojima je islam uvek i neizostavno, po samoj svojoj prirodi, netolerantan i nasilan.

Ovako episkop bački Irinej (Bulović), za ”Novosti”, komentariše poslednje izjave glavnog muftije Islamske zajednice u Srbiji Muamera Zukorlića, koji u proslavljanju školske slave Svetog Save, vidi pokrštavanje i ”svetosavizaciju” bošnjačke dece.

- Što je premnogo, premnogo je, pa i kada dolazi od efendije Zukorlića, političara na privremenom radu u verskoj sferi. Iako nas odavno od njega ništa ne iznenađuje, ovaj najnoviji istup ipak nas je iznenadio - kaže episkop Irinej. - Među muslimanima imam dovoljan broj poznanika i, što je važnije, iskrenih prijatelja. Oni nisu ni najmanje netolerantni, a pogotovo nisu siledžijski raspoloženi. Neki od njih su ljudi tananije savesti i većeg čovekoljublja nego pojedini ideologizovani i ekstremistički nastrojeni nadobudni hrišćani, od kojih jedni smatraju sebe pravoslavnijima od svih istočnih patrijaraha, a drugi vide sebe kao veće katolike od rimskoga pape.

SAVA I ISLAM
Naglašavajući da je ”odnos Svetoga Save, prosvetitelja srpskog roda, prema islamskim duhovnim vođama njegovog vremena dovoljno poznat”, on podseća i da je egipatski sultan, prilikom susreta sa njim, izrazio žaljenje što neki drugi čelnici hrišćanskoga sveta ne liče na njega.

Vladika Irinej ističe da bi u tom ključu valjalo proveriti i kako Zukorlić zamišlja ”svoju vrlu ličnost u kontekstu znamenitih islamskih teoretičara”.

- Samo krajnje nedobronameran čovek, a to je najblaža moguća reč u ovom slučaju, može da u ličnosti oca nacionalne prosvete i kulture, Svetom Savi, i njegovoj duhovnosti, a posebno njegovom prosvetnom i prosvetiteljskom podvigu, pronađe opasnost za bilo koga i bilo šta. A posebno tendenciju ka ”pokrštavanju” i asimilaciji - naglašava episkop Irinej.

Vladika Irinej postavlja pitanje šta bi značilo kad bi neki hrišćanski episkop odricao Kuranu bilo kakvu duhovnu vrednost, a pogotovo iščitavao iz njega smisao koji on nema, samo zato što je to sveta knjiga muslimanskih vernika.

Slično bi bilo, smatra on, kad bi neko stavljao pod znak pitanja, recimo, udeo muslimana u evropskoj i svetskoj kulturi, ili iz istorije Srpske crkve i srpskog naroda pokušao da zbog Zukorlića izbriše Mehmed-pašu Sokolovića i još ponekog.

- Da se ne upuštam dalje u istorijsku sudbinu zaboravljenih Srba muslimana - pesnika Osmana Đikića, Meše Selimovića... - zaključuje vladika bački.


BKZ: ZLOSTAVLJANJE BOŠNJAČKE DECE

Bošnjačka kulturna zajednica, čiji je nosilac liste na junskim izborima na Nacioanlni savet Bošnjaka bio muftija Muamer Zukorlić, poimence je danas optužila profesore srednjih i osnovnih škola u Novom Pazaru da su vršili pritisak i fizički zlostavljali decu, primoravajući ih da učestvuju u Svetosavskim svečanostima.

U saopštenju izdatom povodom, kako se navodi, "maltretiranja i zastrašivanja bošnjačke dece...", BKZ navodi nazive škola, imena profesora i datume i vremena kada su to profesori činili i objašnjava da imena dece zadržava u tajnosti zbog njihove lične bezbednosti.

"Danas su se mnogi učenici i roditelji obraćali Bošnjačkoj kulturnoj zajednici sa pritužbama na pritiske škola i nastavnika usmerene na njih kako bi uzeli učeše u obilježavanju svetosavlja", navodi se u saopštenju koje je potpisao predsednik te nevladine organizacije Jahja Fehratović.

U saopštenju se tvrdi da su profesori učenike pozivali da ne slušaju muftiju Muamera Zukorlića i to što on priča.

