VELIKA francuska i svetska glumica Izabel Iper dolazi u Beograd s predstavom Teatra de la Vil "Meri je rekla ono što je rekla", u režiji čuvenog Boba Vilsona, i to na Veliku scenu Narodnog pozorišta! Gostovaće dve večeri zaredom (26. i 27. septembra), a nacionalni teatar biće tokom naredne godine mesto mnogih uzbudljivih susreta slavnih umetnika sa našom publikom.

Tako, između ostalog, u martu stiže Štad teatar iz Klagenfurta s Handkeovim komadom "Vreme kada nismo znali ništa jedni o drugima", u režiji Roberta Šustera i koreografiji Martina Grubera iz Berlina.

Pročitajte još - Handke: Srbija je velika zemlja

- U našem pozorištu ćemo premijerno postaviti i najnoviji tekst nobelovca, "Još uvek oluja" (u prevodu Žarka Radakovića). Tim povodom, stigao nam je od pisca mejl u kom izražava radost što će se u Beogradu igrati komad koji govori o njegovoj porodici, majci, Jugoslaviji - otkriva upravnica Ivana Vujić.

Kao jedan od ekskluzivnih događaja navodi i pregovore sa Žan-Pol Gotjeom: napravio je predstavu o svom životu ("Fešn šou") koja bi mogla da se nađe pred gledaocima našeg glavnog grada. Ono što je izvesno je da će sredinom februara na Sceni "Raša Plaović" premijerno biti izvedena predstava "Noćni dnevnik", čiji je kompletan autor svestrani Jan Fabr (gost jubilarnog Bitefa) sa Slobodanom Beštićem u glavnoj (i jedinoj) ulozi. Pre toga, 5. februara "Kaligula" Albera Kamija (režija Snežana Trišić) pojaviće se prvi put pred publikom, s prvakom kuće Igorom Đorđevićem u naslovnoj roli:


Peter Handke Foto G. Č.

- Naša kuća zaslužuje ovakav naslov, želimo da kažemo šta Kami ima da poruči u današnjem vremenu. Lično, ovakvo uzbuđenje pred jednim zadatkom nisam osećao još od studentskih dana - nedvosmislen je Igor Đorđević.

Pročitajte još - Ivana Vujić na čelu Narodnog pozorišta

Istog meseca, povodom sto godina Opere u Beogradu biće izvedena "Madam Baterflaj" (inače, prva operska predstava novoformiranog ansambla 1920. godine), a kao spektakularani događaj u Operi se najavljuje i prvo gostovanje u Koreji. Dogovoreno je da naš dirigent uvežba tamošnji orkestar i hor koji će pevati "Koštanu" na srpskom (s beogradskim solistima), a potom će naši umetnici (uz korejske soliste) izvesti na njihovom jeziku "Beskrajnu ljubav".

Izabel Iper Foto EPA

Iz moskovskog Teatra nacija stiže "Ujka Vanja" u režiji Štefana Braunšvajga (direktora Odeon teatra u Parizu), crnogorski "Ivanov", u pregovorima je i saradnja sa Aleksandrijskim teatrom, a naš "Balkanski špijun" mogao bi da stigne do Kanade i Njujorka...

Kada je o novim naslovima na repertoaru reč, plan je već utvrđen: u martu počinju probe predstave inspirisane Ostrovskim "Vuci i ovce" (režija Egon Savin), "Vasu Železnova" Gorkog postavlja Zlatko Sviben, "Orlanda" Virdžinije Vulf radi Bojan Đorđev, Čehovljevog "Galeba" Jagoš Marković, Floberovu "Madam Bovara" Tanja Mandić Rigonat, "Pozorišne iluzije" Nikola Zavišić, a u ovoj kući očekuju i tekst Milovana Vitezovića o Svetom Savi, koji bi režirala Ana Grigorović.

Žan-Pol Gotje Foto EPA


Ipak, jedinstven pozorišni zahvat i "zalogaj" biće kapitalno Tolstojevo delo - "Rat i mir", u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića.

Jan Fabr Foto EPA

VIŠE OD ŠESTSTO KOSTIMA

U KOPRODUKCIJI s "Madlenijanumom" priprema se opera Đakoma Pučinija "Manon Lesko", pod dirigentskom palicom Stefana Romanija i u režiji Pjera Frančeska Maestrinija - premijera je 26. februara u nacionalnom teatru, a tri dana kasnije i na zemunskoj sceni.

Uz podatak da su ove godine ukupno odigrane 524 predstave Narodnog pozorišta, zanimljiv je i podatak da su u njegovoj krojačnici napravljena čak 664 kostima.