KOMPJUTERSKE tehnologije ostvarile su ogroman uticaj na automobilsku industriju u poslednjih nekoliko decenija.

Jednostavno, one su nam omogućile da u novim modelima imamo najrazličitije elektronske bezbednosne i sisteme asistencije, kao i savremene multimedijalne sisteme. Sve to je uticalo da automobili postanu bezbedniji, brži, efikasniji i komforniji u vožnji.

Međutim, unapređenja koja se uvode u putnička vozila sa svakom novom generacijom, utiču i na konačnu cenu automobila.

Sveobuhvatna analiza kompanije Deloitte, koju je objavio Car and Driver, pokazuje da elektronika u novom automobilu čini oko 40 procenata njegove tržišne cene.

Poređenja radi, pre samo 20 godina, kada su elektronski sistemi za ubrizgavanje goriva, ABS i ESP sistemi postajali uobičajeni u novim automobilima, taj udeo je iznosio samo 18 procenata.

Deloitte je izračunao da je cena komponenti koje čine elektronski sistem u jednom vozilu porasla za skoro trećinu u poslednjih sedam godina, a da će do 2022. udvostručiti u poređenju sa 2013. godinom.

Ipak, stručnjaci procenjuju da rast cena elektronski komponenti u novim automobilima posle 2022. neće biti eksponencijalan i da će usporiti, pa bi u budućnosti nove generacije vozila mogle da budu tek neznatno skuplje od svojih prethodnika.