"Nemojte slušati muftiju. Dođite na to. Šta ima veze muftija sa tim!? Imena učenika i svedoka koji su dali izjavu povodom ovog incidenta poznati su BKZ-u, ali ih zbog njihove lične bezbednost ne želimo spominjati", navodi se u saopštenju.

BKZ tvrdi da su se slične stvari dogodile u Sjenici, Priboju, Prijepolju, Novoj Varoši, Brodarevu, gde je, kažu, takođe bilo indirektnih pretnji, pritisaka i zastrašivanja.

"Današnji događaji bacaju novo svetlo na celokupnu problematiku diskriminiranja bošnjačke dece i daju dokaze u prilog tvrdnji da je na sceni tiha asimilacija i pokušaj pokrštavanja Bošnjaka kroz državne obrazovne sisteme.

"Bošnjačka kulturna zajednica iznova upozorava Ministarstvo prosvete da još jednom promisli o odluci da bošnjačka deca moraju prisustvovati proslavama školske slave, da ne čini pravno nasilje i da ne primorava ni nastavnike ni decu bošnjačke nacionalnosti da učestvuju u ovakvim programima", saopštila je Bošnjačka kulturna zajednica.

U saopštenju se upozorava da će oni i nadalje beležiti svaki oblik kršenja osnovnih ljudskih i verskih sloboda bošnjačkog naroda i preduzeti sve zakonom predviđene mere da takve pojave budu sankcionisane i prijavljene nadležnim domaćim i stranim institucijama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (72)

Majstor Kvaris

26.01.2011. 18:51

Bas tako, niko ne mora da prisiljava decu koja ne zele da ucestvuju u proslavama da to rade, ali isto tako ni Muftina niti pa njihovi roditelji nesmeju da im brane da prisustvuju tim svecanostima. Mislim da BKZ ovde samo lovi medijsku paznju i skrece paznju sa skolske slave i da nema istine u tome da su bilo koji ucitelji/profesori ikoga zlostavljli. Nismo mi srednjevekovni Turci pa da na silu menjamo veru ljudima. Unapred, Srecna Slava svima koji slave, zivi bili i jos mnogo godina slavili.

Predrag Zdrale

26.01.2011. 23:09

@Majstor Kvaris - Muamer Zukorlic i njegovi predci su "poznati" borci za ocuvanje vere, bas me interesuje koliko "sati" su se opirali turcima pre nego li prihvatise njihovu veru koju sada toliko hvale i brane?

MatijaBG

26.01.2011. 19:26

BKZ je u pravu,pritisak postoji i o tome moraju biti obavestene institucije EU.Pravoslavlje se ne treba nametati u skolama!

Pop

26.01.2011. 19:54

@MatijaBG - Matija isjeraj djavla iz sebe koji se ugnjezdio u tvoje tijelo!A sto i zbog cega pravoslavna zemlja ne treba da slavi to je drzavni praznik!a ti ako si komunjera sto ste zabranjivali srpskom zivlju da ide u crkve i da se krsti!Ti si vjerovatno musliman maskiran hriscanskim nickom!

MatijaBG

26.01.2011. 19:56

@MatijaBG - BKZ je na zalost u pravu,a ti sto se potpisujes mojim imenom izuzetno uspesno to radis,moram i ja poceti primenjivati isto.Pravoslavlje se ne sme nametait a takodje nijedna druga vera.Svako ima svoju veru,bog nam je nesto cemu se svi molimo.Jako je lose ako je istina ovo sto je Muftija rekao!!!!

Aleksa

26.01.2011. 20:20

@MatijaBG - A ti iz BG znas sta se desava u Raskoj (Sandzaku)?I sta je EU? Dezurni policajac? Pa valjda je Srbija suverena zemlja ili vi zuti biste vise voleli da je vidite kao vazala propale EU.

P.N.

26.01.2011. 21:57

@MatijaBG - Muslimani u školama Svetog Savu slave kao prosvetitelja. A ti mali ne mudruj, kad i ne znaš mnogo. Nikome se pravoslavlje silom nije nametalo.

