Luksuzni sportski „leksus“

N. NEDELJKOVIĆ

25. 10. 2011. u 11:28

Novinari „Novosti“ za volanom „IS 200D“ proverili njegove karakteristike u gradu i na poligonu. Elegantna spoljašnjost. Jednostavan enterijer. Udoban za vožnju. Stabilan na drumu

KVALITET japanskih automobila niko ne može da dovede u pitanje, a još kada se govori o luksuznom proizvođaču kakav je „Leksus“, onda je i logično da očekivanja budu visoko postavljena. Tako je bilo i na našem testu, gde smo vozili jedan od najmanjih modela iz game ove kompanije, sportsku limuzinu - „IS 200d“.

Linija

PRVI utisak naravno ostavlja spoljašnji izgled i tu se zaista teško nešto može prigovoriti. Elegantne linije i spušten sportski izgled čine da ovaj automobil u najmanju ruku deluje impresivno. Proširenja oko točkova koliko lepo da deluju, kriva su za nešto slabiju preglednost kod prednjih bokova vozila.

Čim smo seli u „IS 200d“ oduševili smo se udobnošću kožnih sedišta u koja potpuno utonete. Isto važi za zadnju klupu, na kojoj, iako formalno mogu da sede četiri osobe, dvoje je optimalan broj. Razlog toga je „kanal“ na sredini automobila koji ide od menjača ka zadnjim točkovima. Prednja sedišta se elektronski pomeraju, čineći vožnju što je moguće manje zamornom. Kontrolna tabla vrlo dobro izgleda, ali je centralna konzola za podešavanje klime, radija i ostalih funkcija, poprilično jednostavnog dizajna za automobil u ovoj klasi.

Motor

ISPOD haube „IS 200d“ nalazi se dizel motor od 2.230 kubika, 150 „konja“ i sa obrtnim momentom od 340 njutnmetara. Za svakodnevni saobraćaj, bilo u gradu ili na otvorenom putu, to je više nego dovoljno da bezbedno idete u preticanje, ali i da osetite nešto „žustriju“ vožnju. S obzirom na to da „Leksus“ reklamira „IS 200d“ kao sportsku limuzinu, otišli smo na stazu „Nacionalne vozačke akademije“ u Subotištu gde smo na probu stavili njegove sposobnosti.

Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas za 10 sekundi je sasvim solidno, ali na poligonu ipak deluje nedovoljno eksplozivno. U krivinama se dobro ponaša i vrlo je stabilan čak i kada su mu isključeni sistemi za kontrolu stabilnosti i sprečavanje proklizavanja. „IS 200d“ ima šest brzina koje su od starta do maksimalne brzine izuzetno dobro raspoređene. Rupe na putu skoro da se ne osećaju, na kvačilo se naviknete u roku od pola minuta, a čak je i kočenje na zavidnom nivou.

Model koji smo mi vozili ima najviši paket opreme, takozvani „egzekjutiv“ i on košta 34.900 evra. Cena najjeftinijeg „IS 200d“ sa „fines“ opremom je 30.900 evra.

PAKETI OPREME

ČAK i najjeftinija verzija „IS 200d“ ima bogat paket opreme. Tu je „bluetooth“, USB ulaz, centralno zaključavanje, alarm, paljenje bez ključa, automatska klima za vozača i suvozača, svetla za maglu, električno podizanje prozora, multiinformacijski displej, šaržer od šest CD-ova, maglenke, ABS, EBD, EPS i drugi napredni sistemi. Model koji smo testirali pored svega toga ima i kožna sedišta, senzore za parking i kišu, tempomat, grejače prednjih sedišta...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije