SMUČILE IM SE ŠOLAKOVE UCENE: Serijal "Novosti" - Kako "Junajted grupa" gubi partnere i udeo na tržištu bivše SFRJ

V. N.

13. 04. 2021. u 10:00

GOTOVO da ne prođe dan da medijsko-telekomunikacioni konglomerat "Junajted grupa" ne napravi neki skandal u Srbiji, bilo da je to objavljivanje problematičnih vesti, spornijih od onih u tabloidima, koje toliko osuđuju, bilo da je to stvaranje slike o sebi kao o žrtvama "režima" protiv kojeg se sve otvorenije bore.

СМУЧИЛЕ ИМ СЕ ШОЛАКОВЕ УЦЕНЕ: Серијал Новости - Како Јунајтед група губи партнере и удео на тржишту бивше СФРЈ

Foto: Depositphotos i V. N.

Ali, grupacija čiji je osnivač i suvlasnik kontroverzni biznismen Dragan Šolak ima sve više problema u gotovo svim zemljama regiona u kojima posluje, pritom još ozbiljnije nego u Srbiji.

U ovom serijalu predstavićemo šta se, i pogotovo - zašto, dešava sa poslovanjem "Junajted grupe" u šest zemalja: Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji, Hrvatskoj, Bugarskoj i Srbiji. Pokazaćemo zajedničku matricu ponašanja Šolakove grupacije: nefer poslovna uslovljavanja partnera i zloupotreba medija koje imaju u vlasništvu za ostvarivanje svojih biznis interesa. Praksa koja se mnogima u regionu i te kako smučila.

Saradnju sa Šolakom u Sloveniji prekinula tri operatera

SLOVENIJA

"JUNAJTED grupa" je u Sloveniji, gde poseduje mobilnog operatera "Tušmobajl" i kablovskog operatera "Telemah", od decembra 2019. do danas izgubila oko 300.000 korisnika, zbog nepovoljnih uslova koje je postavljala u pregovorima o produžetku saradnje. Šolakova imperija je doživela snažan udarac, jer je za godinu dana izgubila 60 odsto korisnika i svoje TV kanale sada emituje samo preko "Telemaha".

Prvo je u decembru 2019. "Telekom Slovenija", koji je u državnom vlasništvu, prestao da emituje kanale UG jer nisu postigli dogovor o produžetku saradnje. A zatim su se u maju 2020. operateri T-2 i A1 gotovo istovremeno odlučili na identičan potez.

Foto: V. N.

- Tokom proglašene epidemije virusa korona, T-2 se suočava sa neopravdanim finansijskim uslovima od strane dobavljača "Junajted medija", koji su štetni i za kompaniju i za naše pretplatnike i odstupaju od ekonomski opravdanih uslova. Pokušali smo blagovremeno da dogovorimo uslove koji bi bili u korist naših korisnika i omogućili im da pomenuti sadržaj prate po najboljoj ceni. Verujemo da u trenutnoj situaciji i zbog otkazanih sportskih događaja u Evropi i svetu, što se odražava i na trenutno stanje dostupnih sadržaja na ovim programima, insistiranje dobavljača na neopravdanim finansijskim uslovima nije ekonomski utemeljeno. Zbog navedenog, odlučili smo da prekinemo saradnju sa "Junajted medijom" i da iz ponude povučemo kanale Sport klub, N1, Fajt čenel, Lov i ribolov, Grand i Grand 2, Vavum, IĐ TV i Pikabu - navodi se u saopštenju T-2 od 10. maja 2020. godine.

N1 MORA U PAKETU

PRISUSTVO N1 je u igri koju na regionalnom tržištu vodi "Junajted grupa" ključna stavka, jer služi za premeštanje tržišne utakmice na politički teren i lažnu borbu za slobodu medija.

Samo dan kasnije, još oštrije saopštenje objavio je i A1 u Sloveniji:

- Dugo smo pokušavali da sa "Junajted medijom" uspostavimo dijalog o nastavku saradnje i da korisnicima ponudimo najbolji sadržaj po najboljoj ceni. Nažalost, dobavljač je insistirao na nerazumnim uslovima, koji nisu odražavali trenutno stanje dostupnosti i kvaliteta sadržaja - poručio je A1, operater u vlasništvu "Telekom Austrija grupe".

BIH I SEVERNA MAKEDONIJA

"JUNAJTED grupa" je u Bosni i Hercegovini takođe ostala bez 280.000 korisnika, dok je u Severnoj Makedoniji operater A1 otkazao saradnju od 1. marta ove godine, čime je UG u toj zemlji izgubila 131.000 korisnika.

Princip je bio isti: u pregovorima o nastavku saradnje UG je uvek postavljala kao uslov veću cenu, uz ultimatum da se mora uzeti ceo "paket". Dakle, sa sportskim kanalima, koji pružaju najatraktivniji sadržaj za najveći broj korisnika, Šolak zahteva da operateri pazare i veoma skupa prava na emitovanje N1 kanala.

(SUTRA: Regionalna reketiranja)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)