MatijaBG

26.01.2011. 22:41

@MatijaBG - Ovo iznad nije poruka koju sam ja pisao,ali jednim delom se s njom slazem,a to je da se pravoslavlje nesme nametati,kao sto se Srbima nesme nametati druga vera.Znamo kako je to islo kroz istoriju.Osoba koja se potpisuje vec par puta mojim imenom ocito nema snage i znanja da smisli nesto bolje.

baunti

26.01.2011. 22:58

@MatijaBG - Matija, ajde predlazem da odes u EU i da im predlozis da vise nikad nikog ne primoravaju da slavi Bozic, i da sve radnje i firme treba taj dan da rade kao da je sve normalno. A onda idi u Rasku i Bosnu i tamo muslimanima objasni da im je Bajram zabranjeno da slave u javnosti i da i oni moraju da rade... Ako se vratis ziv, reci nam kako su primili to?

Dejan

26.01.2011. 23:18

@MatijaBG - Molim te nemoj stavljati u usta eu,iskreno nemas pojima o njoj nista, misle ovi ljudi da je to neki bauk,pa nije eu komunisticka tvorevina pa da brani skolama u Srbiji sta ce da slavi.Sv Sava te je opismenio i nacinio naciju i danasnju veru,on se odrekao prestola i vodio monaski zivot zamenio je materijalno za duhovno i normalno je da deca treba da uce o njemu da bi bili bolji ljudi i samo debilima on moze da smeta.Srbi u svetu mogu da ga slave i nikom nesmeta a tebi smeta u srbiji a zelis u eu.

vlajko

27.01.2011. 00:57

@MatijaBG - Objasni ti nama cija se zastava viori na dzamiji,ja kolko znam Turska!Sta sad vi bosnjaci imate sa Turskom!Nemoz jare i pare!

Миле

27.01.2011. 01:25

@MatijaBG - Они који тако говоре и мисле немају код куће секу, него доводе јаране. То је та друха содомитска Друга Србија која пљује на све што припада Првој и Јединој правој Србији.

srban

27.01.2011. 07:47

@MatijaBG - A ti si jedini Matija u BG? Jesi li možda zaštitio to ime? Drugo, zašto EU? Zašto ne bismo u Sandžak doveli posmatrače iz Jermenije, Izraela i sa Kipra?

Pop

27.01.2011. 12:37

@MatijaBG - Matija pitao sam te dal imas seku majku ili baku kuci!??Postavi se samo 5 min. u kozu jadnog nam naseg srpskog naroda sa kosova gdje ga tudjin ugnjetava ubija siluje... jos od 60-tih godina pomisli da je ucinjeno tebi to?!?kako bi mislio i reagovao?Nisam sa kosova drzavljanin sam i srbije ali ja se saosjecam sa tim narodom!Istjeraj djavla iz sebe nek ti je bog u pomoci!

Dzeka

29.01.2011. 17:22

@MatijaBG - Od kad se to prosvetitelj ili neki naucnik,istorijski znacajna licnost,vazan dan,... slavi uz prisustvo svestenih lica i lomljenje slavskog kolaca?

Prijedor

26.01.2011. 19:57

Primoravali djecu da ucestvuju na proslavi svetog save.Kao kad bi se pravoslavna djeca primoravala da slave Bajram.

Majstor Kvaris

26.01.2011. 23:13

@Prijedor - Prijedor, ovde govorimo o sve razlicite stvari, Sveti Sava je drzavni praznik, On je daleko vise od religijske figure, On je bio politicar, ktitor itd, postavio je temelje skolstva u Srbiji. Niko Muslimane ne primorava da prihvate pravoslavlje vec da obeleze praznik drzave u kojoj zive. Ja licno, iako sam pravoslavac, cestam prijateljima muslimanske veroispovesti Bajram. I oni meni pozele srecan Bozic, Uskrs itd ... u tome nista lose ni jedno od nas ne vidi, cak stavise iskreno se radujemo.

Witex

27.01.2011. 02:09

@Prijedor - Mislim da je gos.Irinej ispravno reagovao. On je njegov "kolega" i mislim da je najkompetentniji da daje izjave na postupke Hodze Zukorlica.

silvana

26.01.2011. 20:07

mislim da je "zlostavljanje" malo pregruba rjec a da stvarno ne treba da sudjeluju u religijskim svecanostima ako ne zele.nebitno koje su vjere..samo sto se ovo koristi u politicke svrhe i dize mnogo veca prasina o ugrozenostima prava do odcjepljenja zbog nemogucih uslova zivota sa divljim,krvozednim srbima...ma,..vec vidjeno i znam nesretni scenario unapred.

Majstor Kvaris

26.01.2011. 23:18

@silvana - Silvana, slazem se s tobom, vec vidnej scenario ali ovog puta budimo pametniji. Ranije smo se sklanjali s puta onima koji su nas vodili u propas i nasedali na provokacije te ubijali neduzni svet. Nemojmo ovog puta, apelujmo na mirna i diplomatska resenja, dosta je ratova i rasula. Slazem se i da je ovo previse politicizovano - ljubav je u osnovi hriscanstva i ne verujem da bi i jedan pravi hriscanin prisiljavao bilo koga da radi bilo sta protiv svoje volje.

Hogar Strasni

26.01.2011. 20:39

Ne treba prisiljavati decu da ucestvuju,ali isto tako ne treba prisiljavati decu i njihove roditelje da ne ucestvuju u proslavi.Nije muftija taj koji treba da odluci u njihovo ime.

tt

26.01.2011. 20:51

Ucitelji(prozvetni radnici), ne mogu da nateraju ni svu Srpsku decu da rade sto im skola naredjuje .Niti pokusavaju. A sto bi decu druge vere hteli tamo ? To su presne lazi. Sigurno stizu neke pare, pa mora da se odradi propagandni posao.

ned

26.01.2011. 21:54

Svaka cast muftiji kada su nasi sandzacki politicari nesposobni.Pa to nigde na svetu nema da se nekom namece slavu druge nacije.Ja ne razumem uopste zasto se vi protivite ovim izjavama kad se i vi isto tako protivite u Hrvackoj da slavite njihove slave.Mi u sandzaku postujemo vase slave ali ih necemo slaviti kao da su nase.

Me

26.01.2011. 22:12

@ned - Vidim da nisi obrazovan a takvih ima puno u komentarima. Sveti Sava se slavi kao prosvetitelj, i kao u svim zemljama u Evropi prosvetitelji su bili sveštena lica. Pošto su u srednjem veku i renesansi i godinama posle jedini obrazovani ljudi bili sveštenici i samo oni su mgli da prenesu znanje.

baunti

26.01.2011. 22:56

@ned - U tvom komentaru se i ogleda sa sustina ovog nesporazuma - Sveti Sava je u u stvari Rastko Nemanjic ciji je dan odabran kao dan proslave srpske skole upravo zato jer je on njenom stvaranju toliko doprinio. Druga stvar - slava je vjerska stvar, i kakve to veze ima sa nacijom? Uostalom, po kom to osnovu u Raskoj zive Bosnjaci, molim te? Raska nikada nije bila dio Bosne, niti su ikada ljudi iz Bosne u Rasku emigrirali. Pogledajte istini u oci - Srbi islamske vjere.

pasa

27.01.2011. 00:23

@ned - pa po tvom ni srbi u bosni nisu srbi nego bosnjaci jer kada je to bosna bila srpska zemlja ....

С. Станишић

27.01.2011. 09:43

@ned - Босна је одувек била СРПСКА земља, а Бошњаци ( вештачки створен назив) су углавном исламизирани Срби!

Altomanovic

27.01.2011. 09:59

@ned - Kada je Bosna bila srpska zemlja tada Bosnjaci nisu ni postojali. Najgore je to kada se ljudi stide svog porekla bez obzira na to sto su veru promenili,doduse svako ima pravo da veruje u sta hoce i kako hoce ali ONO STE STO STE. POTURICE

SSSS

27.01.2011. 19:05

@ned - @pasa: Prema popisu Austro-Ugarske sa početka 20. veka Muslimani su činili trećinu stanovništva, Hrvati petinu, a Srbi više od 40% ukupnog stanovništva. Do rata u Bosni, Srbi su zauzimali 64% teritorije... Čitaj malo više! Ali bez obzira na sve to, smatram da bi Bosna trebala da bude zemlja ovih konstitutivnih naroda... Šta mogu kad je to Aliji smetalo.

Djorde

26.01.2011. 22:29

I u Nemackim Skolama vise krstovi iznad table.... a ima muslimanske dece koliko hoces i postuju sve praznike crkvene i drzavne a na njihove moraju raditi ili ici u skolu sto to nasi zemljaci nemogu da prihvate??? ....moje licno misljenje jeste ako vam se nesvidja sa svetim savom u srbiji.....onda lepo pakujte se i svi u tursku ili neku drugu zemlju

MatijaBG

26.01.2011. 22:36

Gospodine Bulovic (Irinej).Bilo bi lepo sve to sto govorite da mi u nasoj pravoslavnoj crkvi nemamo Zukorlica.Gospodin Amfilohije nista manje ne podgreva strasti po Crnoj Gori,pa bi bilo lepo da sredimo stanje u nasoj kuci pa pricamo o drugima.Inace Zukorlic je nevidjeni provokator,covek koji zaboravlja sta znaci nositi boziju odoru a pozivati na nemire.Bosnjaci do svojih prava mogu doci samo postujuci Srbiju,a Srbija do svojih postujuci Bosnjake kao svoje gradjane!

Mishel

27.01.2011. 02:05

@MatijaBG - Valjda je logično da neko prava Bošnjaka traži u Bosni a ne Srbiji. Bošnjaci su stanovnici Bosne. U Bosni žive muslimani, Srbi i Hrvati a svi se nazivaju Bošnjaci.

Brana

28.01.2011. 02:55

@MatijaBG - Ne nije tacno Bosnjacima se nazivaju iskljucivo muslimani:))pozdrav

neso

26.01.2011. 22:39

Novopazarski hodza Zukorlic se ponasa kako hoce jer mu se moze.On zivi u drzavi koja to pokazuje da i nije.Tako ce i nastaviti i nek nastavi kad moze.Pfocitao sam misljenje gospodina Irineja.Njegovo preosvestenstvo se kao kulturan covek obraca Zukorlicu kao efendiji i neka mi oprosti-veoma gresi.Efendija znaci gospodin,a gospodina cini manir.Zukorlic mislim nije ni cuo za to,a kamoli da to ima.To je obicni bukac,prosti nacionalista koji pokusava sebi stvoriti politicku poziciju.U Srbiji i moze

atheista

26.01.2011. 22:40

Ljudi, rešenje je više nego jednostavno: Izbaciti religije iz škola. Koga zanima duhovnost, može posle škole na časove veronauke u najbliži hram svoje vere i neće biti nikakvih problema.

Vjernik

27.01.2011. 08:45

@atheista - Na osnovu cega i s kojim pravom Vi predlazete da se "religija izbaci iz skole". S takvim pristupom, s pravom bi se poceli javljati i drugi ljudi, i predlagali da se "izbaci" filozofija, hemija, matematika, istorija, geografija itd. jer ionako sve manje znamo. A jos cemo manje znati ukoliko sebe vidimo kao utemeljitelje svega, kao da se ovaj svijet obogatio nasom pojavom. Previse smo mi i do sada zapostavljali Svetog Savu i vjeronauku, pa smo zato ovako i zakrzjali i umno i moralno...

Bosnian

27.01.2011. 00:01

Gospodin Irinej zaboravlja da u jednoj demokratskoj zemlji ,svako ima pravo slobode govora.U potpunosti se slazem sa Zukorlicem ,da ne treba da se Bosnjacka djeca forsiraju da pisustvuju Srpskim obredima ,osim ako to djeca ili njihovi roditelji zele sami.Zamislite Gospodine Irinej kako bi vi reagirali kada bi Bosnjaci Prisiljavali Srbe da prisustvuju Muslimanskim obredima ,kako bi ste to onda vi Nazvali.

Mishel

27.01.2011. 02:02

@Bosnian - Radi se o svetovnoj proslavi a ne verskoj. Osim toga muslimani su u Srbiji građani Srbije i moraju da poštuju zakone Srbije. Za dan škole vi muslimani nećete ići u crkvu da se molite nego ćete prisustvovati svetovnoj proslavi.Zukorlić je političar koji će se jednog dana naći na Bahamima bogat, a narod će ostati da gleda šta će i kako će.

lajavi krelac

27.01.2011. 08:45

@Bosnian - Pitanje za tebe : da li se srpski ili recimo hrvatski klinci "forsiraju" u Zenici , Sarajevu , Tuzli ... da učestvuju u organizaciji i da prisustvuju proslavama "bajramskih svečanosti " koje se organizuju po školama ? Da li se srpskim ili hrvatskim klincima zabranjuje proslava Nove Godine i dolazak Djeda Mraza u zabavištima u Federaciji BiH ?

Dejan

27.01.2011. 16:13

@Bosnian - Za Hrvatske neznam ali za Srpske klince sam siguran da im nezabranjuju jer ih u Sarajevu, Tuzli i Zenici nigde ni nema sve ste Srpsko unistili,i ko u opste forsira muslimansku decu da slavi Sv Savu,duznost svake skole u Srbiji ma gde bila i ma cija deca bila u njoj jeste da slavi Sv Savu to je Srpski obicaj i tvoja je sramota st ti razlicitost smeta,sto nekukas onda Eu,video si primer Francuske i ostalih zemalja kako se prema vama ponasaju zato cuti a Bogami i vi slavite Novu g sta da vam radim

bosko

27.01.2011. 01:19

Mnogi ne shvataju da na Balkanu, iako se radi o sada drugim drzavama i dalje vazi princip spojenih sudova???. Jer sve sto kaze recimo Dodik u i za Bosnu potpuno isto isto kaze i radi Zukorlic u i za Srbiju. Samo, nama je lepo cuti tj to volimo kada Dodik govori protiv Bosne i to je za nas vrhunski patriotizam, a kada govori Zukorlic, to je vrhunska izdaja, protivustavna delatnost,.. iako im je retorika [prica] 99,99% identicna

Brana

27.01.2011. 02:01

Mi na Islandu obiljezavamo Svetosavsku Akademiju ,nemamo nikakvih problema ,ne vidim zasto se ne bi odrzavala u Srbiji i srpskim krajevima.LJudi treba da se obogacuju kulturno i duhovno upoznavajuci vjeru,kulturu i tradiciju drugih naroda samo tako ce ih bolje razumjeti i upoznati,nadam se da to mnogi shvataju u Raskoj oblasti i nece se poistovjetiti sa Zukorlicem)))))))))))

Bianca

27.01.2011. 06:30

Tesko je uspostaviti kulturu i obrazovanje, kada je sve politicka igra. Sve drzave imaju svoje nacionalne velikane, osobito u sferi obrazovanja. To djeca moraju nauciti, i ponositi se primjerima takvih ljudi, a ne danasnjih TV idola. Veliki broj drzava u Evropi danas priznaje primaritet jedne religije. Katolicanstvo je sluzbena religija u Italiji. Ne podrzavam tu praksu, i vjerujem u sekularno obrazovanje. A to ne znaci "izbaciti" historiju iz skole, a ni zasluge ljudi bez obzira na vjeru

ljubica

27.01.2011. 07:53

@bosnian Srbi se nisu bunili kad su zidane djamije usred Srbije,kad je svako jutro ,zapomago,imam sa djamije,kad se slavio ramazan,ili barjam .Zaboravili su mnogi bosnjaci da su manjina u Srbiji uvek su bili ravnopravni sa Srbima a sad ako im se ne svidja idite braco u Tursku.Ja sam uvek bila za to da se postuju sve nacionalnosti ali bosnjaci preterase.Muftija opet mu porucujem da procita istoriju .

SSSS

27.01.2011. 18:56

@Graganin - @Graganin: To sto ti je deda pricao, plod je njegove projekcije da opravda svoj prelazak u Islam, znamo mi dobro koja je nasa genetika. U Kosovskom boju, izginulo je mnogo muskaraca, ali je Srbija pala skoro 100 godina kasnije, dovoljno da izraste jos dosta muske dece... znam ja dobro te price, slusao sam ih uzivo, smesne su zaista. A za razliku od tebe Sokolovic nije imao komplekse kao ti i jos poneki nabedjeni "Bosnjaci", pa je podigao crkvu u spomen svom roditelju! Misli malo o tome. Pozdrav

Daca

27.01.2011. 09:48

Ovo je Srbija , pa ukoliko ti ne odgovara da budes Srbin islamske veroispovesti imas Tursku pa srecan put!!!!!!!!!Dokle god imamo placenike koji vise vole tudje zlo nego svoje dobro imacemo jos puno puno Zukorlica.

LULZIM

27.01.2011. 13:03

@Daca - Nije nesto strasno da se nesto slicno cuje od miroljubivih srba.Ako muslimani trba da idu u Tursku,gde cete vi gospodo srbi....!?Dosta toga smo culi u vreme Miloseviced vladanja da su svi ravnopravni,da svako slobodno moze da objavi svoje verske duznosti....! Ali realnost dokazuje nesto suprotno.Od 300 i vise dzamije u beogradu koliko su danas aktivne,od vise od 200 u Nisu.... Zar ne zivi nijedan musliman u tih gradova.Nemojte igrati ulogu kukavice jer od toga nema nista pomoci.

Bosna je srpska zemlje 70% po gruntu

27.01.2011. 14:14

@Daca - A gdje bi mi trebali da idemo kad smo svoji na svome. Otvorite sve svjetske istorije i vidite ko je ovdje zivio i cija je ovo zemlja. Mi nikome ne sporimo njegova prava, ali kad taj neko postane agresivan i grub i pocne da krivotvori istoriju, nase je legitimno pravo da ukazemo na cinjenice. A one su neoborive, i sadrzane u pitanju vama: recite, koliko je dzamija napravljeno na temelju crkava, pogotovo na Kosovu i u Vizantiji.

Guljoc

27.01.2011. 17:18

@Daca - Ти мора да си неко страно пиво пио,па те ја ништа не разумијем!

zlaja

01.02.2011. 08:58

@Daca - reciprocitet!koliko ima crkava u Novom Pazaru ili Istambulu?približno!??!

Ekrem

27.01.2011. 12:26

Daca.Onda isto tako Bosnjaci pravoslavne vjeroispovijesti u Bosni i Hercegovini imaju Srbiju pa sretan put.

Bosna je srpska zemlje 70% po gruntu

27.01.2011. 14:00

@Ekrem - Ekreme, ne postoje nikakvi Bosnjaci pravoslavne vjeroispovijesti! Zbog takve retorike i jeste bio rat u bivsoj BiH, jer je i Alija htio da nas Srbi ubijedi (kao sto je ubijedio vas) da preko noci postanemo Bosnjaci, tj da nas poturc. E ne moze, Ekreme! Moj otac, djed, pradjed, cukundjed itd. svi su bili Srbi pravoslavne vjeroispovijesti, i zivili u Bosni, srpskoj zemlji. A tebi predlazem da preispitas svoje porijeklo i vidis ko su bili tvoji preci, pa da se onda bavimo time ko ce gdje da ide!

srban

27.01.2011. 15:05

@Ekrem - To ste već probali, pa ste dobili po ušima. šta sad opet hoćete? Pa ne može ni NATO samo o vama da brine, i da priskače svaki put kad nekog izazovete da vas mlati...

Enver

31.01.2011. 11:29

@Ekrem - Kada, kada su agrarnom reformom za vrijeme KSHS, opljačkali zemlju Bošnjacima.Ta zemlja je oduzeta a nikada nije plaćena.Pa je prema tome i dalje bošnjačka.Srba pravoslavaca, je bilo vrlo malo u Bosni.Uglavnom se radi o posrbljenim Vlasima.

Boki

27.01.2011. 14:32

Ajd da ja Bošnjacima postavim jedno pitanje. Da li se i u Grčkoj ili Albaniji kao u Srbiji mogu izjasniti po nacionalnosti da su Bošnjaci, naravno da ne mogu! Pustite Zukorlića on ne zna šta će od muke jer ga malo ko od Muslimana i sluša zato i bjesni, svaka čast na izjavi Irineja.

Jasmnka

27.01.2011. 17:37

Poturice su promenile veru, pa dajmo im priliku da se vrate pravoslavlju,! Ne postoje Bošnjaci, to su Srbi Muslimanske veroisšovesti, i nema više Sanždka, bilo ga je pod Turcima, naime to je vojno-upravna -teitorijalna jedinica! Zukorlić je zlo i za Muslimansku I za Pravoslavnu populaciju!!!

Милош

28.01.2011. 10:02

@Jasmnka - Јасминка, прво научи граматику и правопис матерњег језика, па онда иди у школу, можда ћеш нешто научити.

pazarce

27.01.2011. 17:47

Ama srbi treba da znate da ne volimo vase praznike,ni vasu reprezentaciju,ni himnu, nista. A ako mislite da vam je lepse da slusate Ljajica i Ugljanina kojima ste dali fotelje vi natavite. Onda cete se iznenadjivati kad necemo na vase slave i kad navijamo za Tursku.

srban

27.01.2011. 19:18

@pazarce - ha, ha, ha...potresli smo se! Samo da znaš, sledeće prvenstvo neće biti u Turskoj, pa možeš da navijaš, ali se više nećeš radovati...Mada ne znam ni prošli put čemu ste se radovali, sudijskom poklonu?

braca

27.01.2011. 19:35

@pazarce - A ti Mujo i tebi slicni slobodno izvolite u Tursku, mada vas ni oni ne bi hteli! Jedino mi mozemo da vas trpimo, ali pazite se sve ima svoje granice!

Majstor Kvaris

27.01.2011. 21:07

@pazarce - Pazarce, odkud toliko ne voljenja i mrznje u tebi. Ta sta su tebi Hriscani toliko ucinili te ih ne volis do ove mere. I nikako nesmes da ides na sllavu onoga koga ne volis, time ces mu samo uslugu ucinitii. Zaviri sebi u dusu i vidi sta te nesrecnim cini - videces da je to politika i otrovne reci zlomislecih ljudi a ne crkva, krst i hriscanstvo.

Agim

27.01.2011. 20:57

Bas tako sto ovaj kaze koji ce covjek druge nacionalnosti i vjere koji zivi u Srbiji postovati cetnicku himnu boze pravde.

Sandman

27.01.2011. 21:26

Narode, sta znaci rec manjina? Zasto se na izborima trazi vecina da vlada, ako manjina ima vise prava od vecine? Demokratija je losa maska za ovde potreban posao! Neka neko pokusa da u Turskoj uvredi Muhamedovu veru ili delo na praznik! Pojeo bi ga mrak, momentalno! Nego se mi pravimo ludi, kao prestace sam ovaj djavo da izaziva!!!

radmila

28.01.2011. 08:16

Popovi i sveci u skoli - propast u drustvu i drzavi.Srbija je sekularna drzava. I dobro je da je tako.Kome je do svetaca, slavskih kolaca, kandila imolitvi neka izvoli u crkvu.Skole su obrazovne institucije.Tu moze Sv.Sava samo u citankama istorijeknjizevnosti da se spominje ali ne da se slavi.Svi smo mi gradjani Srbije, znaci srpske nacionalnosti.Kod takozvanih manjina / redaki pojam u modernoj Evropiradi se o poreklu tih ljudi a ne o nacionalnosti.

Majsto Kvaris

28.01.2011. 19:52

@radmila - radmila, ovde se ne radi samo o religijskoj figuri vec o coveku koji je poput Zmaja, Karadzica itd doprineo sirenju kulture i obrazovanja nacije. Tako nesto se treba obeleziti - to sto je on proglasen za sveca i sto se slavi kao takav nesme uticati na skolsko slavlje. Pa niko nece Muslimane pokrstiti na taj dan, nece mu deca kolac seci ili svecu paliti, nece se krstiti. Mi zaboravljamo ko smo, zaboravljamo svoje korene i sklanjamo se u stranu dok mnoge druge nacije slave svoje velikane.

Milos

28.01.2011. 10:00

Pa 500 godina smo se upirali da se oslobodimo Istambula, a ti ga sad navodis kao uzor?